Kan ik met deze maten gewoon vliegen of is het verstandig om een andere koffer te zoeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merijn06 schreef:Het is vaak een beetje afhankelijk van hoe vol de vlucht zit. Als de vlucht vol is dan komen ze ruimte tekort om alle trolley's in de handbagage bakken kwijt te kunnen en dan zoeken ze vaak mensen die hem willen inchecken.Dat van het gratis inchecken van de handbagage wist ik niet, maar dat is ook maar hopen dat ze dat ze vragen als ik het zo lees.
Unwritten schreef:Ze worden wel steeds strenger, ook de A-merk maatschappijen omdat mensen de grenzen opzoeken en over gaan. Ik zou zeker rekening houden met controle, dan kan het alleen maar meevallen
Ik heb tegenwoordig zoiets van, wat een stress ik boek gewoon ruimbagage. Airtag er in en klaar. Schoon ondergoed in mn handtas.
CharleyT schreef:Unwritten schreef:Ze worden wel steeds strenger, ook de A-merk maatschappijen omdat mensen de grenzen opzoeken en over gaan. Ik zou zeker rekening houden met controle, dan kan het alleen maar meevallen
Ik heb tegenwoordig zoiets van, wat een stress ik boek gewoon ruimbagage. Airtag er in en klaar. Schoon ondergoed in mn handtas.
Heb al jaren gewoon ruimbagage(zonder airtag, geen gedoe over afmetingen en gewicht, lekker relaxt reizen zo'n 3 keer per jaar.
Konstantine schreef:KikiCelinevs schreef:Zelfde probleem hier, maar dan bij TUI. Mijn handbagage koffer past binnen de maten maar de wieltjes steken 2cm teveel uit. Lastig inschatten zo
Als je gecontroleerd wordt: ondersteboven in de bak doen wil wel eens helpen
Konstantine schreef:Ik wilde die vraag inderdaad nog toevoegen: heb je priority boarding gekozen? Hoe later je boardt, hoe groter de kans dat je koffertje niet mee mag (ook als hij wel past).
Sodera schreef:Ik reis veel en heb zelfs nog nooit zo'n bak gezien bij de KLM gates.... Andere maatschappijen hebben zo'n bak staan waar het in moet passen. Ook is die van jou wat breder denk ik? Dat is niet zo'n probleem want dan past hij nog steeds makkelijk in de bakken boven je hoofd. Hoger of dieper is sneller een punt.
Ik reis al jaren en heb, zelfs bij Ryanair, met te grote koffertjes gevlogen en nog nooit een probleem geweest. Wrs deels geluk, maar als er voldoende ruimte voor de koffertjes is, maakt het niet zo uit.
Als je wilt inchecken, wel pas bij de gate doen. Als je dat bij de "normale" incheck doet, mag hij niet meer dan 10 kg zijn en uhhhh.... Daar zit je stiekem al snel aan.