Reisorganisatie wandelvakanties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Reisorganisatie wandelvakanties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 14:02

Ik weet het, er zijn er zat en ik kan ze allemaal googlen, maar ik zoek iets specifieks.

Volgend jaar wil ik graag een wandelvakantie doen, denk in de richting van een huttentocht of een vaste verblijfslocatie met dagelijks flinke wandelingen ofzo. Ik ben een goede wandelaar, maar heb niet de ervaring met het zelf regelen van zo'n vakantie en het uitzoeken van geschikte locaties, wandelingen etc, dus een organisatie lijkt me handig.
Maar wat ik dan heel specifiek wens is een organisatie voor mensen die niet doen aan andere mensen _O-
In mijn dagelijks leven ben ik continue omgeven door anderen en daar heb ik op vakantie geen zin in. Ik zoek dus met nadruk geen groepsreis, geen groepswandelingen, geen gedeelde kamers, geen reisgenoten (behalve eventueel mijn eigen reisgenoot).
Bestaan er organisaties die alles regelen en aanbieden zonder dat je een groepsreis boekt?

BVD

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:04

In welk land had je in gedachten en voor hoe lang??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 14:05

Oh ja, goeie.
Een week is prima, eventueel inclusief reistijd.
Ik wil actief lopen in bergen, dus ergens zuid Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Pyreneeen ofzo.

Daarnaast ben ik afhankelijk van de schoolvakanties en wordt het waarschijnlijk de zomervakantie dat ik ga. Heel misschien de meivakantie.

Travel_me

Re: Reisorganisatie wandelvakanties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 14:23

Heb je al gekeken bij Bookatrekking? Daar regelen ze in principe alles, maar moet je ter plekke jezelf redden (met uiteraard contact gegevens van de organisatie). Heb er overigens zelf meermaals naar gekeken, maar nog nooit geboekt want regel alles het liefst zelf..

Maar heb wel goede verhalen gehoord:
https://bookatrekking.com/vakantie/?tt= ... 465059_&r=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:04

Ik vermoed dat SNP wel wat passende reizen heeft die je kunt doen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:09

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 15:29

Vriendin van mij heeft een aantal Camino routes in Spanje gelopen. Ze liep dan alleen of met andere Camino lopers. Vervoer van haar spullen werd geregeld, het enige wat zij moest doen is lopen naar de bestemming van die dag. Ze sliep in verschillende accomodaties, van heel sober tot wat meer luxe. Ze gaat volgend jaar een aantal routes organiseren. En heeft het volgende op haar Facebook gezet:

Lijkt het je geweldig om de Camino de Santiago te lopen maar denk je dat jou dat niet lukt? Speciaal voor beginners, onervaren wandelaars en mensen met lichte blessures, ga ik in het voor- en najaar van 2026 zevendaagse wandelreizen organiseren op de befaamde Camino de Santiago in het weelderig mooie Noord-Spanje.
Ik heb er zelf 4 gelopen. Alleen en met wisselende blessures aan knie, kuit en voet. Ik weet dus dat het ondanks soms pittige paden, klimmen en dalen te doen is. Mits je de etappes (gangbaar is 25-35km) niet te lang maakt. En je voldoende rust/hersteltijd krijgt.
Ik heb 3 routes uitgezet van zo’n 100km (nodig om een Compostela te krijgen) die tussen de 10 en 19km (max, gemiddeld 15) per dag zijn. Een instaproute op de Camino Portugues, een iets pittigere op de Primitivo en een op de bekendste en drukste route: de Frances.
We lopen in kleine groepjes van 4 tot 6 personen. Ieder op zijn of haar eigen tempo. Alleen of samen, wat je wilt. We zien elkaar sowieso op de slaapplekken en kunnen dan ook gezellig samen eten indien gewenst.
Comfortabele slaapplekken (geen stapelbedden of slaapzalen). Je bagage wordt vervoerd. Prachtige wandelingen op het Pad der Paden én een bewijs van je prestatie bij aankomst in het sprookjesachtige Santiago de Compostela.
Lijkt je dat wat?
Stuur me een bericht met je e-mailadres en ik zet je op de lijst. Je ontvangt dan een mailtje als er een reis in de startblokken staat met alle info en prijzen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 17:55

Oh, dat klinkt goed Vilheide.
Dank voor de 3 organisaties, ik ga de sites even bekijken.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:22

Niet direct een organisatie maar wel voor inspiratie: Bergsport.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:02

Ik heb een brochure van Djoser gekregen omdat ik elk jaar de reisgids krijg. Ik kan hem naar je toe sturen als je wilt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:11

SNP wandelreizen idd. Kant en klare huttentochten waar je je in je eentje voor opgeeft.
Je gaat dan gewoon op eigen houtje lopen of met de mensen met wie je je hebt opgegeven.
De hutten zijn wel herbergen, je slaapt dus met andere mensen op de kamer, want het zijn meestal 4 pers kamers dus als je alleen bent worden de andere bedden opgevuld met andere mensen.

Als je een huttentocht wil doen kan dat niet in de meivakantie. Dan zijn nog niet alle routes boven open en de hutten.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 22:25

Een kennis boekt vaak vakantie via Nosun .
Denemarken en Noorwegen waren positief en volgende jaar staat Zwitserland op de planning wel eigen luchtbed en backpack moet je hebben en van wandelen houd

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 22:32

Al eens bij Travelbase gekeken?
Zij bieden volgens mij ook solo wandel reizen aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 22:41

Een vriendin heeft dat laatst in Schotland gedaan, de tassen werden dan naar de volgende locatie voor haar gebracht. Het was soms wel flink wat uren lopen als in bijna de hele dag onderweg en dan de volgende dag weer.

Ik zou zoiets ook wel willen doen maar dan bijvoorbeeld tot max 15 km op een dag of bij veel klimmen max 10 en ook een rustdag tussendoor dus ik volg of er daar ook opties voor zijn.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 22:46

Oeh, leuk topic! Vilheide, heb je een linkje?

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 23:45

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:09

Lughnassadh schreef:
Oeh, leuk topic! Vilheide, heb je een linkje?

Je mag me even een pb sturen als je meer wilt weten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 11:18

Bedankt voor alle linkjes, ik ga er even induiken.

Verootjoo, ik wil ook geen slaapkamer delen.
Purny, biedt Djoser ook solo wandelreizen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:52

Goof schreef:
Bedankt voor alle linkjes, ik ga er even induiken.

Verootjoo, ik wil ook geen slaapkamer delen.
Purny, biedt Djoser ook solo wandelreizen?

Ik vind dat ook het grootste nadeel van huttentochten, maar vrees dat dat wel inherent is aan het slapen in een hut/huttentocht.

Als je het wel vindt hoor ik graag waar :j

Waarom boek je niet gewoon ergens een huis, en ga je van daaruit wandeltochten doen? Je kan zo een week lopen zonder dezelfde paden te lopen :) dan heb je alles voor jezelf en deel je alles in zoals je zelf wilt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:44

Ik heb individuele huttentochten geboekt via ID travel, alleen met huttentochten heb je vaak gedeelde kamers en is er weinig 'rust' s avonds.

Ik heb eventueel nog wel wat tips voor locaties met mooie wandelmogelijkheden op rustige plekken.