Roompot of andere suggesties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Roompot of andere suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 10:27

Hallo!
Wij zijn op zoek naar een bestemming/park waar we deze zomer naartoe kunnen gaan.
Omdat ons kindje dan 2 jaar wordt, willen we nog niet te verre autoreizen maken.
Dus willen we graag bij onze noorderburen op vakantie komen, regio Zeeland bijvoorbeeld.
En gelukkig zit ik op een Nederlands forum waar ik advies kan vragen :D :D

Maar wat zijn nu echte aanraders? Roompot of toch een Centerparcs? Of iets anders?
We willen een eigen huisje, waar we zelf kunnen koken enz.
Het enige waar mijn man nogal streng over is, hij wil heel graag een airco in het vakantiehuisje.
Vorig jaar waren we op vakantie tijdens een hittegolf, dus zonder airco hadden we dat niet overleefd denk ik :+ Liefst ook niet een super druk park en beetje privacy aan je huisje, zodat we beetje kunnen ontspannen maar het is wel fijn om bijvoorbeeld eens naar een zwembad te kunnen of andere leuke faciliteiten.

Alvast bedankt!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 10:40

Ik ben afgelopen januari nog in CP De Haan (BE) geweest.
Ik hou van CP en heb er reeds een aantal bezocht, maar wat me opviel in De Haan was hoe privé de tuintjes waren!
In andere CP staan de huisjes tegen elkaar aan en lopen de tuintjes zonder omheining zo in elkaar over; in DH was dat niet.

Afbeelding

Afbeelding

Netjes een haag eromheen :)

Ik zou heb wel dubbel checken, de huisjes aan het water waren niet zoals het huisje dat wij hadden.
Airco, geen idee, die hadden we in januari niet nodig :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:25

Foaly

Re: Roompot of andere suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:20

Landal Ouddorp (okee is officieel geen Zeeland, want het ligt op Goeree :+ ) Maar dat is een heel leuk en compleet park, op twee stappen van het strand :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:28

Wij zijn afgelopen jaar naar roompot katjeskelder geweest en het was echt zo bizar vies, nooit meer :o
De schoonmaak zou er opnieuw naartoe, uren later konden we in het huisje en was het nog vies. Toen een ander huisje wat nog smeriger was. Uiteindelijk het 3e huisje geaccepteerd en zelf nog schoongemaakt.
Afbeelding
Er was niet eens een dweil, vloer plakte echt zo vies.
Afbeelding
Bank nog vol huidschilfers en haren.

Douche zat vol schimmel. Mieren in de keukenkastjes.
We kregen ter compensatie een bon voor het restaurant, maar die was gesloten :+

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:36

Wij hebben geen kids maar gaan wel regelmatig met vrienden/stellen met kids op vakantie wij komen meestal uit bij centerparcs i.v.m het zwembad wat op deze parken vaak gewoon mooi is en er meestal wel veel speelgelegenheid is voor de kuda ook binnen speelplekken.

Op de meeste Roompot of Landal parken zijn de zwembaden vaak wat kleiner en minder uitgebreid.

Maar Airco in het huisje ben ik bij al deze organisaties nog niet tegengekomen.

Tis maar net wat je zoekt in een huisje park.

Voor de huisjes en ligging gaan we liefst naar de Landal parken i.v.m. wandelen met onze hond. Als er geen kids meegaan kiezen we meestal voor Landal.

Bij ons zijn de volgende favoriet, niet allemaal Zeeland of zuiden van Nederland maar toch.
-Centerparcs port Zeelande i.v.m. het strand huisjes zijn wel verouderd.
-Centerparcs Huttenheugte
-Centerparcs Vossenmeren
-Centerparcs Erperheide
-Centerparcs Meerdal
-Landal Coldenhove
-Landal Stoombtoek
-Landal Schatberg
-Landal Village d'heure

We hebben alle Centerparcs in Nederland en België gehad met uitzondering van De Haan daar zijn we weleens geweest toen het nog sunparcs was heel lang geleden het is nu ook helemaal verbouwd.

Maar ook het Marveld is een grote aanrader om heen te gaan dat is een onafhankelijk parcs.

Roompot zijn wij persoonlijk minder fan van zijn we 3x geweest maar ik zou het niet snel meer kiezen
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 15-02-26 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 12:50

Bedankt voor de adviezen al!

