Stedentrip met het vliegtuig...help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binck8

Stedentrip met het vliegtuig...help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:28

Even een vraag, want wij komen er zelf gewoon niet uit.

Als we op vakantie gaan is het altijd nl-be-du met de auto in een rustig particulier huisje. Nooit verder ivm de dieren thuis en mijn gezondheid. Dus echt totaal geen ervaring met vliegreizen, maatschappijen, hotels etc.

Nu wordt onze dochter 16 en zij wil dolgraag naar Rome voor 4 a 5 dagen. Mijn man gaat met haar mee.
We zijn al dagen bezig met zoeken naar vluchten en hotel etc. Maar krijgen het niet voor elkaar. Alleen het vliegen kost al zoveel geld, en dan heb je nog geen fatsoenlijk hotel.

Wat doen we fout, en waar/hoe kunnen we wel wat vinden?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Wat noem je veel geld?

Van welke luchthaven wil je vliegen en wat is de periode? Ik kijk vaak op momondo en ga dan variëren van luchthavens en data voor een goede deal

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Het helpt nog wel eens om te kijken naar vluchten vanaf andere vliegvelden. Eindhoven is bijvoorbeeld een vliegveld voor veel budgetvluchten, waarvan een deel ook naar Rome vliegen. Naar Rome vliegen zou namelijk niet zo gek duur moeten zijn. Ik ga dus mee met de vragen van de voorganger, want aan de hand daarvan is het makkelijker helpen. :j

MissCharlie

Re: Stedentrip met het vliegtuig...help

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Wat is je budget voor de hele reis? Dan kunnen we meedenken wat realistisch is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:42

Ik kom bij bijvoorbeeld Transavia op €350 uit voor een retour Rotterdam-Rome voor 2 personen totaal. In april. Niet goedkoop, maar ook niet schreeuwend duur vind ik.

Kwa hotel vind ik rond de €450 voor 5 nachten voor 2 personen (op 1 kamer) dat is minder dan €100 per nacht.

Dan heb je vluchten + accomodatie voor +-€1000 voor 2 personen voor 4 dagen, 5 nachten.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Bij weinig reiservaring zou ik via een reisbureau zoals TUI boeken. Dan boek je hotel en vlucht samen, en kan je ook gelijk een transfer boeken bijvoorbeeld. Ook is het dan makkelijker zoeken op aanbiedingen en zie je gelijk wat de totale kosten worden.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:50

Schuur_ schreef:
Wat noem je veel geld?

Van welke luchthaven wil je vliegen en wat is de periode? Ik kijk vaak op momondo en ga dan variëren van luchthavens en data voor een goede deal

Nu komen we op zo'n 700 om te vliegen naar Rome retour voor hun 2 met kleine handbagage.

Ze willen tussen 18 april en 5 mei ergens gaan. Directe vlucht, verblijf 4/5 dagen in een hotel met ontbijt en liefst 2 bedden of losse matrassen. Beetje centraal in Rome omdat ze vooral veel willen bekijken. Maar met bus of leenfiets komen ze ook een eind.

We kunnen vliegen vanaf Düsseldorf, Weeze, Eindhoven, Maastricht/Aken. Maar voor een gunstige prijs is gewoon Schiphol ook oke...

We vinden eigenlijk bijna alleen vluchten van Euro wings...

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:57

mvdende schreef:
Ik kom bij bijvoorbeeld Transavia op €350 uit voor een retour Rotterdam-Rome voor 2 personen totaal. In april. Niet goedkoop, maar ook niet schreeuwend duur vind ik.

Kwa hotel vind ik rond de €450 voor 5 nachten voor 2 personen (op 1 kamer) dat is minder dan €100 per nacht.

Dan heb je vluchten + accomodatie voor +-€1000 voor 2 personen voor 4 dagen, 5 nachten.

Welke vlucht is dat? Man krijgt het niet gevonden... Of is het met tussenstops?

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:03

MissCharlie schreef:
Wat is je budget voor de hele reis? Dan kunnen we meedenken wat realistisch is.

We hebben niet echt een budget in gedachten, maar ook toch onderschat wat het ongeveer kost...
Ze willen daar natuurlijk ook vanalles nog zien en ondernemen en eten. Ik weet niet wat zoiets in totaal ongeveer kost. Echt een leek daarin.

Dacht gewoon dat vliegen goedkoper zou zijn eigenlijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

Hotels in het centrum van een grote toeristische stad zijn vaak relatief duur.
Wat je ook kan doen is een kaart opzoeken van het OV en een plek zoeken buiten het centrum maar dicht bij metro of tram.

Tja, als je €700 voor een retour vliegen voor 2 personen veel vindt kan je beter thuis blijven.
Als ik een 2e klas retour Schiphol bij de NS koop betaal ik meer per kilometer.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Ik heb even voor jullie gekeken op TUI en je zit gauw op 800 euro per persoon. Dit is dan voor vlucht en hotel samen.
Als een 3 sterren hotel voldoende is kan het nog wel wat goedkoper.
Je hebt dan wel een hotel met goede reviews.

