Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-26 16:47

Groot respect voor mensen die in de horeca werken dat ten eerste. Het lijkt me heel pittig en ik zie/hoor ook vaak mensen die zich onbeschoft gedragen richting personeel.
Maar bij tijden kan ik me ook wel ergeren, met stip op 1 staat het lang moeten wachten als je de rekening hebt gevraagd. Wij zijn weleens opgestaan na een half uur wachten en toen kwamen ze ineens aansnellen. Of als men je tafel lijkt te vergeten en je met geen mogelijkheid meer iets kunt vragen/bestellen :=
Personeel dat onderling lol maakt aan de bar waar je staat te wachten om iets te bestellen…

Wat zijn jullie horeca ergernissen? Ergernissen vanuit de medewerkers kant zijn uiteraard ook welkom :D

luuntje

Re: Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:07

Onaardige bediening.
Meer dan een uur moeten wachten op je hoofdgerecht.
Bijna geen groente bij je hoofdgerecht krijgen en ook geen groente kunnen bijbestellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:10

Horen dat je allergie of voedselintolerantie geen probleem is voor de keuken en dan iets totaal fantasie en smaakloos voorgeschoteld krijgen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:13

Bediening die loopt te flirten met diegene aan tafel terwijl het om een stel gaat.

Ik ben het er mee eens dat mijn vriend knap is, maar om letterlijk te flirten waar ik bij ben en overduidelijk wat van hem willen, vond ik niet zo tof :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:15

Andere gasten die herrie maken vooral.

Of bediening die kauwgom kauwt.

Verder alleen maar respect, ze werken altijd hard.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:25

Luidruchtige groepen die net vlakbij jouw tafeltje zitten. :x
Zodat je elkaar aan je eigen tafeltje niet meer verstaat.

Buffetten waar je zelf iets moet halen, en waar sommige mensen/kinderen redelijk asociaal bezig zijn.

Als het veel te warm of juist veel te koud is binnen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:27

Het niet serieus nemen van allergieën… ik heb een gekke allergie, nml rauwe wortels (verhit helemaal geen probleem). Hoe vaak ik niet “versiering” op mijn bord krijg met rauwe wortels erin :’)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:40

Het (gebrek aan) vegetarisch aanbod. Pasta met roomsaus of risotto kan ik thuis ook maken :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:44

Als ik denk, nou dat kan ik zelf lekkerder maken.

En slechte bediening, vooral jongeren, die niks kunnen en weten en ook niet echt hun best doen daarvoor. Maar dat krijg je tegenwoordig steeds meer overal met die personeelstekorten.

€ 8 betalen voor een fles bubbeltjeswater of € 12 voor een glaasje grappa bij de slechte koffie.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:51

Foaly schreef:
Het (gebrek aan) vegetarisch aanbod. Pasta met roomsaus of risotto kan ik thuis ook maken :+

Pasta pesto of geitenkaas salade :j
Thanks man, echt een culinaire ervaring.

Ik heb een hekel aan restaurants waar de tafels te dicht op elkaar staan. Heel de toko vol gepropt :=
Kun je gezellig aansluiten bij het gesprek van de buren..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:01

Locaties waar met warm weer een deur of raam wordt opengezet om te luchten, waardoor de rokerslucht van rokende gasten of personeel naar binnen komt is ook altijd erg fijn.
Sowieso roken op terrassen vind ik echt heel vervelend.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:39

Gianti schreef:
Het niet serieus nemen van allergieën… ik heb een gekke allergie, nml rauwe wortels (verhit helemaal geen probleem). Hoe vaak ik niet “versiering” op mijn bord krijg met rauwe wortels erin :’)

De eerste keer dat ik lees dat er nog iemand allergisch is voor rauwe wortel :P

Irritaties zijn glazen die niet schoon zijn, ik drink vaak water en dan proef je nog een zoete smaak aan de rand. Verder bediening die zijn gasten niet in het oog houd waardoor je zelf meerdere keren naar de bar moet lopen.

Voor buiten geld toch wel roker. :o

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:42

Personeel dat met elkaar of telefoon bezig is en niet met de gasten.

Vaak geen andere aardappel keuze meer dan gefrituurde frietjes.

Eten voorgeschoteld krijgen wat ik thuis zelf beter kan maken.

