goedkope koffer/tas/rugzak van max 55x40x20

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

goedkope koffer/tas/rugzak van max 55x40x20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:26

hoi iedereen,

Wij gaan deze zomer met ryanair op vakantie. We besloten om te vliegen met twee handbagages (eentje onder de stoel en eentje boven je) alleen hebben we geen koffer die aan de toegestane afmetingen van 55x40x20 voldoet. Onze koffer is namelijk ietsjes dikker, de harde kant voldoet wel aan de 20cm maar hij heeft een zachte voorkant en nog twee vakken vooraan. Hierdoor vrees ik dus dat ze hier moeilijk over gaan doen.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij een koffer/rugzak aanraden die wel aan deze maten voldoet en ook goedkoop is?

Travel_me

Re: goedkope koffer/tas/rugzak van max 55x40x20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Ryanair is over het algemeen mega streng, dus als je koffie niet in de mal past, moet je bijbetalen. Zou dat risico niet lopen dus.

Zelf gebruik ik altijd een rugzak, want die kun je nog een beetje in de mal proppen als je hem niet helemaal vol doet. Geen ervaring met eentje van 20 cm overigens (is ook erg dun). Ik heb zelf deze, maar is te dik:

https://www.decathlon.nl/p/rugzak-trave ... 82m8735937

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Wij hebben Cabin Zero rugzakken van 44 liter (51x37x20). Goede kwaliteit en leuke kleurtjes :D

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:22

black_kelpie schreef:
Wij hebben Cabin Zero rugzakken van 44 liter (51x37x20). Goede kwaliteit en leuke kleurtjes :D

Oh die zien er interessant uit! Alleen, wat als je inhoud nu naar beneden zakt, dan is die onderaan toch dikker dan 20cm? Zouden ze daar dan ook moeilijk over doen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

https://share.temu.com/h020vICRUPB

Ik heb deze rugtas, die bevalt prima. Kan veel in en als je er vooral zachte dingen in doet kan je hem er zo in proppen. Ik heb nog nooit gehad dat ze trolleys opmeten, maar dat zouden ze vast zo kunnen doen. Volgens mij kijken ze meer naar lengte x breedte, omdat er 3 in het bakje moeten liggen. De dikte zal dan niet veel uitmaken? En anders heeft action prima koffertjes voor handbagage voor weinig, of een primark oid

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:30

Ik zag net dit instagram verhaal. En daardoor kwam ik een beetje in paniek haha

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:36

Ja ik heb wel eens 9 paar lagen kleding over elkaar aan getrokken omdat mijn tas te dik was. Toen paste het wel :+

Maar zacht materiaal kan je juist wat proppen, hard niet en daar doen ze moeilijker over denk ik

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:38

Jester_ schreef:
Ja ik heb wel eens 9 paar lagen kleding over elkaar aan getrokken omdat mijn tas te dik was. Toen paste het wel :+

Maar zacht materiaal kan je juist wat proppen, hard niet en daar doen ze moeilijker over denk ik

Dat klopt, maar in zulke afmeet systemen kan je niet proppen :') dat is net waar ik bang voor ben. Als je het in een bak moet doen is er geen probleem

ChristaMoorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:03

Wij hebben handbagage koffertjes met de juiste afmeting. En inderdaad wel gehad dat deze in zo'n hokje moest passen. Meet het koffertje ook incl de wieltjes :)
Per maatschappij worden andere maten aangehouden, dus ik zou echt zoeken naar de afmeting die ze aangeven.
Vorig jaar een koffertje bij de Action gehaald. Past prima, voldoet aan de maat en je houdt hem zelf bij je, dus er wordt niet mee gesmeten. Dan is prijs-kwaliteit prima

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

Waidida schreef:
Oh die zien er interessant uit! Alleen, wat als je inhoud nu naar beneden zakt, dan is die onderaan toch dikker dan 20cm? Zouden ze daar dan ook moeilijk over doen?