En een nacht minder helpt natuurlijk ook, mochten de kosten anders te hoog worden.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:24

Roodvos schreef:
Hotels in het centrum van een grote toeristische stad zijn vaak relatief duur.
Wat je ook kan doen is een kaart opzoeken van het OV en een plek zoeken buiten het centrum maar dicht bij metro of tram.

Tja, als je €700 voor een retour vliegen voor 2 personen veel vindt kan je beter thuis blijven.
Als ik een 2e klas retour Schiphol bij de NS koop betaal ik meer per kilometer.

Het is niet per se te duur, maar ik denk dat we even moeten wennen aan de prijs? Nog nooit zoiets geboekt, en soms zie je echt reclames met heel lage prijzen... Maar dat is dit nou ook weer niet.

Maar denk dat we maar gewoon iets boeken, wanneer dan gaat de prijs toch niet veel gunstiger uitvallen. Vooral tussenstops en inderdaad aantal nachten lijken invloed te hebben. Ze wordt maar 1 x 16 <3
Laatst bijgewerkt door Binck8 op Gisteren, 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Binck8 schreef:
mvdende schreef:

https://www.transavia.com/boeken/nl-nl/zoek-een-vlucht

Nu 19 april heen. Transavia.com, vluchten zoeken, RTM (Rotterdam) FCO (rome)

Edit: rechtstreekse vlucht. In het maandoverzicht kan je zien wanneer ze vliegen en zo spelen met data én vertrektijden
Laatst bijgewerkt door mvdende op Gisteren, 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

De periode die je noemt is meivakantie. Dus extra duur. Vluchten voor die periode zijn al even boekbaar en daarom waarschijnlijk al iets duurder.

Voor vluchten zou je via skyscanner.nl kunnen kijken. Dan kun je ook aangeven alleen directe vluchten en bijvoorbeeld ook voor omliggende vliegvelden als je een vliegveld kiest.

Hotels kun je via booking.com bekijken maar ik merk dat het via het hotel zelf de laatste tijd vaak goedkoper is om te boeken.
Laatst bijgewerkt door _Madelon op Gisteren, 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Je kan ook een losse vlucht boeken en voor een appartementje gaan. Wij hebben dit vorig jaar herfst gedaan en dat was een stuk voordeliger dan een hotel. We zaten midden in het centrum met bakkerij om de hoek, dus even snel broodje halen in de ochtend, in het appartement eten en lekker de stad in!

Voor vliegtickets kan je kijken bij booking.com of google flight

Succes!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Binck8 schreef:
mvdende schreef:

Voorbeelden bij Transavia en Ryanair:

Afbeelding

Afbeelding

Let op dat bij beide alleen een klein formaat handbagage is inbegrepen. Als je grotere (hand)bagage mee wil nemen, kun je dat later bij boeken. Soms is samen één grote koffer inchecken goedkoper dan allebei een handbagage koffer bij boeken.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

Esther_r20 schreef:
Je kan ook een losse vlucht boeken en voor een appartementje gaan. Wij hebben dit vorig jaar herfst gedaan en dat was een stuk voordeliger dan een hotel.

Dit inderdaad!
Dan kun je bijvoorbeeld ook besluiten om een paar keer in het appartement te ontbijten of lunchen. Ik vind booking.com fijn voor voordelige appartementen. Wel goed de reviews lezen.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Inderdaad vluchten zoeken via Skyscanner.nl of Google flights. Ik weet niet waar in Nederland je woont maar vanaf Brussel vliegen is vaak veel goedkoper dan vanuit NL. Zelfs voor mij (vanuit de kop van Noord-Holland) kan dat makkelijk uit, ook als je trein of benzine + parkeren meerekent.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:04

Via momondo heb ik heen en terug pp voor 91 euro gevonden. Dan vertrek je de 20ste en kom je de 25ste terug.

Afbeelding

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:27

Zelf gebruik ik vaak Google flights om te vergelijken, maar daarna zoek ik het op op de website van de maatschappij zelf en boek daar ook.

Zou vooral kijken naar de wat meer lowbudget maatschappijen: easyJet, Transavia, Ryanair, wizzair. Zie hierboven al een mooie optie genoemd.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:55

Afbeelding
De eerste week van de meivakantie is goedkoop bij Brussel Airlines vanaf Brussel dus. Voordeel is dat je bij hen nog gratis zo'n rolkoffer mee mag nemen. Dus goedkoper dan de optie van Transavia. Ik zou Brussel dus zeker niet uitsluiten, vond het fijn vliegen vanaf Brussel.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:49

Via brussel is easyJet ook een goede optie. Stuk goedkoper dan vanuit nederland te vliegen in ieder geval.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:03

Appartement huren vind ik zelf vaak ook fijner. En kijk of er in de buurt bakker zit voor ontbijt en ov voor richting stad.
Vliegen is duur heel vroeg boeken helpt ook.