Hond mee op wintersport - welke jas?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Hond mee op wintersport - welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 13:26

Hallo!

Vol interesse heb ik het topic gelezen over de hond mee op wintersport, aangemaakt in februari dit jaar. Al heel veel tips uit kunnen halen (voor geïnteresseerden Century @ [BB] Met (jonge) hond naar wintersportgebied (Oostenrijk), waar aan denken? )

Echter betrof dat een hond die het duidelijk niet koud had :+. Onze hond kan het wel af en toe koud hebben. In Nederland is dat tot nu toe echt wel te overzien, echter wil ik haar voor de wintersport toch wel kunnen helpen met een jas.

Alleen.. ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke jassen zijn aanraders? Kunnen goed tegen sneeuw? Bewegen nog makkelijk?

Het betreft een kruising met haar wat eens in de zoveel tijd geschoren wordt omdat het echt lang wordt (vachttype is misschien interessant?) van 9 kilo.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:31

De jassen van non-stop zijn heel fijn. Hele collectie hier van Hurtta, pompa en een non-stop en de laatste is voor onze hond echt het fijnst. Super pasvorm en lekker licht van gewicht. Blijft ook licht als het regent. Geeft geen knopen. De fleece-voering van de pomppa gaf hier bijv wel knopen. Hurtta ook fijn, valt wat ruimer, niet langer maar echt kwa volume, en ging daardoor meer scheef hangen.

Deze:
https://www.actievehonden.com/p/functio ... blauw/3157

https://www.nonstopdogwear.com/products ... r-jacket-2

Gaabje

Re: Hond mee op wintersport - welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:19

Is het ook geen optie om de trimbeurten zo te plannen dat het haast niet zo kort is als jullie op wintersport gaan? Even los van de jassen kwestie want ik heb hetzelfde ras als ts uit het aangehaalde topic :p

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:52

Hey mijn topic :D Mijn hond hoefde inderdaad zeker geen jas aan.
Voor andere dingen ben ik wel fan van NonStop, maar heb dus geen ervaring met hun jassen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 14:58

Het ligt eraan wat je met de jas ook van plan bent, wandel je vooral een verse sneeuw, of aangetrapte wandelpaden en dergelijke.

Als jij een hond hebt met semi lang haar dan is het ook even bedenken dat de verse sneeuw blijft plakken en de hond dan zelf in een sneeuwbal veranderd. :+ Daardoor krijgt de hond het sneller koud. In zo'n geval is combineren met een snow protector handig, echt een top ding! Zo hoef ik onze Sheltie niet steeds zelf uit te schudden. Ze draagt die dan in combinatie met booties anders gaat het tussen de tenen alsnog mis.

Non-stop heeft ook een aantal gevoerde jassen maar de hond prima mee kan wandelen zonder oververhit te raken.

Wil je beide in één keer aanpakken, dan is een Paikka overall (gevoerd) een prima oplossing, dan hoef je eventueel alleen aan de booties te denken als extra.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 16:01

Dank voor alle input al! Goede tips zie ik.

De nieuwe trimbeurt staat gepland na de vakantie dus ze is zo goed als op haar langst. Maar alsnog is ze van nature minder sneeuwbestendig als onze grote Zwitserse sennenhond altijd was, die had er een goede vacht voor. Het heeft nog niet veel gesneeuwd sinds we haar hebben maar ik vermoed dat er zeker eea kan klonteren dus bovenstaande neem ik zeker mee.

Wat houdt snow protector in deze context in? Voor ik totaal op het verkeerde uit kom :') .

@Century je had er niks over gezegd maar iets in het uiterlijk van je hond verraadde dat het niet te koud werd haha!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 17:05

Douce schreef:
Dank voor alle input al! Goede tips zie ik.

De nieuwe trimbeurt staat gepland na de vakantie dus ze is zo goed als op haar langst. Maar alsnog is ze van nature minder sneeuwbestendig als onze grote Zwitserse sennenhond altijd was, die had er een goede vacht voor. Het heeft nog niet veel gesneeuwd sinds we haar hebben maar ik vermoed dat er zeker eea kan klonteren dus bovenstaande neem ik zeker mee.

Wat houdt snow protector in deze context in? Voor ik totaal op het verkeerde uit kom :') .

@Century je had er niks over gezegd maar iets in het uiterlijk van je hond verraadde dat het niet te koud werd haha!

Soort spandex condoom voor je hond. <<)

Afbeelding

Zonder gekkigheid, het is een fijn pakje en daardoor kan onze Sheltie gewoon met de rest mee wandelen in de sneeuw omdat niks blijft plakken. Ze zijn niet waterdicht, wel afstotend. Dus als het licht sneeuwt word dit ding niet direct doorweekt en zeiknat, als het goed door sneeuwt zou ik het wel combineren met een jasje.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 17:09

Vorig jaar had Kentucky veel hondenjassen in de sales tijdens Black Friday. Zagen er goed uit.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 18:04

Op op Instagram en tiktok heb je Alpine Florine. Zij woont in de Oostenrijkse Alpen met haar hond en deelt ook tips voor winters weer. Niet al haar content gaat over tips voor honden maar er zit genoeg tussen. Dus misschien is het even zoeken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 17:15

Hou ook rekening met de pootjes ivm ijs/sneeuw dat er tussen kan gaan zitten en zout ( waat naast locaal pootproblemen ook zoutvergiftiging kan geven bji je hond als die pootjes aflikt).