Leuke korte solotrips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Leuke korte solotrips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:09

Precies wat de titel eigenlijk al zegt! Deel je tips voor korte vakanties in je eentje. Dus ook tips voor reizen, overnachtingen etcetera :). Kan een weekendje zijn of een weekje bijvoorbeeld. Pluspunten als er geen vliegtuigen in voorkomen!

Ik merk dat het lastiger is om in je eentje iets leuks en betaalbaars te vinden, dus vandaar dit topic.

Nu moet ik uiteraard ook zelf met een tip komen. Ik ga vaak richting Parijs, als het nog te betalen is met de trein heen en terug en daar overnacht ik dan in hostel The People, Marais. Ligt heel mooi centraal en fijne kamers. Flixbus kan ook, maar die duurt een hele dag en dan kost het een extra overnachting, haha. Als je goed kan slapen in een bus is de nachtbus de voordeligste optie.

Goof

Re: Leuke korte solotrips!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Heb je een auto?
Dan lekker naar de Ardennen rijden en een huisje boeken. Heerlijk daar, lekker wandelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:41

Goof schreef:
Heb je een auto?
Dan lekker naar de Ardennen rijden en een huisje boeken. Heerlijk daar, lekker wandelen.

Ja, ik heb een auto!
Wel eens gedaan? Waar Ardennen is altijd leuk ja, ik blijf bij wandelen dan wel het liefst op wat drukkere routes.

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Ik lees even mee! Ik kom nooit zo ver haha. Zit zelf wel na te denken om voor een paar dagen naar Kopenhagen te gaan of met de trein richting London :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:29

Richting Londen ben ik ook vaak gegaan, maar ik verbleef niet in Londen, dus daar geen tips voor. Heb wel een paar nachten in het Ibis hotel in Reading gezeten, dat was prima :). Goede uitvalsbasis voor Londen, Oxford etc.
Tickets lang van tevoren boeken, maar Eurostar Snap bestaat ook, maar geen persoonlijke ervaring mee.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Ik ga eigenlijk altijd solo. Betaalbaar ervaar ik nooit echt als probleem maar ligt misschien ook de regio. West-Europa is natuurlijk flink aan de prijs. Tip is vooral eens rond te kijken op NS internationaal als je niet met het vliegtuig wilt :)

Daarnaast vooral erg flexibel zijn dat kan veel schelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:08

Zelf zit ik in het onderwijs dus ik ben persoonlijk 0% flexibel, haha. NS internationaal is bij heel vroeg boeken vaak goed te doen, maak je wat later plannen dan wordt het prijzig. Leuke tips voor NS Internationaal? Het zelf alleen nog maar Parijs, Londen, Brussel, Wenen en Praag met de trein gedaan :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Berlijn is altijd goed!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

Sheran schreef:
Zelf zit ik in het onderwijs dus ik ben persoonlijk 0% flexibel, haha. NS internationaal is bij heel vroeg boeken vaak goed te doen, maak je wat later plannen dan wordt het prijzig. Leuke tips voor NS Internationaal? Het zelf alleen nog maar Parijs, Londen, Brussel, Wenen en Praag met de trein gedaan :)

Zou zelf nog een keer Innsbruck willen en dan combineren met een korte huttentocht waar je ook met OV kunt komen :) Start is vanaf Scharnitz. Verder misschien Berlijn? Luxemburg vind ik ook erg mooi, maar geen nachttrein dus je bent wel langer onderweg (vandaar dat ik toch maar met de auto ben gegaan).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

Luxemburg! Het Müllerthal is prachtig, veel leuke kastelen, leuke dorpen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Sheran schreef:
Precies wat de titel eigenlijk al zegt! Deel je tips voor korte vakanties in je eentje. Dus ook tips voor reizen, overnachtingen etcetera :). Kan een weekendje zijn of een weekje bijvoorbeeld. Pluspunten als er geen vliegtuigen in voorkomen!

Ik merk dat het lastiger is om in je eentje iets leuks en betaalbaars te vinden, dus vandaar dit topic.

Nu moet ik uiteraard ook zelf met een tip komen. Ik ga vaak richting Parijs, als het nog te betalen is met de trein heen en terug en daar overnacht ik dan in hostel The People, Marais. Ligt heel mooi centraal en fijne kamers. Flixbus kan ook, maar die duurt een hele dag en dan kost het een extra overnachting, haha. Als je goed kan slapen in een bus is de nachtbus de voordeligste optie.

Ik heb gekeken naar de trein, maar ik vind het best duur voor even een paar dagen zomaar weg!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:06

Herfstblad schreef:
Sheran schreef:

Ik heb gekeken naar de trein, maar ik vind het best duur voor even een paar dagen zomaar weg!

Paar maanden van tevoren is het 35 euro voor een enkeltje :) Maar zo vroeg kan ik meestal niet zijn...

Mullerthal is inderdaad ook heel mooi! Veel campings ook in de buurt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:58

Sheran schreef:

Bij de boot is dat niet zo, de hutten zijn niet spotgoedkoop, maar je rolt in de ochtend uitgerust de boot af, tweede rotonde rechts en met een uurtje sta je in een van de leukste, kleine stadjes van GB: York!

Op tijd boeken heeft nut, 20% korting is dan niet raar.