Boek jij een last minute

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Boek jij een last minute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 17:11

Alles wordt steeds duurder zo ook op vakantie gaan zijn er bokkers die alleen een last minute boeken in de zomer dus wachten tot de zomer en dan gaan boeken in afwachting wat er is.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 18-01-26 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Re: Boek jij een last minute

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:12

Ik neem me dat elke keer voor, maar ik ga beter op vroegboekkorting :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:29

Ik niet, want ik wil graag alles ruim van te voren weten, en met bijvoorbeeld vliegen moet ik schengenverklaring aanvragen voor medicatie enzo. Dus ja, durf dat niet helemaal aan zeg maar

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 17:34

Oke ja dat snap ik helemaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:45

Als ik al iets boek is het op het allerlaatste moment. Dan is duidelijk welk weer waar zit en hoe de situatie ter plekke is. En hoe je er zelf aan toe bent De enige keren ruim van te voren was ivm eventuele vergunningen die nodig waren voor het land. Maar dat zal niet meer gebeuren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:47

Hier ook laat. Plannen gewoon laat, bedenken iets en gaan dan pas boeken..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:50

Charaz schreef:
Ik neem me dat elke keer voor, maar ik ga beter op vroegboekkorting :D

+1 -O-
Ook elke keer dat voornemen, maarja moet in november al verlof aanvragen voor het jaar erna. En dan heb ik 9 vd 10 keer in januari alweer geboekt :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:07

Nee nooit, ik vind de voorpret leuk en om alles uit te zoeken wat we kunnen doen, dus als je last minute boekt heb je dat allemaal niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:36

Ik hou van het idee, maar als ik op voorhand weet "ik neem dan vakantie", dan zoek ik wel al, en ben ik meer fan van de vroegboekkorting. Ik ben ook een planner :)

Maar: ik boek evengoed een last minute, als ik last minute vakantie neem :')

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:44

Ik boek altijd last minute. Ik ga juist heel slecht op nu al weten wanneer je vakantie hebt en waarheen je gaat. Gelukkig heb ik een baan waar je niet al een jaar van te voren je verlof en feestdagen vrij/werken moet doorgeven. Vreselijk lijkt me dat.
Maar ik ben gauw tevreden met wat er nog is te boeken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:00

Wij hebben ooit op woensdagavond rond 23.30 uur besloten dat we toch naar de zon op vakantie wilden. Vrijdagochtend 9.00 uur zaten we in het vliegtuig :D Overigens zonder precies te weten waar we terecht zouden komen. Het was een zogeheten bingoreis, bestemming bekend, accomodatie pas ter plekke. Uiteindelijk op een prachtig resort gezeten voor bijna 800 euro minder dan de normale prijs.

We gaan niet heel vaak op vakantie, maar heb er geen moeite mee om dingen pas vlak van te voren te boeken. Soms hebben we mazzel en is het voordelig, soms pech en betaal je alsnog de hoofdprijs. Heb toevallig twee weken geleden geboekt voor zuid Spanje voor over dik twee maanden. Was er voor mijn doen redelijk op tijd bij :D

Verlof doorgeven moet helaas bij ons altijd wel erg ver van te voren. Heb er een hekel aan, maar ja, doe je het niet, dan is de kans groot dat je geen verlof kunt krijgen in bepaalde periodes. En ik wil toch wel graag vrij in de zomer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 15:15

Hier wel last minute het vliegtuig gepakt (binnen week weg), en ook wel eens 8 maanden van te voren al geboekt, of zelfs 10 maanden van te voren. Het is maar net wat er voor interessants voorbij komt. Ik heb dus wel eens gehad dat ik al 2 verre reizen geboekt had.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 15:57

Wij pakken meestal buiten het hoogseizoen een last minute. Beginnen zo 2 weken van te voren te kijken naar weersvoorspellingen en leggen onze wensen er naast en dan zo een week van te voren boeken ongeveer. Heerlijk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:40

Ik ben ook van het plannen en alles uitzoeken. Dus ik boek altijd vroeg. In oktober al geboekt voor een jaar later. Meestal zijn de prijzen echt het laagst als je heel vroeg boekt. Zeker met vliegtickets.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:55

Wij boeken überhaupt niet voor onze zomervakantie.
We reizen met ons campertje en we zien wel per dag waar we zijn, of we nog blijven of dat we verder trekken.

Anderzijds boek ik onze vakantie in maart bij slecht weer wel last minute.
Want dan besluiten we kort van te voren dat we een niet met het campertje gaan (Volkswagen busje) en dan zoek ik alternatieve bestemming(en) last minute.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 22:04

Ik. Vakantie regelen op mijn werk had ik al een tijdje geleden gedaan. Vorige week twijfelde ik nog tussen Kaapverdie en Azië, maar afgelopen weekend een ticket naar Zuid Amerika geboekt. Ik vlieg op 30 jan Scheelt wel dat ik altijd enkel mijn reis naar land van bestemming en de eerste overnachting vooraf geboekt wil hebben en de rest het liefste op locatie bedenk.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 22:07

Wij hebben het een aantal keer gedaan :)
Toen hebben we op zaterdag begin van de avond geboekt en op maandag ochtend vlogen we.

Maar ik vind de lastminutes tegenwoordig helemaal niet meer zo goed koop.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 10:17

Oh dus ook die worden duurder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 10:43

Ik boek altijd ruim van te voren.
Ik vind de voorpret altijd heel leuk. Lekker dingen uitzoeken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

De tijd dat last minutes echt veel goedkoper waren is inderdaad wel een beetje voorbij. Ze hebben natuurlijk veel liever al eerder hun geld. Heb de laatste tijd wat vluchten gevolgd, die werden alleen maar duurder kort voor de datum.

Toch boek ik zelf vaak last minute, maar meer voor de flexibiliteit.