Working Holiday Australië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gelato

Working Holiday Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 03:11

In februari (of mogelijk maart) ga ik met een Working Holiday visum naar Australië. Aangezien hier meerdere oude topics zijn over mensen die hier op een ranch hebben gewerkt (betaald of vrijwillig?) ben ik zeer benieuwd naar mensen die hier hun ervaringen willen delen / aanraders hebben voor plekken om contact mee op te nemen? Ook algemene tips zijn zeer welkom :D

Aight

Re: Working Holiday Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:30

In 2014 heb ik via Gumtree (soort marktplaats) een advertentie geplaatst over mezelf en dat ik werk zocht. Uiteindelijk ben ik benaderd door een endurance stal en daar heb ik twee maanden met plezier gewerkt. Meer info evt. via PB. Let er zelf goed op dat je jezelf in een veilige situatie houdt ;)

Via workaway kun je ook zoeken en reageren!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:37

Aight schreef:
In 2014 heb ik via Gumtree (soort marktplaats) een advertentie geplaatst over mezelf en dat ik werk zocht. Uiteindelijk ben ik benaderd door een endurance stal en daar heb ik twee maanden met plezier gewerkt. Meer info evt. via PB. Let er zelf goed op dat je jezelf in een veilige situatie houdt ;)

Gumtree staat bekend om zn vele scams. Ik zou het bij facebook groepen houden. Er zijn heel veel fb groepen voor backpackers waar werk ervaringen worden gedeeld maar ook oproepen voor werk en zelf werkgevers die zoeken.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:42

wortel115 schreef:
Aight schreef:

Gumtree staat bekend om zn vele scams. Ik zou het bij facebook groepen houden. Er zijn heel veel fb groepen voor backpackers waar werk ervaringen worden gedeeld maar ook oproepen voor werk en zelf werkgevers die zoeken.

Dat wist ik niet :( Zonde, het gaat bij mij ook om een ervaring uit 2014

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 03:24

Aight schreef:

Dat wist ik niet :( Zonde, het gaat bij mij ook om een ervaring uit 2014

Het was ook niet aanvallend bedoeld hoor. Meer een waarschuwing om op te passen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:54

Geen recente ervaring maar omdat er verder weinig reacties zijn, wilde ik het toch delen.

Ik heb 20 jaar geleden (ahum :o ) via VisitOz gewerkt. Inmiddels woon ik zelf in Queensland en tijdens onze jaarlijkse trip komen we er altijd langs, zodoende weet ik dat ze nog bestaan. Als ik op hun site kijk, zijn het dezelfde mensen dus ze zijn absoluut betrouwbaar.

Je moet alleen wel betalen voor het programma, geen idee hoeveel. In mijn tijd was het dat meer dan waard, heb nooit moeite gehad met vinden van werk en kon altijd kiezen uit meerdere opties.
Heb op 3 cattle stations gewerkt via een stock contractor, op een renstal als strapper en als polo groom.

Website: https://www.visitozworkers.org