Polarsteps

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Polarsteps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 18:46

Ik vroeg me af of er meer bokkers zijn die hun reizen via Polarsteps bijhouden? :D Zelf ben ik er vorig jaar pas mee begonnen maar het bevalt mij (en vooral de mensen die achterblijven :') ) heel erg goed.

Al kan ik de eventuele weerstand ook wel begrijpen in verband met privacy etc. Voor mij persoonlijk is het een fijne manier om mijn foto's en verhalen kwijt te kunnen en het thuisfront op de hoogte te houden van wat ik mee maak. Mijn profiel staat niet op openbaar, dus om mijn reizen te zien moet je een volgverzoek doen.

De fotoboeken heb ik nog niet een keer gebruik van gemaakt, maar dat is wel interessant om een keer in te duiken. Alleen reis ik best veel, dus dat zouden vrij veel fotoboeken worden dan haha.

Lijkt me leuk om andere bokkers te volgen op hun avonturen!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:54

Ja, ik ben vorig jaar ook omgegaan. Had al wat collega's gevolgd via polarsteps. Vind het een fijn medium. Ik wilde wel ea kunnen laten zien aan het thuisfront, maar niet meer op fb/insta enz.

Wij hebben onze reis door Schotland dus zo laten zien. En uiteindelijk ook gekozen voor fotoboek. Is wel echt mooie kwaliteit. En je kan nog zowel de tekst als de foto's aanpassen.

SnuitjeLove

Re: Polarsteps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:56

Ik heb het sinds een paar jaar ook ontdekt en vind het erg fijn. Ik heb mijn profiel niet openbaar en wil ook geen volgers. Maar ik vind het vooral handig omdat wij fietsvakanties doen en dagelijks op andere locaties zijn, het is dan leuk om de afstand, hoogtemeters en temperatuur bij te houden wat de app allemaal voor je doet. Dit jaar ook voor het eerst een fotoboek laten drukken en ziet er erg leuk uit!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:01

Ik ben dol op Polarsteps <3 Zowel voor onze eigen reizen als het volgen van de reizen van anderen. We hebben hier ook 2 mooie fotoboeken liggen :D

Ik moet wel zeggen dat de mogelijkheden bij het maken van de fotoboeken wat beperkt vind. Foto's achteraf toevoegen is bijvoorbeeld lastig (of tenminste, de laatste keer dat ik dus zo'n boek heb gemaakt), of een andere indeling maken. Ook vind ik het vervelend dat de temperatuur niet altijd klopt _O- Voor zover ik weet kun je dat niet zelf aanpassen? Iemand die dat weet?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:07

Ik gebruik ook polarsteps, super leuk! Ben ook pas vorig jaar begonnen, reis naar Schotland. Ben wel van plan om het vaker te gebruiken!

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:23

Ja super leuk! Wij zijn net terug van 3 maanden Italië en 5 weken Costa Rica met ons gezin. Wilde inderdaad niks delen op FB/Insta maar het was zo heel leuk om in contact te blijven. Ik hoop het meest dat de kinderen het over 10 of 20 jaar nog eens terug lezen. We hebben zó veel mooie herinneringen gemaakt en dankzij Polarsteps fijn vastgelegd! Het zal een enorme klus worden maar ik denk dat ik toch zelf een fotoboek ga maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:37

Wij zijn vorig jaar begonnen met Polarsteps om familie en vrienden op de hoogte te houden. Die vonden het erg leuk en daardoor ging ik ook bewuster foto's maken. Voor beide reizen hebben we een fotoalbum gemaakt. Ik vond dit vrij makkelijk, ook het toevoegen van foto's achteraf en aanpassingen aan de tekst.

De juiste locatie en temperatuur hangt echt samen met de juiste datum en tijd kiezen voor het bericht. Dat is hier tot nu toe wel goed gegaan.
Ze hebben dezelfde vormgeving dus hoe meer het er worden hoe leuker wat mij betreft.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:42

Ja ik ben ook fan! Al best lang. Heel leuk om terug te kijken en zelfs mijn kinderen doen het nu ook! Ik vind het leuk om stukjes erbij te schrijven ook, zij doen alleen fotos.
Handig ook dat je de link van alleen een bepaalde trip kan delen en dat vrienden die dan kunnen zien zonder de app te moeten downloaden. Zo houd ik de familie vakanties en mijn solo avonturen wat meer gescheiden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 21:14

