Tips Moezel/Cochem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Tips Moezel/Cochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:45

In september gaan we een midweek naar Cochem. Uiteraard staat de stad zelf op het programma, maar wat zijn nog meer dé tips om te doen?
We zijn geen mensen die kilometers in de omgeving gaan wandelen, maar korte wandelingen door stadjes, kastelen, bezienswaardigheden zijn prima.
We snuiven graag cultuur, rijden graag door de omgeving, eten ‘s avonds liefst de lokale keuken, lekker relaxt. Zelf ben ik gek op geschiedenis, dus 1 of meerdere kastelen/ruines bezoeken is leuk. Wat zijn de mooiste/interessantste?
We willen een wijnproeverij gaan doen, dat moet toch wel als je in die omgeving bent :D
Dus tips daarvoor zijn ook welkom.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Oh de kastelen in Bad Bentheim bekijken (ruïnes) dat is echt een aanrader en het kasteel en wolvenpark in Kasselburg (als ik de naam goed onthouden heb) en Cochem heeft zelf ook een mooi kasteel.

Ja goed onthouden:
Adler und Wolfspark Kasselburg

https://g.co/kgs/uC29Tn9

Ook een super gave ruïne.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Cochem heeft idd een kasteel, en Koblenz is ook leuk.
Wij zijn daar vorig jaar op vakantie geweest, maar zijn juist wel fanatieke wandelaars en hebben dat gedaan en bij 35 graden laveloos in het huisje gehangen tot het afkoelde.
Ik weet niet waar je zit, maar indien je naar de Roompot gaat in Cochem: neem een klamboe en/of horrengaas mee. En een vliegenmepper. En anti-mug.

Er zijn trouwens ook leuke kortere wandelingen in de omgeving, zal even de website opzoeken.

Edit: https://www.traumpfade.info/traumpfade/ ... l/?lang=nl
Laatst bijgewerkt door Hilary op Gisteren, 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Re: Tips Moezel/Cochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:35

Dank voor de tip, we zitten inderdaad op het park van Roompot :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:39

Ik denk dat de lokale supermarkt / kluswinkel daar een deel van z’n winst haalt uit het verkopen van horrengaas aan mensen die daar op het park zitten :')

Er zit ook een oude bunker van de centrale bank die je kunt bezoeken: https://www.bundesbank-bunker.de/
Hebben wij toen niet gedaan, de tijden van de rondleidingen matchen niet met ons ‘schema’.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Elisa2 schreef:
Oh de kastelen in Bad Bentheim bekijken (ruïnes) dat is echt een aanrader en het kasteel en wolvenpark in Kasselburg (als ik de naam goed onthouden heb) en Cochem heeft zelf ook een mooi kasteel.

Ja goed onthouden:

Heb je Bad Bentheim ook goed onthouden? Dat ligt namelijk een uurtje of drie verderop geloof ik :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Trier is hartstikke leuk om heen te gaan!

En de Geierlei (?) hangbrug als je daar van houdt!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Burg Eltz is heel erg mooi!
Beilstein is ook een leuk stadje om doorheen te lopen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

Exitium schreef:
Elisa2 schreef:

Ja goed onthouden:

Heb je Bad Bentheim ook goed onthouden? Dat ligt namelijk een uurtje of drie verderop geloof ik :+

De naam wel, de topografie not sure. Heb alleen in Bad Bentheim gezeten en Cochem zat toen redelijk in de buurt. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Wij zijn in mei naar Leiwen geweest, ook aan de Moezel maar wel een uur zuidelijker.
Trier is leuk, mooie stad. Ga daar ook de Dom in, prachtige kerk!
Verder vonden wij Bernkastel-Kues ook heel schattig. Vanuit dat stadje hebben wij een boottocht gedaan op de Moezel. Erg leuk om het vanaf het water te zien.
Gewoon rondrijden in de omgeving doen wij ook altijd. Je komt op onverwachte plekken met hele mooie uitzichten. Wij hebben echt genoten van de mooie uitzichten overal. Ik denk dat de Moezel het mooiste gebied is waar ik ben geweest <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Trier is ook leuk om te bezoeken. Koblenz ook een zeer leuke stad, zeker als je van winkelen houd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Elisa2 schreef:
De naam wel, de topografie not sure. Heb alleen in Bad Bentheim gezeten en Cochem zat toen redelijk in de buurt. :)

Bad Bentheim ligt net over de grens bij Oldenzaal.
Cochem ligt echt een heel stuk verder.
Bad Betrich ligt daar en tegen wel weer vlak bij Cochem.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Wij hebben in Kobern Gondorf gezeten, ik vond de ambachtshuizen daar leuk maar that’s it ook!
Je kon daar wel heel goed zien hoe hoog het water is gekomen met de hoge waterstand, heel eng :=

Cochem is leuk, druk maar wel leuk en de omgeving is prachtig!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Traben-Trarbach is een leuk plaatsje (of eigenlijk twee plaatsjes, de ene kant van de brug is Traben, de andere kant van de brug is Trarbach) met allemaal kleine winkels, leuke oude plaatsjes. En in Boppard is een Seilbahn, als je boven bent loop je een klein stukje naar een restaurant, vanuit daar heb je echt prachtig uitzicht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Brainless schreef:
Elisa2 schreef:

Bad Bentheim ligt net over de grens bij Oldenzaal.
Cochem ligt echt een heel stuk verder.
Bad Betrich ligt daar en tegen wel weer vlak bij Cochem.

