Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bora2013 schreef:https://nos.nl/artikel/2594047-vs-wil-i ... derlanders
zie artikel van NOS. Dat je nog naar de VS wil, niet te geloven zeg.
Er zijn zo veel leukere en veiligere plekken om op vakantie te gaan. Letterlijk alles wat als anti-Trump of als 'woke' kan worden opgevat kan je in de problemen brengen. Stel je voor dat een van je kinderen het land niet in mag, dan sta je daar.. Of dat ze in een whatsapp gesprek iets tegen komen wat ze niet bevalt bv, of stel een familielid is homo, of iemand spreekt zich uit tegen fascisme..
Jillz1 schreef:Bora2013 schreef:https://nos.nl/artikel/2594047-vs-wil-i ... derlanders
zie artikel van NOS. Dat je nog naar de VS wil, niet te geloven zeg.
Nou, wij hebben verder niks te verbergen en het is verder een fantastisch land. Heb niet eens social media
Ik heb verder ook niks tegen de control maar moet wel ff weten hoe ermee om te gaan
8nnemiek schreef:Een vriendin van me is een jaar of 10 geleden al eens als crimineel behandeld daar, en urenlang gehoord, puur en alleen omdat ze een paar maanden op een ranch ging werken/vakantie houden in plaats van de standaard paar weken vakantie.
Oshaa schreef:8nnemiek schreef:Een vriendin van me is een jaar of 10 geleden al eens als crimineel behandeld daar, en urenlang gehoord, puur en alleen omdat ze een paar maanden op een ranch ging werken/vakantie houden in plaats van de standaard paar weken vakantie.
Nu mag dit ook gewoon niet als je niet een juiste permit hebt. Ook voor vrijwilligerswerk heb je in de USA en Canada een workpermit (of working holiday) nodig...
En dat was dus zelfs in de rustige tijd, ver voor die hele Trump-gekte. 8nnemiek schreef:Een vriendin van me is een jaar of 10 geleden al eens als crimineel behandeld daar, en urenlang gehoord
Texnex schreef:Mag je de VS niet in als je een familie lid hebt die homo is?
Ik ben niet bang om niet toegelaten te worden.
Ghostattack schreef:Ik ga in januari naar Orlando en in augustus een 3 weekse rondreis doen door 9 staten, ik heb mijn ESTA al aangevraagd (voor de prijsverhoging) en die is goedgekeurd en 2 jaar geldig.
Ik heb geen sociale media opgegeven, was nog niet verplicht namelijk. Maar als ze er naar willen kijken, be my guestIk ben niet bang om niet toegelaten te worden.
Ik kan volgende maand mijn ervaring delen