Tips Thailand reis in April

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_20

Tips Thailand reis in April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 13:29

Hoi hoi,
Ik heb even een vraagje..
ik ga in April 2 weken naar Thailand.
Ik weet niet echt wat ik mee moet nemen qua kleding en hoeveel, wat voor soort kleding ik mee moet nemen en of er bepaalde dingen echt niet kunnen in Thailand…
Kan je daar makkelijk kleding wassen?
Wij houden altijd wel van wandelingen en activiteiten maar april is best warm in Thailand dus is dit te doen? Is de warmte een beetje te vergelijken met in Nederland?
Ik heb nog nooit z’n soort reis gemaakt dus dit is helemaal nieuw voor mij..

Ik hoop graag wat tips te krijgen want ik heb geen idee hoe dit gaat zijn

WenK

Re: Tips Thailand reis in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:36

Ga je naar een resort of rondreizen?

In het algemeen neem je kleding mee die niet te warm is, daarnaast neem ik altijd een vestje en lange broek en/of rok mee zodat je ook bij oa religieuze bezoeken netjes gekleed bent. Thailand is wel echt een heel fijn land vond ik, superlieve mensen allemaal ook.

Mocht je iets met olifanten willen dan is mijn advies trouwens wel om iets te zoeken waar je ze alleen mag voeren, niet rijden of wassen dus. Dit in het kader van dierenwelzijn.

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 13:57

WenK schreef:
Ga je naar een resort of rondreizen?

In het algemeen neem je kleding mee die niet te warm is, daarnaast neem ik altijd een vestje en lange broek en/of rok mee zodat je ook bij oa religieuze bezoeken netjes gekleed bent. Thailand is wel echt een heel fijn land vond ik, superlieve mensen allemaal ook.

Mocht je iets met olifanten willen dan is mijn advies trouwens wel om iets te zoeken waar je ze alleen mag voeren, niet rijden of wassen dus. Dit in het kader van dierenwelzijn.

Ik ga een rondreis maken
Heb je nog kleding tips die daar fijn zijn? Of denk ik echt te groot? Is het zo dat je daar echt de hele dag met een klam shirt loopt?

We gaan wel naar een dieren verblijf maar inderdaad echt gekeken naar eentje waar ze goed met de dieren omgaan!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:00

De warmte is echt heel anders. Het is veel vochtiger. Neem dus vooral luchtige kleding mee en vooral ook niet teveel. Je kunt overal voor een of twee euro wel je kleding wassen.
Ik neem 1 lange broek mee mar dat is echt een katoenen losse broek, gewoon voor de fijn. Meer heb je niet echt nodig. Je kunt altijd een sarong kopen als je ergens bedekt moet zijn.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:02

Je kunt op elke straathoek je kleding laten wassen in Thailand, zou alleen niet teveel nieuwe of dure kleding meenemen.
Ik ben 3 weken geweest en heb denk ik voor max een week kleding meegenomen.

Nog een tip: juist wel bij de kraampjes op straat eten! Dan zie je hoe het klaargemaakt wordt. En hoe meer mensen er bij staan, hoe beter.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:38

Vooral niet teveel meenemen. Je kunt inderdaad overal voor bijna niks je kleding laten wassen.
Ik heb zelf niet echt ervaren dat je constant met een klam shirt loopt hoor. Tuurlijk de vochtigheid is anders, maar als je gewoon lekker zittende kleding mee hebt valt dat allemaal wel mee :)

Lekker losse broek zou ik zeker meenemen en ook een vestje voor als het frisser in de avond is. Verder paar setjes en daar een sarong kopen en je bent er :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:48

Het is in een warm land niet zozeer de kleding die je aantrekt die het verschil maakt, maar meer je planning en locaties. Het is nooit slim om midden op de dag in de volle zon te gaan lopen als het die dag warm is. Vroeg opstaan is dan wel slim. En een pauze moment op een koele plek inlassen. Autorijden met de ramen open of zelfs met de airco aan. Dat soort dingen.
Een ongeschikte planning met geschikte kleding is nog altijd lastiger dan een geschikte planning met ongeschikte kleding
In sommige landen gebruiken mensen ook in de zon een lichte kleur paraplu

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 15:17

Nienke_20 schreef:
Ik ga een rondreis maken
Heb je nog kleding tips die daar fijn zijn? Of denk ik echt te groot? Is het zo dat je daar echt de hele dag met een klam shirt loopt?

