Paardrijden in de VS/Canada

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Identity

Paardrijden in de VS/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 18:47

Hoi bokkers!

Heeft iemand tips voor goede adresjes om te rijden in de VS (Mag in de staten: Montana, Wyoming, Utah en Arizona) en/of Canada (Banff en Jasper)?

Ik ben op zoek naar de minder toeristische ritten, dus niet kop aan kont voor 100+ dollar een uurtje rond hobbelen.

Wie heeft dé tips en ervaringen om mijn reis compleet te maken?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 19:09

Hoi! Wat voor soort rit zoek je precies?

Ik bedoel meer: wil je bijvoorbeeld ook galopperen?

Ik heb in de buurt van Hinton een mooie tocht gemaakt. Het was vooral veel klimmen dus het was een staprit, maar echt bijzonder gaaf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was hier

https://www.oldentrance.ab.ca/

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 20:14

Hi! Dank voor de tip.

Ik ben in voor alles. Op ingewikkeld terrein is stappen uiteraard prima maar een ritje met draf/galop zou ik ook heel graag willen!

Dit kan ik amper vinden. En ik vind 100+ (ik zag zelfs 250 dollar voor 1,5 uur voorbij komen) een beetje te gek worden.

Roosch

Re: Paardrijden in de VS/Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:18

Dat is ook duur. Maar volgens mij is alles in die regio duur. :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:20

Sowieso zijn dit soort activiteiten duur in de VS. Ik heb in Yellowstone, Jasper en Lassen gereden, maar dat waren idd toeristische ritjes. Alleen in Monument Valley een rit met draf en wat galop. Nu moet ik wel zeggen dat mijn vriend en ik de enige waren die toen meegingen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:23

Ik had ook bij toeval een privérit, dat was wel echt tof. Het is zo een mooie omgeving <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:25

De mooiste rit ooit! De begeleider reed op een merrie met een veulen aan de voet, wij met z’n tweeën en nog drie honden die ook gezellig meegingen.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 20:26

Bij welke stal hebben jullie toen gereden in monument Valley en hoe hebben jullie dat geregeld? Veel van de stallen die daar zitten kan ik niks over vinden online.

Dat het duur is, dat klopt en dat vind ik ook niet heel erg maar 250 dollar voor een rondje op een ‘dood’ toeristenpaard waar iedereen mee mag ongeacht teenslippers of korte broek; dan ga ik liever hiken.
Als een rit 100+ dollar is maar wél een minder ‘toeristische’ ervaring en allicht een drafje/galopje dan ben ik zeker bereid dat te betalen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:31

Nouja, wat is een toeristische ervaring precies? Ik kwam voor het uitzicht en de mooie natuur. Die heb ik zeker gekregen: een privérit van een uur, echt door de volle natuur. Op mijn foto zie je water: ter hoogte van dat water zijn we begonnen, omhoog geklommen en weer naar beneden. Genoeg avontuur voor mij, ook al was het een stapritje. :')

In de link zie ik dat ze daar 75 dollar voor vragen. Dat heb ik volgens mij vorig jaar ook - met alle liefde- betaald.

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 20:36

Dat is natuurlijk subjectief.

De rit die jij laat zien ziet er inderdaad goed uit! En vind ik prijstechnisch ook fair.

Ik ben allicht ook op zoek naar de wat ‘kleinere’ bedrijfjes. Dus niet de grote schreeuwerige websites die als eerste naar boven komen als je trail ride of Horse riding intypt. Maar die kleine bedrijfjes zijn erg moeilijk te vinden naar mijn idee..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:37

Wij hebben toen gereden in de stal waarvoor je iets naar beneden moet rijden. Op Google maps heet het wildwest trailrides. Gewoon heen gereden en gevraagd of we konden rijden. Het was in mei dus niet druk. In de zomer ga je daar daud van de hitte dus geen aanrader.

Ik denk dat een rit met andere gangen dan stap niet snel aangeboden worden voor een uurtje of 2. Mensen overschatten hun kunnen enorm en dan is het een te groot risico.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:39

Ik heb serieus de stal toen uitgezocht met ChatGPT. :')

Zo van hey chatgpt, onze route gaat van x naar y naar z. Op deze route wil ik een mooie paardrijtocht maken door de natuur. Kun jij 5 stallen aanbevelen die op deze route liggen, met graag maximaal 20 km omrijden.

Daar heb ik er 1 uit gekozen en dat was deze. Kon op de website of social media niet zoveel maken of het wat was, dus de gok genomen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 05:23

Voor Canada in de mountains rijden: een outfitter zoeken die in de foothills zit, en niet in het toeristische banff/jasper zelf.

Een paar outfitters in Alberta:
Anchor d outfitting
Sunset guiding
Moose mountain horseback riding adventures
Jkl trailrides
Chungo creek outfitters

(Overigens zelf nooit bij hun gereden ivm met eigen paarden de bergen in gaan)

Met echt mountain ritten zul je weinig tot geen draf/galop doen ivm paarden al hard genoeg werken met al het klimmen.