Open Monumentendag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Open Monumentendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 14:39

Dit weekend is het Open Monumentendag.
Ik vind het dan altijd leuk om gebouwen te bezoeken die normaalgesproken niet open zijn voor publiek. Dit jaar ga ik naar Groningen.
Wat zijn leuke/bijzondere gebouwen om daar te bekijken?

Waar gaan jullie heen?

MarlindeRooz

Re: Open Monumentendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:45

Ik ga ook eens kijken, ik heb nog geen concrete plannen dit weekend. Dus ik ga eens zoeken. Als mensen nog tips hebben in de driehoek Zwolle, Apeldoorn en Harderwijk hoor ik het graag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Open Monumentendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:46

Er komen altijd mensen bij ons bedrijf kijken. :=
Vaak de ouderen uit het dorp.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:06

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:08

Wees welkom bij mijn rondleiding op zaterdag bij Uitgeverij Deviant, een van de oudste en meest interessante gebouwen van Amersfoort *\o/*

Afbeelding

Veel weetjes, binnenkijken in een gebouw met fundamenten uit de 14e eeuw, en een inkijkje in een draaiend educatief bedrijf, dus normaal gesproken niet toegankelijk.

Wel veel trappen lopen ;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:25

MarlindeRooz schreef:
Ik ga ook eens kijken, ik heb nog geen concrete plannen dit weekend. Dus ik ga eens zoeken. Als mensen nog tips hebben in de driehoek Zwolle, Apeldoorn en Harderwijk hoor ik het graag.

De Molen in Hattem is iig open en ik denk dat zowel Zwolle als Harderwijk veel leuke dingen hebben!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:59

Ik ga ook meestal wat bekijken, graag oude historische gebouwen/ plaatsen of ruïnes. Heb dit jaar nog niet iets gepland maar ben vorig jaar bij de ruine Nijenbeek (kasteel) geweest (of twee jaar terug) en dat was erg gaaf.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:21

Oja, dat is dit weekend weer. Nog niet gekeken maar wellicht iets leuks in NB, GLD of Utrecht ofzo.
Hebben jullie zo nog aanraders? Ik ga op zo'n dag als het even kan naar iets wat normaal gesproken niet opengesteld is :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:10

lieke2 schreef:
Oja, dat is dit weekend weer. Nog niet gekeken maar wellicht iets leuks in NB, GLD of Utrecht ofzo.
Hebben jullie zo nog aanraders? Ik ga op zo'n dag als het even kan naar iets wat normaal gesproken niet opengesteld is :+

Yes! Zie mijn bericht! Echt een uniek middeleeuws pand met 18e eeuwse uitbreidingen. Normaal gesproken niet open voor publiek, slechts deze twee dagen in het jaar, dus grijp je kans! :)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 01:01

2 jaar terug ben ik in Alkmaar geweest (heb daar vroeger ook gewoond) en ben toen in het gebouw van de vrijmetselaars geweest. Kan ik zeker aanraden. De remonstrantse kerk was ook wel interessant met een zandvloer.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 01:05

Rije schreef:
Wees welkom bij mijn rondleiding op zaterdag bij Uitgeverij Deviant, een van de oudste en meest interessante gebouwen van Amersfoort *\o/*

[ Afbeelding ]

Veel weetjes, binnenkijken in een gebouw met fundamenten uit de 14e eeuw, en een inkijkje in een draaiend educatief bedrijf, dus normaal gesproken niet toegankelijk.

Wel veel trappen lopen ;)

Wat leuk! Ik geef het door aan mijn Amersfoortse familieleden :)