We gaan wel naar een dieren verblijf maar inderdaad echt gekeken naar eentje waar ze goed met de dieren omgaan!

Nee hoor, zo klam hebben wij het niet ervaren. Wij waren er trouwens in mei. Toen hadden we wel steeds regen vanaf een uur of 4. De rest van de dag stralend mooi. Wat je aantrekt hangt er ook vanaf wat je precies gaat doen natuurlijk. Voor een tour langs tempels draag je wat anders dan voor een tour naar een waterval oid. Geniet er in ieder geval van, Thailand is echt een vriendelijk land!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 16:07

Klam is idd niet het geval. Tenzij je net als mijn man bent, maar die kan niet zo goed tegen warmte. :P Maar ook dan houden we idd rekening met de momenten van de dag.

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 16:35

Bedankt voor alle reacties!
Ik had het toch wel heel anders in me hoofd! Vooral qua kleding..
Wat ik denk ik doe is gewoon 4 korte broeken en 4 van die katoenen HEMA hemdjes dan nog 2 normale shirts en een lange broek.. we gaan ook een hike doen, word het daar gewaardeerd als je dat in een sport bh doet? Ik heb ergens gelezen dat dat absoluut niet mag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 16:48

Haha wat had je dan in je hoofd?
Ik denk dat je de hike wel in je sportbh kunt doen hoor. Denk ook aan strechbroekjes voor dit soort dingen om schuren te voorkomen.

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 16:54

Earth schreef:
Ik denk dat je de hike wel in je sportbh kunt doen hoor. Denk ook aan strechbroekjes voor dit soort dingen om schuren te voorkomen.

Ik had in me hoofd een beetje een beeld dat het echt afzien werd, ik zweet best snel dus had echt verwacht dat ik de hele dag beschamend rond liep met een zeiknat hemdje en zweetdruppels die overal over me heen dropen Ik hoop toch echt dat dat niet gaat zijn

Wel fijn dat een sport bh kan dat scheelt, en inderdaad een short sport legging.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 17:20

Nienke_20 schreef:
Earth schreef:

Ik had in me hoofd een beetje een beeld dat het echt afzien werd, ik zweet best snel dus had echt verwacht dat ik de hele dag beschamend rond liep met een zeiknat hemdje en zweetdruppels die overal over me heen dropen Ik hoop toch echt dat dat niet gaat zijn

Wel fijn dat een sport bh kan dat scheelt, en inderdaad een short sport legging.

Ik ben zelf iemand die het snel warm heeft. Ik ben een paar jaar terug in februari geweest, in mijn beleving echt wel anders warm dan in Nederland (ik denk de combi dat het daar vochtiger is en dat het daar niet dusdanig flink afkoelt dat je echt een klap krijgt). Maar heb daar wel gezweten. Het maakte in mijn beleving weinig uit wat ik aan had. Ik zou dus gewoon voor verschillende gelegenheden meenemen, maar vooral met als doel comfortabele kleding. Als je van plan bent wel toeristische attracties te bezoeken, bv wel 1 lange luchtige broek. En verder gewoon wat jij comfortabel vindt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:42

Nienke_20 schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik had het toch wel heel anders in me hoofd! Vooral qua kleding..
Wat ik denk ik doe is gewoon 4 korte broeken en 4 van die katoenen HEMA hemdjes dan nog 2 normale shirts en een lange broek.. we gaan ook een hike doen, word het daar gewaardeerd als je dat in een sport bh doet? Ik heb ergens gelezen dat dat absoluut niet mag.