Ik leer hier zelfs nieuwe dingen joh! Ik wist niet dat je een link naar een trip kon delen voor mensen zonder de app :')

Ik schrijf elke dag van mijn vakantie altijd een super uitgebreid verslag! Lekker s avonds voor ik ga slapen, ideaal om alle ervaringen uit mijn brein te krijgen om te verwerken :)) Vaak ook met mega veel foto's!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:21

Hier ook fan :)) (En het thuisfront ook)

Ging hier zelfs zo ver dat mijn moeder eens mega aan het inzomen was en ik in Sri Lanka (ik had daar een SIM) een berichtje kreeg of ik lekker aan het eten was in the rainbow. Nee, ik zat ertegenover in the barrel... Maar zo nauwkeurig is het wel. Geeft mijn ouders (ik ben inmiddels 37 :+ ) rust dat ze weten waar ik precies ben _O-

De verslagen worden ook zeer gewaardeerd, afgelopen najaar in New York alles heel nauwkeurig bijgehouden en dat maakte het ook erg leuk :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:35

Vrienden van ons hebben een mooie reis in Canada gemaakt en zij hebben een PolarSteps reisverslag bijgehouden. Dat vond ik zo leuk, dat ik het ook ben gaan doen. Leuk om voor mezelf een reisverslag te hebben en leuk voor het thuisfront om een beetje mee te kunnen kijken met onze reizen. Ik heb mijn account niet openbaar staan, mijn volgers bestaan uit familie en vrienden.

Ik maak ze wel alleen voor de wat meer bijzondere reizen, niet voor de plat-op-je-gat-bij-het-zwembad reizen :D

Die fotoboeken vind ik best aan de prijs, maar ik begrijp uit diverse berichten hier dat ze wel de moeite waard zijn?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:45

Ja zeker! Zodat ik tijdens de vakanties niet iedereen hoef te appen met de verhalen en foto's. Ben zelfs met terugwerkende kracht wat citytrips en vakanties er in aan het zetten (meerjaren plan haha). Gelukkig is dat prima te doen want maak overal fotoboeken van. En nu maak ik ook fotoboeken na de reizen en gebruik ik daar mijn polarsteps bij voor de volgorde en de verhalen. Als het goed is ga ik zondag weer het bijhouden want dan ga ik naar lapland (als ik optijd beter ben want zit de hele week al ziek thuis). Verder heb ik costa rica, Jordanië, thailand en Sri lanka erin bij gehouden en wat kleine tripjes.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:47

Hier ook begonnen in maart 2024 toen we een grote reis naar de US gingen maken. Inderdaad vooral om het thuisfront op de hoogte te houden en dus controle te houden op wie kan meekijken. Als je FB ofzo gebruikt kijkt sowieso de halve wereld mee, dus dit is meer privé. Ook ik ga regelmatig weg, dus inmiddels al wel zo'n 10 tripjes er in staan. Zelf ook leuk om terug te kijken!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:50

Hier ook liefhebber, zowel van het vastleggen van m’n eigen reizen als het volgen van anderen :D hier ook alles afgebakend staan en ben kritisch op wie me mag volgen/wie ik linkjes stuur naar m’n reisverslagen ivm privacy inderdaad.
Heb nu 1 keer een fotoboek laten printen, ben ten huwelijk gevraagd op reis dus dat vond ik voor die reis wel de moeite waard. Heel leuk om m’n tekstverslagen en foto’s van die speciale reis tastbaar te hebben en vind het format van Polarsteps ook leuk met die statjes van hoe warm het was, hoe ver je van huis bent geweest etc. De kwaliteit was prima. Het is eerlijk gezegd wel heel erg duur en wat mij betreft ook wel overpriced want voor dat geld kun je ook prima zelf een goed fotoboek samenstellen met je Polarsteps als input, dat kost alleen wat meer moeite misschien en voor dat gemak betaal je natuurlijk ook.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:54

Ik houd sinds een paar jaar ook mijn vakanties bij via polarsteps. De fotoboeken zijn idd prijzig maar het zeker waard <3

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:53

Hier ook een enthousiaste gebruiker! Ik vind het zelf een fijne afsluiting van een vakantiedag om even foto's te selecteren en uploaden. Ik zet er geen enorme verhalen bij, maar wel heel kort hoe/wat/waar.

