Corpus en naturalis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Corpus en naturalis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 11:59

Zijn deze 2 te doen op 1 dag, En vooral voor een jongen van 10?

In februari zijn we in Zandvoort op vakantie.
Leiden is nog 1 uur enkele reis van Zandvoort dus zou mooi zijn als we dit konden combineren op 1 dag.

Apple

Re: Corpus en naturalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:03

Ze liggen vlak bij elkaar dus wat dat betreft zou het kunnen. Corpus heeft een soort 'vaste tour' die anderhalf uur duurt.

Naturalis echter kan geheel dag vullend zijn. Voordat je het weet is de dag voorbij :)) . Heel leuk om te doen. Je gaat echt door de tijd van de oerknal naar dinosaurussen, naar mammoets, naar de tegenwoordige tijd. Met uitleg en al.

Wij waren eens op 1 dag (met een 3 en 6 jarige) niet verder gekomen dan de dinosaurussen :))

Combineren zou ik dus niet doen, maar gewoon kiezen voor Naturalis :-)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:12

Corpus vond mijn zoon wel heel leuk. Wij zijn er veel langer dan 1,5 uur mee bezig geweest. Maar ik zou ze ook niet combineren, veel te veel info.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:14

Naturalis kun je inderdaad een hele dag doorbrengen, maar wat Apple zegt over die reis door de tijd herken ik niet. Je hebt een aantal themazalen en één looproute waarbij je langs allerlei opgezette dieren loopt. Je begint dan in de diepzee en eindigt bij de vogels.

Ik zou het denk ik niet combineren, maar een van beide kiezen. Als je Corpus doet, kun je daarna misschien nog Leiden zelf in? Dat is ook een heel leuke stad om in rond te lopen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:17

Ik heb het wel gedaan met mijn zoon van toen 9 jaar. Eerst corpus en daarna door naar Naturalis. (Maar dat was meer, we zijn toch in de buurt en hebben een museumkaart) Nou is mijn zoon niet het type dat alles uitgebreid wil bekijken, dus was het makkelijk te doen.
Wil je alles rustig bekijken, dan zou ik ze niet allebei op 1 dag doen.
Naturalis valt meer te zien, maar mijn zoon vindt corpus leuker maar daar ben je sneller klaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:21

Ligt eraan. Hoelang je rondloopt.
Naturalis is meerdere verdiepingen wat te doen. Loop je als een sneltrein langs alle opgezette dieren en skeletten dan ben je er sneller door. Er zijn ook fossielen ect.

Je hebt ook lab bijvoorbeeld de kinderen kunnen er van alles doen en aanraken. Alle lades opentrekken met alle insecten.

Er zijn ook ruimtes waar ze skeletten aan kunnen raken ect.

Doe je al die doe dingen niet sla je het speel gedeelte over dan ben je er sneller uitgekeken .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 12:48

Foaly schreef:
Naturalis kun je inderdaad een hele dag doorbrengen, maar wat Apple zegt over die reis door de tijd herken ik niet. Je hebt een aantal themazalen en één looproute waarbij je langs allerlei opgezette dieren loopt. Je begint dan in de diepzee en eindigt bij de vogels.

Ik zou het denk ik niet combineren, maar een van beide kiezen. Als je Corpus doet, kun je daarna misschien nog Leiden zelf in? Dat is ook een heel leuke stad om in rond te lopen.

Ik herken wel wat Apple zegt. Je begint inderdaad met het looppad met allemaal diersoorten, maar vervolgens begint de evolutie, van niks naar leven op aarde, het dinosaurustijdperk, evolutie van de dinosaurus naar de huidige reptielen, vogels en zoogdieren, mineralen en metalen, voortplanting van verschillende soorten en de dood. Een cirkel van leven.

Naturalis is echt een dagvulling, imo. Ik ben er nu een paar keer geweest en we zijn toch wel echt de hele dag onderweg geweest (incl. reistijd ernaartoe).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 08:15

Ik had de laatste keer niet genoeg aan een volle dag bij naturalis. Ik zou er dan ook geen 2 op 1 dag doen. Nog los van de hoeveelheid info en prikkels die het geeft beiden te doen. Als je moet kiezen, naturalis is wel echt mijn persoonlijke favoriet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 08:26

Ik ben nog nooit bij Corpus geweest maar vond Naturalis ook wel erg indrukwekkend met inderdaad enorm veel informatie en prikkels.