Cabin Zero is Brits, ze adverteren er zelfs mee dat hun rugzakken prima binnen de afmetingen van Ryanair vallen :')

De 28 liter kan ook als item onder de stoel voor je.

Ik zou hem niet ramvol proppen maar het zou prima moeten kunt. Ik gebruik altijd packing cubes om alles netjes in m'n bagage te krijgen, dan zal het ook minder naar beneden zakken. De rugzakken hebben ook compressiebanden aan de zijkanten om de zooi op z'n plek te houden.

Ik vlieg over 2 weken met Ryanair en mijn Cabin Zero 44L, ben benieuwd :Y)

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Ik heb deze laatst gekocht:
Cabinfly Bellanca
Een rugzak van 40x30x15.
Ik heb ook een hele mooie van Osprey. De Daylight expandable 26+6. Vrij prijzig. Maar opent als een koffer. Heel fijn Maar die is qua afmetingen net te groot voor als ik met SAS wil vliegen (is 43x33x16, je mag 40x30x20).

Edit: Dit zijn de formaten voor onder de stoel. De handbagage koffers mogen iets groter inderdaad. Ik lees nu pas dat je daar tips voor zocht. Daarvoor heb ik de Samsonite Upright 55/20. Maar die valt niet in de categorie goedkoop.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:19

black_kelpie schreef:
Waidida schreef:

Cabin Zero is Brits, ze adverteren er zelfs mee dat hun rugzakken prima binnen de afmetingen van Ryanair vallen :')

De 28 liter kan ook als item onder de stoel voor je.

Ik zou hem niet ramvol proppen maar het zou prima moeten kunt. Ik gebruik altijd packing cubes om alles netjes in m'n bagage te krijgen, dan zal het ook minder naar beneden zakken. De rugzakken hebben ook compressiebanden aan de zijkanten om de zooi op z'n plek te houden.

Ik vlieg over 2 weken met Ryanair en mijn Cabin Zero 44L, ben benieuwd :Y)

Oeh leuk, ben benieuwd of het goed komt! Misschien toch maar eens kijken of ik er zo eentje tweedehands kan vinden eventueel.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Is je huidige koffer nog steeds te dik als je er (in de lengte) een kofferriem omheen doet?

Andere tips voor Ryanair:
- Ga niet in de rij voor de gate staan wachten. Blijf rustig ergens zitten tot de rij weg is en het grondpersoneel haast krijgt om de gate te gaan sluiten.
- Zorg dat je alles klaar houdt, zodat je snel door kan en het personeel niet op je hoeft te wachten. Dus boarding pass klaar om te scannen en paspoort open op de juiste pagina.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Dat is wel handig ja. Maar ik heb nu al 2x gehad dat ze me van een bankje haalden om mijn koffer te passen, nog voor het boarden..

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Haha ja, dat had ik duidelijker kunnen formuleren. Met niet bij de gate staan wachten, bedoelde ik ook niet bij de gate zitten wachten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

De kleine koffers van de Action voldoen. Wij hebben daar twee van gekocht voor onze handbagage vluchten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

MonaLieske schreef:
Haha ja, dat had ik duidelijker kunnen formuleren. Met niet bij de gate staan wachten, bedoelde ik ook niet bij de gate zitten wachten.

Jaa je moet dan wel echt in een hele andere vleugel gaan zitten. Want ze gaan zo het hele stuk en alle bankjes af haha. Het is voor mij een stuk zorgelozer om te zorgen dat het allemaal passend is en de juiste formaten haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Wij hebben een speciale cabine rugtas van de action en speciale cabine tas van decathlon.

En wat echt heel handig is dat zijn parking cubes (van de action). Je kunt daar een aantal kledingstukken in doen, rits dicht doen en dan vacumeerd het geheel. Dat scheelt echt veel ruimte. Op deze wijze konden wij pp voor 3 weken kamperen kleding meenemen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:11

Oh die packing cubes kende ik nog niet! Zonder dat je een vaccuummachine nodig hebt dan.

Die bij de action zijn er helaas niet meer maar tegen de zomer vast weer wel. En anders bol.com :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41