Doloris Anoma Maze Utrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Doloris Anoma Maze Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 13:23

Iemand die hier al eens geweest is? Wilde mijn dochter een ticket cadeau doen, vind het wel intrigerend, maar nog steeds niet echt een idee wat het nou precies is.

Daarom, zijn er bokkers die hier geweest zijn? Ik hoor het graag

BellatrixJarig
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Doloris Anoma Maze Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:29

Ik lees dit op de site:
Ontdek het onbekende in Doloris Anoma Maze. Een kunstzinnige beleving die al je zintuigen uitnodigt om het onverwachte te onthullen. Na haar voorganger in Tilburg brengt dit doolhof tientallen nieuwe kamers en een volledig nieuwe wereld om te ontdekken. Laat nieuwsgierigheid je gids zijn in dit kruip-door-klim-door avontuur waar je kunt dwalen door een stelsel van gangen, trappen en kamers. Stap binnen, laat het vertrouwde achter en verken een compleet nieuwe wereld zonder afleiding van telefoons en horloges. Dit is een individuele ervaring, dus je betreedt de maze één voor één. Ben je klaar om de sprong in het onbekende te wagen?

Mijn beste vriendin heeft dit gedaan en vond het fantastisch! Overal verborgen deuren enzo. Je weet nooit waar je uitkomt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:34

thequeensmum schreef:
Iemand die hier al eens geweest is? Wilde mijn dochter een ticket cadeau doen, vind het wel intrigerend, maar nog steeds niet echt een idee wat het nou precies is.

Daarom, zijn er bokkers die hier geweest zijn? Ik hoor het graag

Ik ben geweest (op beide locaties) en ik vond het geweldig! Het is een soort doolhof waarbij je niet alleen kunt kiezen tussen links- en rechtsaf, maar ook omhoog en omlaag (echt klimmen en klauteren soms, je gaat het warm krijgen!). Je verplaatst je tussen verschillende kamers die allemaal een thema hebben. Sommige kamer zijn interactief, je kunt iets doen. En sommige zijn gewoon raar/grappig/bizar, sommige doorgangen zijn geheime gangen (blinde deuren achter een meubelstuk bijvoorbeeld, of in de vloer). Er is geen doel, je hoeft niets op te lossen en als je eruit gaat, ben je eruit. Je kunt niet weten of je alle kamers bezocht hebt.
Ik vond het een geweldig avontuur, maar denk ook dat het niet voor iedereen is.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:37

Ik ben er geweest, het idee is juist om er vooraf niet te veel over te weten :) Het is een bijzondere ervaring die je even helemaal uit de gewone wereld haalt.

BellatrixJarig
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:41

Ik zou het zelf ook wel een keer willen proberen maar ik ben lichamelijk nog niet goed genoeg dus ik wacht een half jaar.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 13:44

De beschrijving op de site had ik wel gelezen, maar kon me er toch niet echt een voorstelling van maken. Klinkt wel heel leuk.
Was nu even aan het kijken als cadeau voor mijn dochter, maar lijkt me voor mezelf ook best heel leuk.
Voor degenen die er geweest zijn: is het geschikt als je wat ouder bent en niet meer heel erg lenig? Conditie is mijn probleem niet, maar ben wel wat stijfjes.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:51

Ik heb doloris in Tilburg gedaan. Ben je ooit bij Ballorig of een ander kinderkrijspaleis geweest? Stel je dat grote klimtoestel voor maar dan voor volwassenen/tieners met dichte kamers. Via ladders en gangetjes kom je in de volgende kamers. Je kan van alles ontdekken. Je hoeft niet perse lenig te zijn maar je moet soms wel door een wat kleinere opening of een trapje op. Grootste deel van het doolhof kan je gewoon lopen. En uiteindelijk moet je de uitgang vinden. Ik vond het een hele leuke ervaring.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 13:51

Het is niet extreem moeilijk, je moet soms wel kruipen, een ladder op/af. En als je iets niet kunt, dan neem je een andere route. Er is altijd keus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 14:02

Goh dit klinkt heel leuk, het is dus geen probleem als je lichamelijk wat beperkt ben?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 14:28

Ik ben in Tilburg geweest maar ik vond er niets aan. :o En ik vond het ook een beetje vies (en ik heb echt geen smetvrees.. verre van. :')) iedereen loopt daar maar alles aan te raken en met schoenen heen en weer en bepaalde gedeeltes kun je echt niet of amper schoonmaken.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 16:21

Ik ben ook in Tilburg geweest en ik ben best bang geweest eigenlijk :o
Volgens mij ben ik normaal echt niet zo'n watje, maar veel ruimtes zijn erg donker (soms zelfs helemaal en dan moet je alles op de tast doen). Je hoort veel geluiden maar ziet dan niemand. Of je hoort iemand achter je aan komen. Op een gegeven moment twijfelde ik of er misschien acteurs waren (dat was niet zo gelukkig). Ik vond het erg fijn om één van mijn vrienden tegen te komen op den duur hahaha, toen heb ik gewoon gezorgd dat ik niet meer alleen door het doolhof hoefde.

Verder ook hele mooie ruimtes hoor! Heel Bijzonder om echt geen flauw idee te hebben waar je bent omdat je door de gekke ruimtes die soms ook naar beneden en boven gingen heel je oriëntatie (die ik toch al niet heb) kwijt te zijn.