Mooie autowegen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nick_en_ik

Mooie autowegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 15:00

Ik vind het leuk om af en toe een beetje rond te touren in de auto. Ik ga graag op zoek naar nieuwe leuke weggetjes, mooie gebieden met mooie uitzichten. Soort van mini roadtripjes door het land :D
Nu ben ik benieuwd of jullie nog mooie routes/wegen kennen, zoals bijvoorbeeld de Nijverdalsebergweg/Holterbergweg die midden door Nationaal Park Sallandse Heuvelrug loopt. Of de Berg en Dalweg tussen Hoenderloo en Beekbergen. Dus echt weggetjes die midden door natuurgebieden gaan, daar kan ik zo van genieten <3
Weten jullie nog leuke weggetjes waar je met de auto mag komen? Mag door heel Nederland!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 15:11

Wat een leuk idee!

De dammenroute, over de Deltawerken?
Al raad ik dat vandaag even af :D
Misschien niet precies wat je bedoelt met een natuurgebied, al is de Oosterschelde wel erkend als.
Terug zou je dan langs de Krammersluizen kunnen. Je mag er niet met de auto door, maar je kunt er wel uitstappen en te voet het gebied in: in de Slikken van de Heen lopen wisenten (soort bizons), rode geuzen (soort Hooglanders) en Koniks. Daar in de buurt kun je ook leuk pauzeren, eens kijken of ik nog kan achterhalen hoe dat tentje heette...

Edit: Beneden Sas :D
Ligt op een soort eilandje en er is een heel gek bruggetje naar toe. Je drukt op een bel en dan komt de brug naar je toe, zodat je kunt oversteken.

manzano

Re: Mooie autowegen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:37

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:44

Hou je van water?
Ik woon in het rivierengebied en veel dijken zijn toegangelijk met de auto. Maas/Waal/Merwede is allemaal mooi, evt. ook met de Biesbosch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 10:49

Je kunt ook een puzzeltocht doen met de auto! Die kun je online vinden en dan downloaden.
Op die manier kom je ook langs allemaal mooie rustigere wegen en zie je ook van alles!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 12:07

de Hamalandroute! Ook een anwb route zoals hierboven al aangehaald. Gaat door oost achterhoek en een stuk door duitsland. Allemaal mooie wegen en veel te zien.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 14:38

Ik vind dat stukje door de Posbank ook altijd prachtig. Lijkt niet Nederlands. Kun je alleen op feestdagen en in het weekend niet meer
In komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 14:39

De ANWB autoroutes zijn inderdaad prachtig.

Zelf rijd ik soms naar een leuke plek toe en dan sla ik gewoon random leuke weggetjes in haha.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 15:00

Google op motorroutes en je krijgt een keur aan prachtige kronkelige routes te zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 15:08

De Heuvelland route in Zuid Limburg.

Over de Veluwe, bij oa Vierhouten, Elspeet etc zijn ook mooie weggetjes langs bossen en heidevelden.