In Centerparcs is er maar 1 park volgens mij dat airco heeft (althans in België, Nederland weet ik niet) en dat is Terhills. Daar zijn we vorige zomer naartoe gegaan, dus ik wil graag iets anders nu :o

Woezel en pip, Landal Ouddop ga ik eens opzoeken!

Wendy15, bah :r Ik ben nog maar 1 keer in Roompot geweest in Cadzand en dat huisje was wel proper.
Maar zulke ervaringen zoals bij jou, maakt me wel terughoudend :(

Corina, bedankt voor de tips, ik ga ze eens opzoeken!

Ik kreeg ook nog Fien en Teun park in Molenwaard aangeraden. Helaas is er in "onze periode" enkel nog een 6 en 8 personen huisje vrij. Dat is misschien toch een beetje overkill voor ons drietjes :+
Laatst bijgewerkt door Farjen op 15-02-26 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:51

Ik weet niet of omgeving Veluwe ook eventueel een optie is. Dan kan ik namelijk dit park zeer aanraden:
https://www.deijsvogel.nl/

Ik kan alleen even niet zo gauw herinneren of er een airco bijzat.

Het zwembad is niet te vergelijken met een Center Parcs. Het is een simpel badje. Maar in de omgeving zitten zat leuke buitenbaden.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 12:53

Het zwembad mag simpel zijn, ons kindje zit toch nog in zo'n zwemband. Dus het hoeft niet spectaculair te zijn met glijbanen :D

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:59

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 12:59

Meestal is airco niet nodig hoor als je een goed bosrijk park kiest. Heb een paar jaar geleden met een flinke hittegolf op Camping de Witte Wieven gezeten op de Veluwe. In de zon buiten was het hels, maar het huisje bleef redelijk goed zonder airco zo onder de bomen. Dat ik eigenlijk ook wat ik me herinner van de huisjes op Centerparcs enzo. Als je niks met airco kan vinden (oh en die dingen zijn bijna nooit schoon trouwens..) dan is een heel bosrijk park met veel bomen prima vertoeven!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:04

Blue_flower schreef:
Niet in de door jou gevraagde regio, maar ik ben hier vorig jaar buiten de drukke periodes geweest en beviel mij heel goed.

https://www.eilandvanmaurik.nl/zoek-en- ... FQQAvD_BwE

Vind ik ook echt een aanrader. Wij zijn hier een paar jaar geleden geweest. Onze eerste vakantie in NL in coronatjjd. Ze hebben het er nog over hoe leuk deze vakantie was en de lekkerste pannenkoeken ooit gegeten buiten de deur. Wij hadden een glampingtent.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:18

Celebi schreef:
Meestal is airco niet nodig hoor als je een goed bosrijk park kiest. Heb een paar jaar geleden met een flinke hittegolf op Camping de Witte Wieven gezeten op de Veluwe. In de zon buiten was het hels, maar het huisje bleef redelijk goed zonder airco zo onder de bomen. Dat ik eigenlijk ook wat ik me herinner van de huisjes op Centerparcs enzo. Als je niks met airco kan vinden (oh en die dingen zijn bijna nooit schoon trouwens..) dan is een heel bosrijk park met veel bomen prima vertoeven!

Dat is wel iets waar ik mee zit ja, zijn die huisjes schoon...
Op de center parc terhills mochten we niet klagen, maar dat is ook nog maar nieuw park. Enkel hadden we enorm veel mieren in ons huis. Echt honderden mieren en toen ze zijn ook een keer extra komen schoonmaken na klagen en stonden wij elke ochtend te poetsen. Volgens het park kwam dit door de droogte en hittegolf, want toen het dan eens hevig onweer was, waren de mieren inderdaad erna verdwenen.
Ons kindje was nog maar een jaar en ze kon nog niet stappen. Ik vond dat geen fijn idee dat ze over een vuile, mieren vloer kroop :o Dat houdt me dan een beetje tegen om terug te gaan.

