Iets anders dan Booking.com maar wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Iets anders dan Booking.com maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 16:01

Ik ben eigenlijk verslaafd aan booking.com maar ik weet ook dat ze niet altijd even netjes zijn naar hotelaanbieders etc. Ook krijg je vaak maar een select aanbod te zien als je via hun site boekt. Maar als je vervolgens op googlemaps kijkt, zie je een hotel die ook via booking te boeken valt, maar die in hun reguliere aanbod niet zichtbaar wordt. Dus heb ik het idee dat ik me laat beperken door booking. :P

Nu kijk ik via Trivago en daar zie ik een boekingsbedrijf voorbij komen zoals Stayforlong. Dat is weer typisch een bedrijf die prima is zo lang er geen problemen zijn, maar ik zie alweer dat de klantenservice te wensen over laat. (Gevonden op trustpilot)

Maar wat me nog meer opvalt zijn de bizarre prijsverschillen.
Afbeelding

Het gaat hier om hetzelfde hotel maar verschillende kamers. De bovenste heeft normale kamers, booking heeft suites. Maar dan nog.
Als ik dan bij het eigen hotel kijk is het weer een hele andere prijs.
En kijk ik weer bij andere hotels op Trivago, dan is de ene keer Booking goedkoper en dan weer Stayforlong en dan weer een ander :+

Dus ik ben nu in de war. Kan ik vertrouwen op die lage prijs van stayforlong of zit er dan toch een addertje onder het gras?

Waar vinden jullie je hotels? Ik zoek nu voor Bali, dat is via googlemaps bijna niet te doen _O-
Ik weet wel dat het boeken an sich het makkelijkste is via het hotel zelf, maar het gaat me echt even om het zoeken van hotels (en resorts etc).

Sabbientje

Re: Iets anders dan Booking.com maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:05

Ik zoek vaak wel hotels via booking. Maar kijk daarna of ik bij het hotel zelf niet goedkoper uit kan zijn.

Wat ik van sommige sites vind zoals bijv. trivago, is dat ze appels met peren vergelijken.
Dan lijkt het de goedkoopste optie, maar dan zit er bijvoorbeeld geen ontbijt bij de ene of de kamer is kleiner.

Zo gaan wij in september naar schotland.
Daar hebben wij 2 hotels.
1 via de hotel website zelf en 1 via booking.com.
Die via Booking omdat ik via de site korting kreeg via het genius programma.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:09

Bij het hotel zelf boeken als het kan, :j dan weet je zeker dat alle inkomens daarheen gaan in plaats van naar meer of minder schimmige tussen organisaties,

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 16:17

karuna schreef:
Bij het hotel zelf boeken als het kan, :j dan weet je zeker dat alle inkomens daarheen gaan in plaats van naar meer of minder schimmige tussen organisaties,

Ja dat zeg ik al in de post, dat doe ik ook wel :j Maar het gaat me meer op het zoeken. :)

Lvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:40

Voor Azië gebruikte ik veel Agoda! Daar spaarde je dacht ik ook een soort credits.
Maar vergelijkte het wel altijd met de eigen website van de accommodatie en soms ook Booking.
Laatst bijgewerkt door Lvdg op 08-07-25 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:40

Google maps - zoeken in de buurt - hotels. Krijg je gewoon alles en iedereen te zien, ook B&B's trouwens.
Aanklikken en je krijgt over het algemeen ook meteen de directe website.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 16:42

Ibbel schreef:
Google maps - zoeken in de buurt - hotels. Krijg je gewoon alles en iedereen te zien, ook B&B's trouwens.

Normaal doe ik dat ook, maar dit is nogal veel. En dan heb ik nog niet eens ingezoomd _O-

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 16:43

Lvdg schreef:
Voor Azië gebruikte ik veel Agoda! Daar spaarde je dacht ik ook een soort credits.
Maar vergelijkte het wel altijd met de eigen website van de accommodatie en soms ook Booking.

Ah die ken ik ook wel idd. Ik ga eens kijken.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:45

Behalve booking.com zoek ik via expedia.nl, airbnb.nl, trivago.nl, tripadvisor.nl en inderdaad maps.google

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:47

Ik ben administrateur in een grote hotelketen. Ik doe er verder maar geen uitspraken over :x , maar inderdaad boeken bij het hotel zelf, daar hebben zij het meeste aan en is soms zelfs qua prijs aantrekkelijker.

Veel ketens hebben zelf ook een website waar je door al hun hotels heen kunt zoeken.

En anders zoeken in bookings en dan naar het hotel zelf om te boeken :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:49

Ik vind booking wel het beste eigenlijk. Soms kijk ik even of het rechtstreeks goedkoper is maar meestal is dat niet zo. Dus dan toch via booking

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:57

Ik zoek juist vaak via de genoemde sites, zoek dan het hotel op en kijk of het daar goedkoper te boeken is. Soms is dat wel zo, soms niet. Ook let ik op de condities als tot wanneer ik gratis kan annuleren of wat voor een soort kamer het is en of er ontbijt o.i.d. bij zit.
Om te zoeken zijn de sites in ieder geval ideaal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 17:18

Agoda, tripadvisor, booking, airbnb, hotels.com, allemaal al via geboekt. En ook rechtstreeks. Je kunt via maps.google.nl ook eenvoudig hotels v inden. En dan mail je ze of appt ze als ze geen website hebben voor de prijs. Werkt goed.

Ik heb vorig jaar via whatsapp geboekt en via email op de filippijnen. Cuba ging via telegram. Tja, een groot aanbod vind ik niet zo erg en dan moet je een beetje inzoomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:01

Vaak zoek ik op Booking.com en dan kijk ik of het hotel/complex een eigen site heb en boek ik direct.