Te lang moeten wachten op eten of betalen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 18:53

De bediening in 9 van de 10 restaurants tegenwoordig....
Hoe vaak je tegenwoordig zelf moet vragen om überhaupt geholpen te worden.
Glas al een half uur leeg en nog niemand die vraagt of je nog iets lust. Mensen in bediening die er uit zien alsof ze hun werk haten etc.

De drank is de grootste winst, als je dan niet een keer komt vragen of ik nog iets lust is het je eigen schuld als je maar 1 drankje verkoopt.
En vaak zien ze je ook niet zitten en helpt zwaaien of iets ook al niet.

Ik geef tegenwoordig dan ook alleen nog maar fooi als ik fijn bediend ben (en het eten , ook eetbaar was).... En dat is helaas echt nog maar weinig.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:01

Een kindvriendelijk restaurant die niet zoveel van kinderen begrepen hebben. Gister nog; alle pannenkoeken waren al uitgeserveerd, behalve de kinderpannenkoeken :') alsof ik rustig kan eten als m’n kids nog tien minuten moeten wachten. Geef die kids gewoon als eerste een pannenkoek en daarna de volwassenen, maar goed. Daarna wilde m’n kind nog een pannenkoek en dat duurde weer drie kwartier voor ie kwam.

Of ooit eens op een terras gezeten ‘s avonds rond 8 uur. Kon je helemaal niks te eten bestellen. Geen bitterbal of broodje met smeersels oid, dat vind ik ook wel armoe.

Verder gaan wij eigenlijk altijd naar finedining restaurants en daar kom je dit soort ergenissen uit dit topic eigenlijk niet tegen :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 01-02-26 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:03

Enorm luidruchtige groepen, gisteravond een. Straalbezopen luid pratende mannen, krijsende en rennende kinderen door het restaurant. Keihard zingen en meer. Een rustig restaurant dat door 10 mensen veranderd in een krijspaleis.

Maar kwa restaurants en allergie. Doodleuk beweren dat er geen paprika inzit terwijl he het ziet zitten in je eten. _-:( Paar keer navragen is het naturel ja ja ja ja resultaat dat ik na 5 minuten mijn maag kon legen omdat het oeps toch wel gemarineerd was. Er kon niet eems een sorry af. Of u mag geen ei want dat is gemaakt van melk. Dat soort dwaze dingen. En de keren dat zelfs een simpel alleen gekookte pasta met rauwe tomaat en ui bestellen uitmond in met wortel, stukken kaas, vlees enz want anders is het zo kaal -O-

Pffff chagerijnige bediening die geen idee heeft waar ze het over hebben. Koks die zo maar wat doen terwijl ze anders beloven. Restaurants waar de bediening te druk is met elkaar dan met mogelijke gasten die iets willen bestellen.

Ergste ooit na ruim een uur wachten na de bestelling opgestaan en gezegd laat maar zitten dat eten we moeten nu echt weg en toen werden ze boos. 8)7 Let wel het ging om twee broodjes en een bak sla. :roll:

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:07

Lang wachten op je eten of de bediening. Vreselijk.

Ik hou van attent personeel wat ziet dat je glas leeg is en komt vragen of je nog wat wilt drinken.

Wachten op de rekening heb ik al opgegeven, want dat duurt vaak erg lang. Ik loop meestal gewoon zelf naar de kassa.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:13

O ja een ergernis waar ik over gelezen heb maar nog niet gezien wat steeds vaker voor schijnt te komen. De fooivraag op een pin automaat >;)ik bepaal zelf wel of ik fooi geef en ben daar ook niet te beroerd voor. Maar dergelijke dingen soort van willen opdringen nope :n

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:23

Je bestelling wordt vergeten en nadat ik er om vroeg kreeg in zwaar aangebrand eten geserveerd. Eens maar nooit meer dat ik daar at.

Laatste keer dat ik naar een pannekoekenrestaurant ging keek ik vanaf mijn tafeltje op de open keuken uit. Werkelijk elke pannenkoek kreeg eerst nog een lading zout er overheen gestrooid voor het geserveerd werd. Leuk dat je extra wil verdienen aan drinken maar mijn pannekoek met banaan en poedersuiker was lekkerder geweest zonder een lading zout er overheen.