Die ijsvogel in Veluwe vind ik super, maar dat is te ver rijden voor ons

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:19

Wil je perse op een groot park zitten? Je kindje is 2 dus die kan nog niet in haar eentje naar bijvoorbeeld een speeltuin of zwembad. Er worden ook hele leuke vakantiehuisjes via particulieren verhuurd die bijvoorbeeld in een polder of juist inde dorpskern liggen. Dat maakt denk ik je mogelijkheden ook veel ruimer

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:23

Wij spraken 2 dames van de schoonmaak en die zeiden dat ze met zn 2en een kwartiertje per (groot) huisje hebben. Een dweil hebben ze niet eens. Er gaat 1 poetsdoek en een sprayfles schoonmaak middel mee naar binnen. Ik vraag me dan af of ze eerst de keuken en dan het toilet doen of andersom. Heb in iedergeval zelf het hele huis nog staan schoonmaken, wat een drama.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:25

Wendy15 schreef:
Wij spraken 2 dames van de schoonmaak en die zeiden dat ze met zn 2en een kwartiertje per (groot) huisje hebben. Een dweil hebben ze niet eens. Er gaat 1 poetsdoek en een sprayfles schoonmaak middel mee naar binnen. Ik vraag me dan af of ze eerst de keuken en dan het toilet doen of andersom. Heb in iedergeval zelf het hele huis nog staan schoonmaken, wat een drama.

-O- -O-

Misschien is particulier, Airbnb dan wel een betere optie :o
Alleen jammer, want zo'n park waar je fietsen kan huren, zwembad, ... in de buurt hebt, is wel erg gemakkelijk natuurlijk

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:36

Vaak kun je als je ergens anders huurt ook gewoon fietsen laten bezorgen door een verhuurder uit de buurt. En ik heb via airbnb ook wel eens een huisje gehuurd met fietsen erbij. Vaak kiezen wij voor een airbnb of kleinschaliger park. Dit was de eerste keer roompot en heel slecht bevallen :o maar wellicht is het op een ander park beter natuurlijk. Ik zou gewoon heel goed de reviews lezen. Wij zagen ook berichten dat het niet schoon zou zijn en dachten nouja als het niet perfect is doen we nog wel even een doekje ergens langs. Maar dat werkelijk alles zo smerig zou zijn konden we ons vantevoren niet voorstellen :o wij kwamen rond 4 uur op het park aan en uiteindelijk plofte ik om 8 uur op de bank in een zelf schoongemaakt huisje.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:40

Wij gaan al jaren naar een roompot park, nu is dat trouwens Landall geworden. Op Ameland nooit dingen gehad qua schoonmaak ofzo. Maar afgelopen jaar op texel was het vreselijk. Werd tijdens het verblijf niets aan gedaan behalve na 48 uur schoonmaker sturen, maar had toen al zelf schoongemaakt. Lagen ook overal rattenpoep. Dus de trip verkort. En na een klacht het hele bedrag teruggekregen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 14:42

Farjen schreef:
-O- -O-

Misschien is particulier, Airbnb dan wel een betere optie :o
Alleen jammer, want zo'n park waar je fietsen kan huren, zwembad, ... in de buurt hebt, is wel erg gemakkelijk natuurlijk

Persoonlijk houd ik meer van een privéhuisje dan eentje op een park, maar die zijn niet per definitie veel schoner. Uit de omschrijvingen en reviews kan je wel veel informatie halen over de schoonmaak.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 15:59

Ik kan op de website niets vinden over airco’s maar wij gaan tegenwoordig steeds vaker naar Ardoer als we binnen NL weggaan. Vooral de Meerpaal in Zoutelande is favoriet. Tot nu toe altijd super schone huisjes gehad.

https://www.ardoer.com/nl/meerpaal

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:28

Je hebt ook nog capfunparken, zoals de pekelinge in Zeeland. Daar hebben ze een overdekt zwembad, buitenzwembad, waterpark, veel speeltuintjes (per veldje is er iets) en groot speeltuin en binnenspeeltuin.
Ze hebben huisjes met en zonder airco, staat op de site aangegeven.

Fayyah19 schreef:
Ik kan op de website niets vinden over airco’s maar wij gaan tegenwoordig steeds vaker naar Ardoer als we binnen NL weggaan. Vooral de Meerpaal in Zoutelande is favoriet. Tot nu toe altijd super schone huisjes gehad.

https://www.ardoer.com/nl/meerpaal

Hier hebben ze de lekkerste spareribs :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 16:37

Met een 2jarige moest ik ook denken aan het park bij avonturenpark molenwaard

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 07:42

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 08:10

Capfun idd!
Zitten overal en eender de welke, viel al altijd mee.