Reistips gezocht Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

Reistips gezocht Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 15:19

Hoi allemaal,

In Juni 2026 moet ik voor een congres naar het paardencentrum in Ocala, Florida. Ik ben op zoek naar ervaringen/mensen die hier al zijn geweest. Kan je er als toeschouwer naar clinics kijken? Of zijn het enkel wedstrijden? Is er een bepaald programma? Kan je er ook rijlessen volgen met een paard van daar (mijn eigen paard kan jammer genoeg niet mee naar Florida :') ) Ook andere reistips voor Florida zijn welkom. We zouden ongeveer 10 dagen in Florida willen verblijven.

Alvast bedankt!

Katja

Re: Reistips gezocht Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 19:14

Het world equestrian center biedt geen lessen aan. Er staan daar alleen privépaarden.
Clinics zijn er volgens mij niet heel veel of in ieder geval ik heb ze nooit gezien als we er waren. Het is echt een wedstrijdlocatie waar mensen voor de winter komen. Beetje zoals je hier in Europa de sunshine tour hebt.

In de omgeving zijn wel stallen waar je kunt rijden of trailrides kunt doen. Houd er wel rekening meer dat de prijzen heel anders zijn dan bij ons.

Als je in je vrije tijd iets van de omgeving wilt zien is snorkelen in Homosassa de moeite waard. Daar verblijven veel zeekoeien in de winter. Kanoën op de Rainbow River is ook echt de moeite waard. Super helder water en een mooie omgeving en je wordt afgezet en gaat dan stroomafwaarts weer terug dus je word er niet moe van.
Silver Springs State Park is ook heel mooi en daar kun je apen zien.
Rainbow River en Silver Springs zijn is ongeveer een half uur vanaf het center en Homosassa een uurtje.

Als je van echte Amerikaanse barbecue houdt is Big Lee's in Ocala een aanrader.

Wil je nog meer weten? Ik ben aardig bekend in de omgeving dus als je meer tips wilt dan hoor ik het wel.