Advies: camping en wandelgebied in Dld of Be.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Advies: camping en wandelgebied in Dld of Be.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 21:00

Ik zou deze week met mijn vader een week gaan zeilen. We konden van familie een zeilbootje lenen. We zijn daar nu en lopen al twee dagen met dat bootje te kloten. Het ene na het andere werkt niet. En elke keer verzinnen we een oplossing en gaan er weer tegenaan om weer tegen het volgende probleem aan te lopen.

Na twee volle dagen kloten en in totaal 1,5 uur te hebben gezeild, geven we het op. Beide best wel teleurgesteld.

Maar we willen toch lekker vakantie.

We hebben besloten dat we morgen bij mijn zus een tent gaan ophalen en dat we gewoon nog lekker een paar dagen naar België of Duitsland gaan, camperen, lekker wandelen, etc.

Dus we zoeken advies voor een leuk gebied. We wandelen beide aardig, maar niet perse heel erg ver en lang. Tochten varierent van de 8-15 km Max. Beetje hoogte verschillen mag wel, maar echt bergen op hiken redden we niet.

Ik zat zelf wellicht zo rond de Eifel te denken, mijn vader had het over winterberg.

We vinden het ook wel leuk om iets anders te doen dan enkel wandelen. We vinden beide vooral historische dingen boeiend. Middeleeuwen/2de wereld oorlog, een kasteel oid. Ook een leuk stadje bezoeken vinden we leuk.

Wie heeft er leuke tips voor een camping of gebied met veelzijdige activiteiten?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:30

mullertal in luxemburg is wel heel mooi, wel geen dld of be, maar wel in de buurt.
kalmthoutseheide belgie
ardennen
Zo even wat in me opkwam

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:44

Eiffel is leuk. Misschien in de buurt van Monschau? Kun je ook nog over de grens naar de Hoge Venen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:47

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:52

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:35

Het zwarte woud is erg mooi en extra leuk voor toeristen; Je kunt er gratis met de trein.

Kikka

Re: Advies: camping en wandelgebied in Dld of Be.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 06:20

Niet te ver van Nederland en heel leuk: het Teutoburgerwald. Loop bijvoorbeeld een stukje van de Hermannsweg.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 06:21

Camping Le Prahay is een fijne mooie natuurcamping in een schitterende omgeving met verschillende soorten wandeltochten in de buurt van Bouillon!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 06:53

Geen tip voor een camping, maar de Belgische Ardennen is een mooie bestemming met veel wandelpaden en het WO II museum in Bastogne, bezoek Durbuy … volop leuke en interessante dingen voor jullie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:03

mystery1980 schreef:
mullertal in luxemburg is wel heel mooi, wel geen dld of be, maar wel in de buurt.
kalmthoutseheide belgie
ardennen
Zo even wat in me opkwam

Ik kwam ook om dit te zeggen inderdaad!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 07:56

Mullertal inderdaad was ook het eerste wat bij mij op kwam.

Maar er is zoveel mooi te wandelen. Teckelenburg en omgeving is prachtig en verveeld nooit, stadje is ook erg mooi.
Wat verder maar ook aan het Teutoburgerwald is Bad Iburg een aanrader.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 07:59

We gaan de verschillende tips nog even bekijken! Dank jullie wel!. Luxemburg ben ik in juni nog geweest, dus behalve wandelen heb ik daar de meeste dingen vrij recent nog gezien.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:34

Ik verplaats je topic naar Bokt Erop Uit, daar past het beter

YWCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 10:31

Shiloh schreef:
Ik zou deze week met mijn vader een week gaan zeilen. We konden van familie een zeilbootje lenen. We zijn daar nu en lopen al twee dagen met dat bootje te kloten. Het ene na het andere werkt niet. En elke keer verzinnen we een oplossing en gaan er weer tegenaan om weer tegen het volgende probleem aan te lopen.

Na twee volle dagen kloten en in totaal 1,5 uur te hebben gezeild, geven we het op. Beide best wel teleurgesteld.

Maar we willen toch lekker vakantie.

We hebben besloten dat we morgen bij mijn zus een tent gaan ophalen en dat we gewoon nog lekker een paar dagen naar België of Duitsland gaan, camperen, lekker wandelen, etc.

Dus we zoeken advies voor een leuk gebied. We wandelen beide aardig, maar niet perse heel erg ver en lang. Tochten varierent van de 8-15 km Max. Beetje hoogte verschillen mag wel, maar echt bergen op hiken redden we niet.

Ik zat zelf wellicht zo rond de Eifel te denken, mijn vader had het over winterberg.

We vinden het ook wel leuk om iets anders te doen dan enkel wandelen. We vinden beide vooral historische dingen boeiend. Middeleeuwen/2de wereld oorlog, een kasteel oid. Ook een leuk stadje bezoeken vinden we leuk.

Wie heeft er leuke tips voor een camping of gebied met veelzijdige activiteiten?

Ik las 2de wereld oorlog en dacht gelijk aan de streek rond Ieper (BE).
Brugge (middeleeuwen) ligt ook maar op een uurtje rijden van Ieper en de kust is ook niet zo ver.