Ik ben dol op reizen en mijn verhalen wil ik graag delen. Misschien heeft iemand er iets aan ter inspiratie, of tips voor een komende reis waar ik naartoe ga. Het lijkt me leuk om te kletsen en ervaringen te delen.
Ik hoop dat mijn topic goed is geplaatst
Ik ben in Februari van dit jaar op vakantie geweest in IJsland, in mei ben ik naar zuid Duitsland geweest met dagtripjes naar Oostenrijk, Liechtenstein en Zwitserland. Over mijn meest recente reis wil ik wat uitgebreider vertellen en foto's van delen.
Afgelopen weekend was het tijd voor vakantie in eigen land: Schiermonnikoog.
Ik kom zelf uit Noord-Brabant en was nog nooit eerder op een waddeneiland geweest (of überhaupt in Friesland). Van deze reis wil ik graag de hoogtepunten delen door middel van foto's en verhaaltjes.
Het eerste hoogtepunt van de reis die ik wil delen is de strandrit die ik heb gemaakt. Wegens omstandigheden rijd ik de laatste jaren minder paard dan ik zou willen waardoor op een vreemd paard gaan zitten en wegstappen (of racen over het strand) toch iets spannender is dan dat ik vroeger vond. Gelukkig was Inca heel erg braaf, aldus de begeleider van de rit. Ik vond dat wel anders toen we al bokkend van enthousiasme het strand over gingen. Even was ik bang dat het een enkeltje traumahelikoper naar Leeuwarden zou worden, gelukkig ben ik toch blijven zitten en nadat de bokjes eruit waren heb ik heerlijk gereden.

Dezelfde dag stond echt in het teken van paarden, want in de middag volgde er een hele bijzondere excursie. Er werd namelijk gevist te paard. Ik geloof dat het op de UNESCO lijst van Immaterieel Cultureel Erfgoed der Mensheid staat. Heel erg bijzonder om dit te zien!

Verder heb ik ook nog een prachtige avondwandeling gemaakt langs de vuurtoren van Schiermonnikoog. Ik vind het idee van vuurtorens zo ontzettend romantisch. Ik denk dat dat komt door een videogame die ik een jaar of tien geleden heb gespeeld waarin één van de karakters een band opbouwt met een vuurtoren. Elke keer als ik er een zie moet ik daar weer aan denken.

Natuurlijk heb ik ook wadgelopen. Mijn vriend is een gecertificeerde wadloopgids op Schiermonnikoog dus kreeg ik een privétour. Ik heb zelfs een krab vastgehouden! Dat is voor mij echt een overwinning want ik ben echt als de dood voor krabben door een eerdere ontmoeting met een krab in een appartement in Costa Rica, maar dat is weer een ander verhaal.

Verder heb ik veel gefietst over het eiland en overal wel genoten van de natuur. Op één plek op het eiland staat een scoop waarmee je een broedeiland van vogels heel goed kan bekijken. Hier zag ik een bergeend met ieni-mini bergeend baby's. Ze waren echt zo schattig! Alleen door de scoop wel moeilijk om op de foto te krijgen.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mee te lezen met mijn vakantie in eigen land. Mijn bedoeling is om na al mijn vakanties in update te plaatsen met een mini reisverslag. Mijn vriend en ik proberen om 100 landen te bezoeken en ik zit nu op 27, met in Augustus nummer 28 al gepland. Dus ik ben al aardig op weg!