Je kunt heel goedkoop allerlei kleding aanschaffen daar dus dat moet goedkomen
Veel linnen

Nienke_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 19:49

Kairos schreef:
Ik ben zelf iemand die het snel warm heeft. Ik ben een paar jaar terug in februari geweest, in mijn beleving echt wel anders warm dan in Nederland (ik denk de combi dat het daar vochtiger is en dat het daar niet dusdanig flink afkoelt dat je echt een klap krijgt). Maar heb daar wel gezweten. Het maakte in mijn beleving weinig uit wat ik aan had. Ik zou dus gewoon voor verschillende gelegenheden meenemen, maar vooral met als doel comfortabele kleding. Als je van plan bent wel toeristische attracties te bezoeken, bv wel 1 lange luchtige broek. En verder gewoon wat jij comfortabel vindt.

Ahh ja,
Ik denk dat het in april wel een stuk warmer is dan februari (hoe warm was het toen jij er was?). In Nederland draag ik als het echt warm is vaak zwarte hemdjes omdat het zweet dan minder opvalt maar dat ga ik daar niet doen, is een stuk warmer en 2 weken lang zwart dragen is ook niks…
Maakt het daar uit als je bijvoorbeeld een groen shirt (of hemdje) aan hebt en je ziet er veel zweet in? En droogt je kleding een beetje ‘s nachts?

wat raad je aan in de tempels? Lange kleding is echt nog veeel warmer, maakt het niet uit wat je draagt want “zweten doe je toch wel”?

Veel vragen maar iemand met ervaring is altijd handig

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:52

Een sarong is wel fijn in een tempel. Ook voor over je schouders.
Ik zou lekker loszittende kleding dragen of iets met een print, dan valt het zweten minder op.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:37

Wbt kleding kopen in Thailand, vanaf maat L wordt het lastiger...

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:31

Lange kleding is juist niet warmer als het loszit. Het is niet voor niets dat ze op veel plekken juist loszittende lange kleding aan hebben :) Juist hele korte dingen brand lekker de zon op je huid. Tuurlijk kan je dat gewoon dragen, maar net wat je fijn vind.

En ja als je zweet dan zweet je... Ze hebben vast wel eens meer zweetplekken gezien ;)

*edit: ik weet niet waar je heen gaat, maar er zijn ook in Thailand nog genoeg plekken waar mensen zelf niet veel kleding hebben. Die hebben wel andere zaken om druk om te maken dan hoe je eruit ziet. Alleen opletten bij tempels dat je je respectvol kleed

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 07:56

Nienke_20 schreef:
Kairos schreef:

Ahh ja,
Ik denk dat het in april wel een stuk warmer is dan februari (hoe warm was het toen jij er was?). In Nederland draag ik als het echt warm is vaak zwarte hemdjes omdat het zweet dan minder opvalt maar dat ga ik daar niet doen, is een stuk warmer en 2 weken lang zwart dragen is ook niks…
Maakt het daar uit als je bijvoorbeeld een groen shirt (of hemdje) aan hebt en je ziet er veel zweet in? En droogt je kleding een beetje ‘s nachts?

wat raad je aan in de tempels? Lange kleding is echt nog veeel warmer, maakt het niet uit wat je draagt want “zweten doe je toch wel”?

Veel vragen maar iemand met ervaring is altijd handig

Bij mij was het in februari rond de 30-34 graden :)

Kleding droogt redelijk goed buiten! Wel overdag wat sneller (ivm zon erop), maar ‘s nachts ook wel redelijk naar mijn idee. Ik spoelde sowieso alles uit onder de kraan met een beetje wasmiddel, dat ging ook makkelijk

Ik heb zelf oprecht geen rekening gehouden met kleur, in sommige dingen zag je het wel wat meer als ik zweette. Maar doordat ik veel sportkleding mee had, genoeg waarin je het ook niet ziet.

Ik had voor tempels iets vergelijkbaars met dit
https://www.hema.nl/dames/dameskleding/ ... GREEN.html
Vond dat goed te doen