Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WenK schreef:Ga je naar een resort of rondreizen?
In het algemeen neem je kleding mee die niet te warm is, daarnaast neem ik altijd een vestje en lange broek en/of rok mee zodat je ook bij oa religieuze bezoeken netjes gekleed bent. Thailand is wel echt een heel fijn land vond ik, superlieve mensen allemaal ook.
Mocht je iets met olifanten willen dan is mijn advies trouwens wel om iets te zoeken waar je ze alleen mag voeren, niet rijden of wassen dus. Dit in het kader van dierenwelzijn.

Nienke_20 schreef:Ik ga een rondreis maken
Heb je nog kleding tips die daar fijn zijn? Of denk ik echt te groot? Is het zo dat je daar echt de hele dag met een klam shirt loopt?
We gaan wel naar een dieren verblijf maar inderdaad echt gekeken naar eentje waar ze goed met de dieren omgaan!
Maar ook dan houden we idd rekening met de momenten van de dag. Earth schreef:Haha wat had je dan in je hoofd?
Ik denk dat je de hike wel in je sportbh kunt doen hoor. Denk ook aan strechbroekjes voor dit soort dingen om schuren te voorkomen.
Nienke_20 schreef:Earth schreef:Haha wat had je dan in je hoofd?
Ik denk dat je de hike wel in je sportbh kunt doen hoor. Denk ook aan strechbroekjes voor dit soort dingen om schuren te voorkomen.
Ik had in me hoofd een beetje een beeld dat het echt afzien werd, ik zweet best snel dus had echt verwacht dat ik de hele dag beschamend rond liep met een zeiknat hemdje en zweetdruppels die overal over me heen dropen Ik hoop toch echt dat dat niet gaat zijn
Wel fijn dat een sport bh kan dat scheelt, en inderdaad een short sport legging.
Nienke_20 schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik had het toch wel heel anders in me hoofd! Vooral qua kleding..
Wat ik denk ik doe is gewoon 4 korte broeken en 4 van die katoenen HEMA hemdjes dan nog 2 normale shirts en een lange broek.. we gaan ook een hike doen, word het daar gewaardeerd als je dat in een sport bh doet? Ik heb ergens gelezen dat dat absoluut niet mag.
Kairos schreef:Ik ben zelf iemand die het snel warm heeft. Ik ben een paar jaar terug in februari geweest, in mijn beleving echt wel anders warm dan in Nederland (ik denk de combi dat het daar vochtiger is en dat het daar niet dusdanig flink afkoelt dat je echt een klap krijgt). Maar heb daar wel gezweten. Het maakte in mijn beleving weinig uit wat ik aan had. Ik zou dus gewoon voor verschillende gelegenheden meenemen, maar vooral met als doel comfortabele kleding. Als je van plan bent wel toeristische attracties te bezoeken, bv wel 1 lange luchtige broek. En verder gewoon wat jij comfortabel vindt.
Juist hele korte dingen brand lekker de zon op je huid. Tuurlijk kan je dat gewoon dragen, maar net wat je fijn vind.
Nienke_20 schreef:Kairos schreef:Ik ben zelf iemand die het snel warm heeft. Ik ben een paar jaar terug in februari geweest, in mijn beleving echt wel anders warm dan in Nederland (ik denk de combi dat het daar vochtiger is en dat het daar niet dusdanig flink afkoelt dat je echt een klap krijgt). Maar heb daar wel gezweten. Het maakte in mijn beleving weinig uit wat ik aan had. Ik zou dus gewoon voor verschillende gelegenheden meenemen, maar vooral met als doel comfortabele kleding. Als je van plan bent wel toeristische attracties te bezoeken, bv wel 1 lange luchtige broek. En verder gewoon wat jij comfortabel vindt.
Ahh ja,
Ik denk dat het in april wel een stuk warmer is dan februari (hoe warm was het toen jij er was?). In Nederland draag ik als het echt warm is vaak zwarte hemdjes omdat het zweet dan minder opvalt maar dat ga ik daar niet doen, is een stuk warmer en 2 weken lang zwart dragen is ook niks…
Maakt het daar uit als je bijvoorbeeld een groen shirt (of hemdje) aan hebt en je ziet er veel zweet in? En droogt je kleding een beetje ‘s nachts?
wat raad je aan in de tempels? Lange kleding is echt nog veeel warmer, maakt het niet uit wat je draagt want “zweten doe je toch wel”?
Veel vragen maar iemand met ervaring is altijd handig