Trektocht te paard hooglanden IJsland ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Trektocht te paard hooglanden IJsland ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 00:26

Ik wil volgend jaar zomer op trektocht door de hooglanden van IJsland te paard (Landmannalaugar gebied). Het ruige stukje IJsland per paardenrug, overnachten in berghutten, een loslopende kudde, het lijkt mij de ultieme manier om IJsland te beleven. Ik ben 2x eerder in IJsland geweest en heb toen alleen een korte paardrijtocht gemaakt van een paar uur.

Als ik zoek op de Landmannalaugar tour kom ik uit bij de volgende stallen:
- Ishestar
- Hekluhestar
- Eldhestar
- Nupshestar

Heeft iemand van jullie ervaring met een van deze stallen en wat is jullie ervaring?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:16

Ik deed het 20 jaar geleden met skalakot maar zij bieden het niet meer aan. Ishestar en eldhestar bestonden toen ook al en waren toen heel goed geen idee nu.

Het is echt een hele machtige ervaring!

Hoe die foto’s het nog doen geen idee maar here you go:
[PP] Trektocht Ijsland 2005

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:23

Ik ben vorige zomer meegeweest met Islandshestar om te helpen. De Landmannalaugar tour is een hele gave ervaring, je komt op plekken waar je met de auto niet kunt komen, heel bijzonder. Wel echt een zware tocht, wij reden bijna 40km op een dag en reden 3 verschillende paarden per dag. Buiten het rijden om was alles goed geregeld en ik weet dat een aantal gasten deze tour hier deden vanwege het goede eten, wat ook zeker waar was!
Als je op instagram kijkt bij Icelandwithsophie kom je bij de eigenaresse van de stal die deze tour doet terecht.

Mocht je nog vragen hebben dan stel je ze maar :D

Ingrid_92

Re: Trektocht te paard hooglanden IJsland ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 09:50

Bedankt! Islandhestar heb ik er dan nu ook nog bij als optie. In mijn hoofd was dat dezelfde als Ishestar.
Je foto's doen het nog Poes. Ik geloof best dat het een waanzinnige ervaring is geweest!

Century

Re: Trektocht te paard hooglanden IJsland ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 11:41

Ik heb niet die tocht gedaan maar wel bij Eldhestar gereden voor een korte tocht, en dat was prima. Ik mocht nog even een kort stukje galopperen met een begeleider omdat ze zag dat ik wel kon rijden (en de rest was niet ervaren).