Belgische Ardennen tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Belgische Ardennen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 09:02

Goedemorgen,

Volgend jaar wil ik een paar dagen met de tent naar de Belgische Ardennen. Het zal zijn van een vrijdag tm woensdag of van donderdag tm dinsdag.

Hebben jullie misschien tips? En ik versta eigenlijk geen Frans, is het een beetje te doen daar :') ?

Verder wil ik activiteiten doen als een begeleidde via ferrata en Speleologie, misschien heeft iemand daar ook ervaring mee in de Belgische Ardennen? Tips voor een organisatie?

Sweetgirl1

Re: Belgische Ardennen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 09:48

Ben er pas geweest begin september en heb het enorm gaaf gehad daar. Sommige mensen spreken beetje Nederlands of Engels.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 09:51

Ik ga in november naar La Roche en Ardenne om te hiken. Als ik de website van de gemeente mag geloven zijn er veel leuke dingen om te doen in de omgeving.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:12

Wij zaten trouwens in stoumont

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 11:19

Sweetgirl1 schreef:
Ben er pas geweest begin september en heb het enorm gaaf gehad daar. Sommige mensen spreken beetje Nederlands of Engels.

Heb je nog specifieke tips misschien?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:35

In Hotton zit er volgens mij iets van Speleologie, maar ik heb er verder niet zoveel verstand van! De jongere garde spreekt vaak wel Engels, maar het is in België niet vergelijkbaar qua Engels-niveau wat de gemiddelde mens in NL spreekt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:43

moonsparkle schreef:
Goedemorgen,

Volgend jaar wil ik een paar dagen met de tent naar de Belgische Ardennen. Het zal zijn van een vrijdag tm woensdag of van donderdag tm dinsdag.

Hebben jullie misschien tips? En ik versta eigenlijk geen Frans, is het een beetje te doen daar :') ?

Verder wil ik activiteiten doen als een begeleidde via ferrata en Speleologie, misschien heeft iemand daar ook ervaring mee in de Belgische Ardennen? Tips voor een organisatie?

Qua taal,

De Walen zijn nog altijd wat scherp vanwege de taalstrijd.

Ik ben vrij regelmatig in België, zowel Vlaams als Waals deel.

Het maakt werkelijk een wereld van verschil als je een paar basis woorden Frans leert, zoals goededag, en heel erg sorry dat ik geen Frans spreek.

Als je daarmee begint zijn ze doorgaans heel veel meer bereid om mee te denken, traag te praten, gebaren te gebruiken of een woord Nederlands of Engels erdoorheen te gooien.

Gebruik je stug alleen Nederlands zonder zelfs maar een halfslachtige poging tot Frans dan is de kans groter dat ze heel stug écht alleen Frans gebruiken, in hoog tempo en zonder hulpgebaren ;)

Bij de echte toeristische dingen is er vaker wat meer mogelijk met Engels, Duits! of Nederlands.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:51

Informeer wel wanneer het jachtseizoen is.Vorig jaar sept konden we een flink deel van de bossen niet in waardoor sommige wandelroutes niet gelopen konden worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 12:04

Britta31 schreef:
Informeer wel wanneer het jachtseizoen is.Vorig jaar sept konden we een flink deel van de bossen niet in waardoor sommige wandelroutes niet gelopen konden worden.

Ah ja dat zou wel jammer zijn, ik ga in ieder geval buiten het hoogseizoen met de hoop dat het niet heel druk is, maar in het weekend zou het alsnog wel druk kunnen zijn

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:11

Britta31 schreef:

Normaal vanaf 1 oktober t/m 31 december, normaal staat het aangeplakt met fiches als er jacht is, maar eerlijk gezegd wel onduidelijk dus vind het soms nogal gevaarlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 14:13

Ah dan vind ik het toch al te koud in de tent :P