Ja je hebt gelijk, excuses ik ben gewoon helemaal in de war. :o Ik bedoelde de kasteel ruïnes van Manderscheid.
Ik heb geen idee waarom ik Bad Bentheim zei.. behalve dat die ook een mooi kasteel hebben. (maar idd ligt dat heel ergens anders)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:47

Belstein, het dorpje verderop! Ik heb toen een elektrische fiets gehuurd, en ben lekker gaan fietsen. Er is echt zo veel moois te zien in een straal van een half uur! Persoonlijk zou ik het zonde vinden om naar Trier of Koblenz te gaan. Je kijkt je ogen echt uit in Cochem en omgeving

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:05

Elisa2 schreef:

Bad Bentheim ligt over de grens bij Enschede.
Cochem ligt ter hoogte van Luxemburg. Dat zou ik niet echt in de buurt willen noemen, dus ik denk dat je toch echt vergist :))

Trier is idd leuk, Koblenz (ander kant op, aan de Rijn) is ook leuk, en ik vermoed dat je daar ook wel een rondvaart oid kunt doen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:16

Ibbel schreef:
Trier is idd leuk, Koblenz (ander kant op, aan de Rijn) is ook leuk, en ik vermoed dat je daar ook wel een rondvaart oid kunt doen.

Ja in Koblenz kan je zeker rondvaarten op de Rijn doen. Een vriendin van me is tot kort voor haar overlijden vorig jaar schipper geweest op zo'n Rijnvaart rondvaartschip. Ben wel met haar meegeweest.

Verder liggen een klein half uurtje ten noorden van Cochem diverse vulkaan meren.
https://www.indebergen.nl/weblog/vulkaa ... -de-eifel/

Die zijn ook prachtig. En met mooie glooiende routes er heen vaak.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:

Bad Bentheim ligt over de grens bij Enschede.
Cochem ligt ter hoogte van Luxemburg. Dat zou ik niet echt in de buurt willen noemen, dus ik denk dat je toch echt vergist :))

Zie mijn laatste reactie. ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

Een stukje varen over de Moezel is leuk.
Met de auto stuk langs de Moezel varen ook en dan even over de bijzondere brug bij Traben Trarbach en zeker een bezoekje brengen aan Bernkastel Kues. Cochem zelf is ook leuk, met een liftje waarmee je omhoog kunt.

We zijn toen ook nog naar Daun geweest. Stukje rijden maar daar is een mooi safari park waar je met de auto doorheen kunt rijden. Er zijn allemaal punten waar je uit kunt stappen en de dieren kunt voeren (voer kun je bij de ingang kopen). Ook was daar een roofvogelshow.

Heb wat foto's voor je opgezocht voor een impressie:

De lift omhoog in Cochem, met uitzicht op de omgeving
Afbeelding
Afbeelding

Brug bij Traben Trarbach (volgens mij ook een leuk dorpje om te bekijken, maar zijn wij niet in geweest)
Afbeelding

Bernkastel Kues, leuk dorpje om even doorheen te wandelen
Afbeelding

Safaripark Daun, is wel een uur rijden vanaf Cochem. Heel leuk met kinderen, maar ook leuk zonder. Je rijdt met de auto een route door het bos en komt dan allerlei dieren tegen. Op verschillende plekken kun je uitstappen om de dieren ook te voeren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:59

Wildpark Daun is ook super leuk idd! En ik weet niet of je ervan houdt, maar in Bernkastel Kues zit het Zylinderhaus Museum. In principe met oldtimers, maar ze hebben nog veel meer van vroeger. Was echt heel leuk!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Ik ben er vorig jaar geweest. Leuk voor een weekend. Heel gezellig.
Het plein in Cochem heeft model gestaan voor het plein in de Disney film Belle en het beest.
De Geierlay hangbrug.
Beilstein: wijn proeven en kopen bij Otto Görgen!
Wij zijn op de terugweg via Monschau terug gereden. Ook zeker de moeite waard!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:32

Trier, Wildpark, kabelbaan, het kasteel, een rondvaart over de moezel. Het is allemaal de moeite waard.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:56

Dreamboy schreef:
Trier, Wildpark, kabelbaan, het kasteel, een rondvaart over de moezel. Het is allemaal de moeite waard.

Ik bedoel de rodelbaan ipv kaelbaan