Booking.com vind ik wel fijn en zij geven soms wel goede kortingen.
Ik ga volgende maand naar een villa in Spanje en na het boeken, ging er iets van € 500 af i.v.m. kortingen level.....
We hebben ook via Booking.com een busje gehuurd, best gunstig geprijsd. Al is in het hoogseizoen alles schreeuwend duur.

Wat ik fijn vind bij Booking.com is het annuleringsbeleid en laat betalen, soms pas ter plekke.

Ik heb wel van hoteleigenaren gehoord dat ze erg afgeknepen worden door Booking.com., maar dat doen Sun Web en Tui ook.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:33

Geen hotels, maar ik vind Airbnb heel fijn :) Heb je gewoon direct contact met degene die het verhuurt. En vaak hele mooie / bijzondere (en ook wel betaalbare) plekken via daar gevonden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 23:47

Fearn schreef:
Geen hotels, maar ik vind Airbnb heel fijn :) Heb je gewoon direct contact met degene die het verhuurt. En vaak hele mooie / bijzondere (en ook wel betaalbare) plekken via daar gevonden.

Dat doen wij ook meestal. Bevalt prima. We hebben al op verschillende bijzondere plekken gewoond. Binnenkort in hartje Kopenhagen.
Je bent wel wat duurder uit dan direct bij de verhuurder boeken. Het voordeel is dat de betaalmethode en annuleringsregeling veilig en duidelijk is, en eerlijke, duidelijke referenties.
En je komt er meestal ook snel achter of het een particuliere of verkapte commerciële verhuurder is.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:05

senna21 schreef:
Fearn schreef:

Dat doen wij ook meestal. Bevalt prima. We hebben al op verschillende bijzondere plekken gewoond. Binnenkort in hartje Kopenhagen.
Je bent wel wat duurder uit dan direct bij de verhuurder boeken. Het voordeel is dat de betaalmethode en annuleringsregeling veilig en duidelijk is, en eerlijke, duidelijke referenties.
En je komt er meestal ook snel achter of het een particuliere of verkapte commerciële verhuurder is.

Maar bij particulieren kun je toch niet anders huren dan via Airbnb?

Maar klopt, er zitten ook wel een paar bij die eigenlijk onderdeel zijn van een commercieel bedrijf. Ook wel hostels bijvoorbeeld.

En je hebt er ook wel bij die meerdere kamers (in een groot huis bijvoorbeeld) verhuren. Dan kun je ze nog wel eens vinden op Google Maps bijvoorbeeld. Het precieze adres staat niet op Airbnb, maar je kan vaak wel op de kaart inzoomen op de straat en dan op maps kijken of je hem kan vinden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 01:02

Weet je wat ook goed werkt. Gewoon op google maps zoeken. Er is dan wel een website, of in de reviews een telefoonnummer of een naam die je dan weer op Facebook kunt vinden

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 06:52

Ik vertrek ook vaak vanaf Booking. De laatste 2x heb ik via Prijsvrij geboekt, maar ook via Booking gekeken.
Bij Prijsvrij moet ik een deel alvast betalen, en de rest pas veel later. Ik vind het totaalpakket fijn via Prijsvrij - vluchten, hotel, auto huren :)

Voor tripjes binnen BE gaat mijn voorkeur naar Booking uit :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 06:58

Ibbel schreef:

Doen wij ook. Ja veel "werk" maar het gaat om ontspannen vakantie dus dat is nu eenmaal voorwerk haha. Ik ben net je eens maar ik doe t ook echt via maps

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 07:39

Wij gebruiken sinds vorig jaar Trip.com, ook erg tevreden over en betere prijzen dan bij Booking.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:23

In iedergeval geen expedia gebruiken.

Vorig jaar met enige spoed dezelfde dag een hotel geboekt omdat wij een dag eerder naar de F1 in Belgie gingen en zo de reis wouden breken en gelijk betaald.

We kregen maar geen bevestiging en via expedia is ook bijna geen contact te krijgen.
Ja of ik het reservering nummer door wou geven .. dat was dus het probleem.
Dus het hotel maar gebeld en die wisten niets van deze boeking af.

Tot ik later de reviews ging lezen op trustpilot en echt heel veel mensen hotels / reizen via hun boekte
en ook geen reservering kregen dus ook met niets zaten.
En dat ging over een langere periode dus ook niets met een eventuele storing te maken.

En uit eindelijk na 10 weken pas mijn geld terug gekregen na herhaaldelijk verzoek om een terug betaling.

Voorheen wel vaker bij expedia geboekt en toen ging het wel goed maar ik boek hier dus nooit meer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 08:42

Ik boek altijd bij de hotels zelf.
Gebruik soms een grotere site zoals booking, TripAdvisor om te zoeken en daarna bij het hotel zelf.
Of ik zoek via google als ik weet waar ik ongeveer naartoe wil.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:31

Tripadvisor, Trivago, Booking, Google maps, hotel zelf, Expedia, Agoda, Hotels.com, alles al gehad.
Bij mij komt ook Stayforlong er vaakst het goedkoopst uit. Maar het prijsverschil is idd dusdanig dat ik het niet aandurf. Er moet een adder zijn haha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 13:18

Ja die stayforlong durf ik ook niet. Ik zie ook al op trustpilot dat zo lang het goed gaat er niks aan de hand is, maar zodra er problemen zijn geven ze niet thuis. En dat moet ik booking wel nageven, de klantenservice is gewoon goed.