Vakantie Japan - Wat moeten we doen/zien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Vakantie Japan - Wat moeten we doen/zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:37

Hoi allemaal!

Aankomende zomer willen wij (mijn vriend en ik + nog een koppel, dus 4 personen) naar Japan gaan. Hier zijn wij allemaal nog nooit geweest. Ik heb in mijn kring een aantal kennissen die er wel al geweest zijn en zij hebben wat tips gegeven en ook zeker bepaalde locaties aangeraden/afgeraden, maar ik ben heel benieuwd naar nog meer ervaringen!

Wie van jullie is weleens in Japan geweest (of vaker)? Wat moet je echt gezien hebben? Wat is overhyped en kan je beter niet doen? Welk eten moeten we echt proberen?

Good to know:
- We gaan 3 weken
- We zijn jong (rond de 30) en vitaal
- We houden van hiken
- We houden van de natuur
- We houden van cultuur en zijn geïnteresseerd in het leven van de locals daar
- We houden van eten en het ontdekken van culinaire hoogstandjes/ unieke of lokale gerechten/ hapjes

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen! :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Mijn man is net terug met zijn broer. Ik kan wel even zijn polarsteps met je delen?
Hij zegt dat je sowieso naar Shikoku moet, dat vond hij het mooiste.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Van wat ik gezien heb is het noordelijke eiland echt prachtig! Kijk wel ook vooral naar de temperaturen, want in Tokio is het bijvoorbeeld enorm heet!

Ben er zelf nog niet geweest, maar ga in mei. Standaard rondje Tokio naar Osaka omdat het de eerste keer is :) En ik wil dan ook zeker naar de Alpen.

Memories

Re: Vakantie Japan - Wat moeten we doen/zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Je wil er echt in de zomer heen, dus rond juli/augustus? Let er dan op dag het in een groot deel van het land bloedhemeltje heet is, zeker in stedelijk gebied heb je het zo 35 graden.
Voor wat betreft hiken en natuur zou ik de regio Wakayama aanraden. Daar kan je bijv een deel van de Kumano Kodo wandelen of een van de pelgrimsroutes rond Koyasan, pak je gelijk een mooi stukje cultuur mee. Verder zou ik ook verder kijken dan de zogenaamde golden route die elke tourist neemt. Er zijn heel veel mooie steden in Japan waar je allemaal ongeveer dezelfde dingen kan doen en een eigen lokale cultuur kan beleven.