Beroemd maar verborgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Beroemd maar verborgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:24

Ik heb het geluk om in de buurt van een strand te wonen dat je in reisgidsen, al of niet online en artikelen over de super rich die hier huizen kopen op de Costa Terra bewaakte compound, zoals Max Verstappen en George Clooney kunt vinden.
De rotsformatie is een overblijfsel uit het jura tijdperk en bepaald fotogeniek.
Als je geluk hebt kun je er dolfijnen en orcas spotten.
Nu wil het dat de beste opgang via een camping is, waardoor het eigenlijk meer een privé strand lijkt en de andere opgang is in een beetje verborgen in een woonwijkje. Ik ben er van overtuigd dat er inmiddels ook wel een bewaakte opgang is gemaakt voor de compound van de super rich, maar die is dan sowieso niet bereikbaar vanaf de openbare weg.
Het gevolg van die verborgen opgangen is dat behalve de super rich en de camping-gangers, er maar heel weinig mensen komen, zelfs in het hoogseizoen. Daarbuiten is het verlaten, op wat vissers en locals die komen wandelen, na.
Na deze introductie, hier wat foto´s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat strandvondsten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Video (niet van mij) https://www.youtube.com/watch?v=XcvXlJMJE8Q&t=1s
Kun je zien hoe "druk" het is in het hoogseizoen.

mala26

Re: Beroemd maar verborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Oeh wat mooi zeg! <3
Er zijn ergere dingen om (bijna) in je achtertuin te hebben.
Heerlijke foto's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Wauw, dat is wel een heel bijzonder en mooie plekje !

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Wauw! <3

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:19

Wat is het daar prachtig! Vooral die rotsen met die duinbegroeiing!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Prachtig hoor, is dat Portugal?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:11

boedjang schreef:
Prachtig hoor, is dat Portugal?

Ja, sorry, niet genoemd in de OP en niet iedereen weet natuurlijk dat Grândola in Portugal ligt.
Zuid-West om precies te zijn. De Alentejaanse kust, die bijna geheel onontdekt is, behalve Troia, wegens een van de beste golfbanen en de resorts, en Comporta omdat beroemde mensen daar neerstrijken op de stranden en in het dorpje om te eten. Zoals designers Philippe Starck en Christian Louboutin (die een hotel in Melides heeft) en Nicolas Sarkozy, Carla Bruni, Carolina do Mónaco, Madonna, Jeff Bezos en Lenny Kravitz, om een paar te noemen. Plus Portugese acteurs.
Grappig genoeg heeft de vader van mijn buurman (de moeder is een van mijn vriendinnen) daar een restaurant en 1 op het strand, en die ziet dus regelmatig beroemdheden. Mijn buurman heeft daardoor nog een relatie gehad met een Portugese actrice en er zijn nog fotos van haar met hem op gossip sites te vinden :D .
En als je het paard van Madonna wilt zien, moet je daar in de buurt een strandrit gaan maken. Haar paard staat gestald bij het bedrijf dat (oa) strandritten doet.

Afbeelding
Foto van mij (op bruine) , een andere Bokker (die mij de rit kado gaf) en een gids.

Die van de OP is dichtbij, maar mijn favoriete strand na deze is die van Lagoa de Santo André, waar je heerlijk kunt eten en loungen. (En daar is het ook nooit echt druk.) Ik ga daar altijd heen met workawayers en vriendinnen die komen logeren.

Afbeelding

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

Prachtig!