Cyprus in de winter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Cyprus in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 01:43

Dit jaar ben ik met de jaarwisseling en dat waardeloze vuurwerk lekker niet thuis, maar op Cyprus *\o/*

Wij reizen normaal op de bonnefooi, met eigen auto, meestal tent/wildkamperen en bijna altijd richting Scandinavië, dus dit is even wat anders. En ik weet niet zo goed waar te beginnen.

Ik zoek tips voor overnachtingen, do's en don'ts. We gaan sowieso een auto huren.

Nachtleven en drukte is niet aan ons besteed, lekker eten wel. Archeologie ook en natuur zeker! Cyprus heeft inheemse vogelspinnen en schorpioenen en als het aan mijn vriend ligt gaan we die de hele week zoeken, maar ik wil ook nog wel andere dingen doen :')

Wie weet de leuke en mooie plekken van Cyprus in de winter? Wat zijn dingen om absoluut rekening mee te houden?

Blue_flower

Re: Cyprus in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 06:02

Welk deel van Cyprus zit je?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-25 08:36

We vliegen op Paphos :j

germie

Re: Cyprus in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 13:35

Een auto huren.
De berg Olympia bezoeken, mogelijk ligt er sneeuw. Verder heb je er mooie kloven, ga naar de hoofdstad en bezoek ook het Turkse deel. Er zijn veel archeologische vindplaatsen. En het leuke is dat je ook even in Engeland kunt zijn daar. Dan krijg je ineens de snelheid in mijlen te zien op je telefoon.

Die auto huren is echt nodig wil je het land goed bekijken. En je hoeft niet bang te zijn voor links rijden. De kentekens van huurauto's zijn herkenbaar en vaak houden ze er wel rekening mee.

Paardrijden op Cyprus vond ik enorm tegenvallen, extreem duur, met andere standaarden voor welzijn dan hier.

De bekende wandelkloof ten noorden van Paphos, ben de naam even kwijt is ook een aanrader. En daar ligt ook nog een wrak voor de kust, kun je ook even gaan kijken.

Ik vond het rijden in de bergen daar geweldig, lekker slingeren.