Verder weinig ergenissen, voordeel van bijna nooit uit eten gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:36

Expliciet vragen om 'zonder ui, ivm allergie' en tot drie keer toe gerecht terug moeten sturen.
Een mocktail bestellen voor 11 euro die echt niet te drinken is en dan toch maar proberen omdat het vast aan jou ligt. Brrrr

Of als je helemaal in een gesprek zit met iemand en de bediening komt 5x toe random vragen of alles naar wens is.

Oh en bij de beren moesten we ooit 30 min wachten tot er om te beginnen iemand kwam, toen kwam ons hoofdgerecht pas na 45 min en toen we net zaten te eten kregen we te horen dat we nog een kwartiertje hadden voordat we weg moesten ivm de volgende groep die avond. Toen schoten we uit onze slof vanwege hun eigen traagheid. Na overleg mochten we toch blijven zitten voor een toetje maar dat hebben we lekker gelaten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:41

Compleet genegeerd worden door het personeel. Mensen die na ons kwamen werden wel bediend, wij niet. We zijn maar weer weggegaan. Was gelukkig de enige keer dat we dit ergens meemaakten. Verder is er wel eens een keer bestek vergeten of een koffie, maar dat werd allemaal keurig hersteld. Over het algemeen hebben we gelukkig alleen maar goede ervaringen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:44

Gillende kinderen of kinderen die heen en weer rennen terwijl je rustig probeert te eten.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:51

We zijn vandaag terug gekomen van een weekendje weg. We zaten in een Fletcher hotel.
3 jaar geleden zaten we in hetzelfde hotel, en waren het hele fijne kamers.
Helaas was toen het eten in dit hotel zo slecht dat we alle 4 de hoofdgerechten hebben terug gestuurd omdat alles rauw of koud was. De bediening had erg veel lol in de backoffice, waar we naast zaten, en kon daardoor ons niet de rekening geven.
Het ontbijt was wel erg goed.
Vrijdagavond zijn we naar de Chinees ernaast gaan eten, en wat een fijne bediening.
Zeer attent, en de keuken was ook prima. Het afsluitende kopje koffie was het beste kopje koffie dat we dit weekend hebben gedronken. Ondanks dat we de laatste waren in het restaurant, hadden we een zeer fijn gesprek met de eigenaar.
Op de hotelkamer miste we dit keer een koffiemachine en waterkoker. Bij navraag kregen we te horen dat Fletcher die sinds een jaar niet meer neerzet op de standaardkamers.
Euhhh 2 weken geleden in Fletcher Wijk aan Zee stond het daar nog welk gewoon.
Ik ben nogal kouwelijk, en de kachel volop aan, maar de kamer was niet heel warm te krijgen.
Zaterdagochtend waren we al vroeg weg ivm wedstrijd van zoon, dus geen ontbijt genomen.
In de avond naar een plaatselijk restaurant gegaan. Daar heeft zoon een hamburger besteld die los €11kost. Het was een mega burger en het geld ook waard. Jammer dat je als je de hamburger als menu besteld je daarvoor € 20 moet betalen, maar een heel klein bakje frites en sla erbij krijgt. Wat echt geen € 8 waarde heeft.
Vanmorgen bij het uitchecken kregen we nog te horen dat we nog eea uit het restaurant moesten betalen. Waar we niet eens zijn geweest.
Toen we dat vertelden werd het zonder navraag of moeilijk te doen, meteen van de rekening gehaald.
Brunchen deden we bij de Cantharel, en dat was prima geregeld.
Het buffet was uitgebreid en werd constant aangevuld. Bediening ook zeer attent.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:11

Als je vraagt naar glutenvrije opties de reactie krijgen..
Goh alweer iemand die probeert mee te doen met de trent..

Ja tuurlijk ik heb Coeliakie en ziekte van Dühring _-:(

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 20:13

Froukje_J schreef:
Als je vraagt naar glutenvrije opties de reactie krijgen..
Goh alweer iemand die probeert mee te doen met de trent..

Ja tuurlijk ik heb Coeliakie en ziekte van Dühring _-:(

Hopelijk zeg je dan gelijk, laat maar zitten, ik heb geen vertrouwen dat jullie serieus met mijn allergie om zullen gaan.

Ik zou geen euro besteden in zo'n zaak