Vakantie Faeröer Eilanden & noord Noorwegen, solo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeDreamer

Vakantie Faeröer Eilanden & noord Noorwegen, solo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 14:04

Hoi allemaal!

Aankomend jaar zou ik ontzettend graag naar de Faeröer Eilanden willen reizen en naar het noorden van Noorwegen. Wellicht solo.

Echter zie ik maar weinig op het internet over solo reizen naar de Faeröer Eilanden, maar wellicht ga ik ook wel met familie/vrienden. Zijn er hier wellicht Bokkers met tips en adviezen voor zowel de Faeröer Eilanden als Noorwegen?

Ik zag dat je ook met de auto per boot vanaf Denemarken naar de Faeröer Eilanden kon gaan. Zijn er hier Bokkers die dat al wel eens hebben gedaan?

Alvast bedankt!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:02

Gaaf idee!!

Geen ervaring met solo gaan, maar wel de Faeröer eilanden. De bootreis kan nogal pittig zijn heb ik begrepen, dus ik ben toen gaan vliegen. Was ook een turbulente belevenis met al die wind daar :')

Ik vond de Faeröer eilanden prachtig! Maar ze zijn ook klein (je ziet vrij snel veel van de eilanden die met de auto bereikbaar zijn), het is er stil en vaak grijs/grauw. Toen ik er was, was ik daar wel gevoelig voor en benauwde dat me na een paar dagen een beetje. Ik ben blij dat ik er geweest ben maar na een week was het voor mij ook heel hoog tijd om weer terug naar bewoonde wereld te gaan (zo voelde het toch).

Edit: enorm vriendelijke mensen daar, behulpzaam, en mega veilig :)

noordje

Re: Vakantie Faeröer Eilanden & noord Noorwegen, solo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:11

Noorwegen is iig makkelijk om solo te reizen :D
Ik reis heel vaak in m'n eentje rond,wel samen met mijn hond.
Van wildkamperen met daktent tot gewoon lekker in een hutje op de camping . of ook met daktent.

Hoe wil je rond gaan reizen? Auto/camper of openbaar vervoer?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 18:37

Hoe lang wil je gaan en welke periode? Vanaf de Faeröer eilanden vaart de boot door naar ijsland, is dat niet logischer te combineren? Ijsland is ook echt prachtig :D Ik ben afgelopen zomer met de boot gegaan en eigen auto mee. De zee was op de heenweg wel redelijk ruig, op de terugweg heel rustig dus je moet het net treffen. Je bent langer onderweg dan met het vliegtuig maar ik vond het leuk om een keer met eigen auto te gaan (met een kleine 4x4, ik wilde op ijsland heel graag een keer met de auto het binnenland in en hij was toch aan vervanging toe :o). Voor mij was het ook een voordeel dat ik makkelijker mijn kampeerspullen mee kon nemen. Ik zou wel alleen voor de boot kiezen als je wat langer de tijd hebt. Qua veiligheid zou ik zowel Faeröer eilanden, noorwegen als ijsland zonder twijfel alleen aandurven :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:00

De boot is zo lang en saai dat bingo spelen met de lokale Faeröerse oma's mijn hoogtepunt was. :+ Maar verder is het op zich prima te doen. :j

Het openbaar vervoer op de Faeröer is op zich onverwacht best goed te doen, maar ik heb toch de voorkeur voor met de auto gaan. Dat komt ook mede door het feit dat ik dol ben op hiken, maar geen zin heb om na die tijd nog op een bus te moeten wachten. :+

Maar ik zou de Faeröer 100% aanbevelen. Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat elke kilometer voor mij voelde als een sprookje en een ansichtkaartje. Daar kon IJsland niet aan tippen. :o

HopeDreamer

Re: Vakantie Faeröer Eilanden & noord Noorwegen, solo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 19:13

Wauw! Wat een reacties al!

Ik zou graag met een auto gaan rond reizen. Als ik met de boot zou gaan dan kan mijn auto mooi mee, maar als ik zou gaan vliegen dan sta ik zowel open voor een auto als camper. Ik hou van de vrijheid daarvan en wil niet verbonden zitten aan het ov. Gezien het natuurlijk niet om een stedentripje gaat :D Bingo op de boot klinkt overigens voor even best grappig!

Qua periode zit ik nog nergens aan verbonden, maar ik zou graag wat willen wandelen. Dus het weer moet niet alleen maar regen zijn.

Ik ben vorig jaar in november al naar IJsland geweest, dus om de kosten wat te besparen mag die overgeslagen worden haha. Ondanks dat het natuurlijk een prachtig land is. Wat betreft de veiligheid om alleen op reis te gaan maak ik mij voor beide landen geen zorgen.

Ik vind het overigens qua kosten nog wel moeilijk inschatten, online kom ik voornamelijk reizen tegen die echt in de duizenden Euro's lopen...