Afgelopen 1,5 jaar heb ik al veel mooie dingen mogen doen/kunnen afstrepen. Zo ben ik 16,5kg afgevallen, heb ik meegedaan aan diverse hardloopwedstrijden, mijn eerste triathlon gedaan, een trailrun uitgelopen, borstcrawl cursus gehad en ben ik op fietsvakantie geweest (welliswaar in Nederland met een afstand van 210 km in 3 dagen, dus echt een mini vakantie)!
Maar wat er ook echt al heel lang op mijn lijstje staat en wat ik zo graag zou willen doen is hiken! Eigenlijk zou ik afgelopen mei de DMT gaan lopen, maar omdat in die maand ook mijn triathlon was en hier maaaanden aan training en streng regime aan vooraf gingen; wilde ik toch liever de DMT uitstellen. En misschien ook een beetje omdat ik het stiekem toch wel een beetje spannend vind om te gaan doen. Maar het blijft zo kriebelen… Het is stiekem gewoon een hele grote droom om een mooie (lange) tocht te gaan lopen in het buitenland.
Maar dan, hoe begin je? Al het groots begint klein. Mijn (wandel)conditie is top. Ik weet van mezelf dat ik met gemak 25 km kan lopen. Stel, dat ik aankomend voorjaar de DMT ga doen, om mijn lichaam te laten wennen aan het lopen meerdere dagen achter elkaar. Dan is dat een mooie oefen tocht hier in Nederland!
Alleen, dan het buitenland. De bergen in. Ik ben vroeger weleens in Oostenrijk geweest, daar heb ik ook gewandeld maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu wil gaan doen. Hoe krijg je ervaring in de bergen? Je leest soms best wel eens beangstigende verhalen over bijv. het weer wat plots omslaat etc. Is het gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken en doen?
Mijn lijst met te lopen tochten begint inmiddels behoorlijk te groeien dus echt de hoogste tijd om
daar wat aan te gaan doen!

Alle tips mbt tot hiken, routes/locaties maar vooral ook foto’s zijn welkom! Ik ben al rete enthousiast maar hoop door dit topic een beetje het laatste zetje te krijgen en het gewoon te gaan doen haha.
Hier een foto van mij tijdens een dagtochtje in Duitsland afgelopen jaar; op de Saarschleife!

Groetjes!