Vakantie Wales september

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Vakantie Wales september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 14:08

Vriendlief en ik willen eind september een week op vakantie naar Wales.
We gaan met de auto en dubben nog tussen kamperen of in b&b's/hotels overnachten. Een combinatie kan natuurlijk ook.
Mijn vriend is team kamperen, ik ben meer van de b&b's :+

We zijn opzoek naar een mix van natuur en cultuur. Als we stiekem ergens Welsh pony's tegen komen zou dat een bonus zijn. Sowieso willen we wel gaan wandelen. Wye valley en Pembrokeshire coast staan op ons lijstje.

Hebben de bokkers tips over waar te verblijven?
Wat moeten we echt gezien hebben?

We horen het graag :j

Eilandje

Re: Vakantie Wales september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:01

Wij zijn de afgelopen twee zomers in Wales geweest en gaan binnenkort weer (telkens 12 à 13 dagen). Je van de ene plek naar de andere begeven gaat vrij traag, dus ik zou aanraden om één regio te kiezen en daar te blijven.
Twee jaar geleden verbleven we op één locatie in het noorden en bezochten we Snowdonia en de kust in het noorden. Vorig jaar een week in Pembrokeshire en een kleine week in de Brecon Beacons. Dit jaar een week in het zuiden van Snowdonia en een week Gower.
Hoewel Pembrokeshire en de Brecon Beacons absoluut de moeite waren, is onze nummer één toch Snowdonia.
Veel plezier. Wij vinden het een geweldige vakantiebestemming!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:02

Wij gaan begin September naar de UK voor 2 weken en wij verblijven op een (kleinschalige) holidaypark
in een stacaravan.

Puur omdat dit gewoon betaalbaar is en wij eigenlijk bijna de gehele dag wel op pad zijn dus vind het zonde om veel geld uit te geven aan een duur verblijf.

Ik steun liever de locals met hun pubfood :')

Dus je zou ook naar een kleinschalige holiday park kunnen gaan kijken.
Vorig jaar hebben wij veel regen gehad in de UK in September dus of je daar nou blij van word
als je gaat kamperen -O-

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:28

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 23:41

Snodonia staat hier ook op 1 super

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 12:30

Leuk, ik lees even mee. Wij gaan deze zomer naar het noorden van Wales. We verblijven aan de rand van Snowdonia (vlakbij Porthmadog en Portmeirion) in een huis dat we via Airbnb hebben geboekt. We zijn wel vaker in Engeland geweest, maar nog nooit in Wales, dus ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen!

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:03

Wij zijn voor de Brexit meerdere kelren in Wales geweest en vonden het zeer de moeite waard, er is genoeg te zien daar.
Snowdonia in het noorden is prachtig, aanrader om ook zeker Mount Snowdon op te gaan, hetzij te voet (pittige tocht, maar wel de moeite waard) of met het treintje (reserveren aanbevolen)
Pembrokeshire is ook erg mooi, met een wat ruigere kust, op een uitstapje naar St. Davids Head kwamen wij destijds een flinke kudde Welsh Mountains tegen, geen idee of ze daar nu nog lopen.
Mocht je in de buurt van Aberystwyth komen, een ritje met de Cliff Railway is een aanrader, en wij vonden het centrum ook leuk om doorheen te lopen. En vanaf Aberystwyth kun je een stukje verder naar Devil's Bridge, dit is zeker ook een bezoekje waard.
En kastelen in overvloed in Wales, er zijn er genoeg te bezoeken.