Ik maak ook gebruik van de fotoboeken. Niet super gebruiksvriendelijk en best wel beperkt ten op zichte van andere aanbieders van fotoboeken, maar dat maakt ook weer dat het wel redelijk snel gebeurd is. Nu ben ik eindelijk weer bij, van de vakanties voor Polarsteps heb nog jaren (en duizenden foto's doorspitten) te gaan....

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:46

Oeh ja :D al jaren fan en gebruiker hiervan. Soms even een dingetje om het bij te houden, maar lees en kijk regelmatig nog zelf terug naar verhalen van jaren geleden <3 Ter plekke op reis zijn vooral mn ouders me dankbaar dat ze weten waar ik uithang, vinden andere familieleden en vrienden het leuk om te volgen en vragen zelfs mn oma en opa (van in de 90) van te voren al of ik het weer ga bijhouden, want ze vinden het zo leuk om te volgen :))

Ook handig om inspiratie op te doen bij vrienden en andere reizigers, of andersom…als iemand naar een land gaat waar ik ben geweest > hier heb je alle tips en tricks.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:20

Ik hou ook mijn vakanties bij via Polarsteps, heerlijk om te doen en super leuk om terug te lezen. Ben er in 2022 mee begonnen en inmiddels leg ik eigenlijk alle grotere vakanties vast want het is toch leuk om terug te zien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:11

Hier ook een Polarsteps fan! Ik doe alleen rondreizen erin, geen Tenerife playa de las americas trips. Over 2 weken gaan we op Interrail dus dan ga ik m weer gebruiken.
Met de camper is het handig om de camping erin te verwerken. Zo vorig jaar mijn ouders weer naar een camping gestuurd doordat ik m kon opzoeken in Polar Steps.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 16:34

Ja, hier ook Polarsteps-fan :D

Ik ben omgegaan toen ik in 2024 op reis ging in Amerika en niet alles wilde delen op social media. Sindsdien hou ik elke trip bij.

Van mijn eerste verslag heb ik ook meteen een boek laten maken en sindsdien doen we dat eigenlijk van alle trips. Wij gaan regelmatig met mijn ouders op pad, mijn moeder wordt steeds slechter en voor haar is dit een veel makkelijkere herinnering dan in de app kijken.

Tip: als de mensen waarmee je op reis gaat ook Polarsteps hebben kan je die aanmerken als travelbuddy. Dan kan je gezamenlijk je verslagen schrijven en foto's toevoegen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:51

Oh ja Polarsteps }:0
Die had ik natuurlijk afgelopen weekend moeten gebruiken in Parijs. Nooit aan gedacht, dus gewoon wat foto's naar het thuisfront geappt.
Maar Polarsteps was veel handiger en leuker geweest.
Afgelopen zomer hebben we Polarsteps wel gebruikt toen we met de auto via de Balkan naar Kreta gingen en weer terug. Daar hebben we ook een mooi fotoboek van laten maken door Polarsteps.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:55

Ik gebruik het ook en ik vind het een fijne app! Ook als ik alleen op reis ben om door te sturen naar familie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 12:31

Gebruik hem ook al jaren, wij trekken altijd rond en zo fijn om je trip doorheen het land te zien. Ik onthoud ook meer door mijn verslagen, en heb inmiddels clubje enthousiaste volgers: vrienden, collega's, familie.
Ik maak ook de fotoboeken, vind het net wat toffer dan alles op telefoon, inmiddels wel 10 boeken of zo. Is nel gemaakt maar idd zeer beperkt naar opties toe maar vind ze prima.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Ik heb, mede door dit topic, besloten te stoppen met Insta ( had al geen fb meer), dan blijft Polarsteps als inspiratie over!
Mocht iemand zijn account publiek hebben staan en een extra volger prima vinden dan hoor ik het graag!
Beetje hypocriet want zelf houd ik mijn account liever privé :o
Individuele reizen delen wel prima, heb wat ultra fiets tochten en recent Japan in de aanbieding :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:07

Ik heb laatst een vriendin gevolgd toen zij een maand door Nieuw Zeeland ging reizen met de camper. Superleuk om te volgen. Was ook niet openbaar maar op volgverzoek.

Daarvoor een donateur gevolgd van Water for Life die ging fietsen in Marokko om geld op te halen voor schoon drinkwater voor de armsten. Dat was wel openbaar zodat iedereen zijn tocht kon volgen.

Erg leuke app. Zal vast niet lang meer duren of het wordt een betaalde app.