Leuke vakantie met aanspraak in je eentje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Leuke vakantie met aanspraak in je eentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 12:09

Hoi allemaal,

Het wordt weer zomervakantie en ik vroeg me af of jullie nog wat last minute tips hadden of aanraders voor vakanties in je eentje, waarbij je toch wat aanspraak hebt of iets te doen :) Wat ik in het verleden al heb gedaan, wat leuk was:

-taalcursus in Nice (3x). Was niet alleen taalcursus, maar ook activiteiten eromheen)
-vakantiewerk in Frankrijk (6 jaar gedaan, maar ik kan nu niet meer voldoende tijd weg om ergens aangenomen te worden)
-met de tent naar Bretagne en daar in de avond de lokale volksdansfeesten aflopen (was erg leuk, maar ik heb nu niet zoveel zin om aldoor alleen te kamperen nu zonder 'garantie' voor leuk contact)
-paardrijvakantie in Spanje (was erg leuk)

Ik hou van dansen (ik dacht ook aan een week flamenco in Spanje ofzo maar weet niet goed hoe en wat), paardrijden, talen leren (ook begonnen met Italiaans), bijzondere wandelingen (Camino lijkt me ook leuk maar zou ik niet in mijn eentje doen) etc.

Iemand specifieke tips? Ik ben niet heel erg flexibel, dus veel groepsreizen zijn of onbetaalbaar of net op de verkeerde dagen, dus ik zoek iets redelijk algemeens:)
Komt u maar! Ik ben 37 trouwens :)
Ik heb best wat te besteden maar geen duizenden euro's :)

Laura_

Re: Leuke vakantie met aanspraak in je eentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:51

Pradis in frankrijk? Paardrijden, niet zo gek duur en van zaterdag tot zaterdag

jazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:22

UCPA in Frankrijk. Individueel op vakantie, activiteiten in een groep, ‘s avonds en tijdens vrije tijd sluit je aan wanneer of bij wie je zin hebt.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:31

Ik heb 2x een cruise gemaakt. Vond ik ook erg leuk en had veel aanspraak! Maar, je moet er net van houden ;).

Verder ben ik ook met een groep naar Lapland geweest via Laplandtravel. Dat was fantastisch. Je hebt je eigen kamer/appartement, maar gaat in een groep naar activiteiten. Daardoor ook veel aanspraak gehad.
Al moet je wel van de kou houden haha

Edit: Lapland heb ik in februari gedaan trouwens. Geen zomervakantie :brr:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:33

Salsa cursus of iets in het buitenland?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:44

ooit kwam ik een keer iets tegen ( in een brochure?) over vakanties in Afrika en dan helpen met het verzorgen van wilde dieren in opvanglocaties. Dat leek mij wel leuk. Niet gedaan vanwege een gezin met kinderen die ook op vakantie wilden.

Een ex-collega is helemaal gek op geo-cachen en zij heeft een groepsreis naar Thailand gemaakt en Ierland en nog wat. Maar dan moet dat wel je hobby zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:51

Laura_ schreef:
Pradis in frankrijk? Paardrijden, niet zo gek duur en van zaterdag tot zaterdag

Die kan ik echt aanraden ook als je alleen reist

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:13

Work away misschien een idee?

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:27

Ken meerdere mensen die de Camino alleen hebben gelopen en die hebben echt enorm veel mensen leren kennen. Zijn echt geen moment ‘alleen’ geweest en zouden het aanrader als solo reiziger! Je loopt ook veel met andere mensen samen die je dan ontmoet!

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:13

Ik vind een hostel ook altijd fijn om makkelijk mensen te leren kennen. Zoek bijvoorbeeld een leuke stad uit die je wil bezoeken en boek een kamer in een hostel. Er is altijd wel iemand die een praatje wil maken of samen iets wil ondernemen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:51

xchanel01 schreef:
Ken meerdere mensen die de Camino alleen hebben gelopen en die hebben echt enorm veel mensen leren kennen. Zijn echt geen moment ‘alleen’ geweest en zouden het aanrader als solo reiziger! Je loopt ook veel met andere mensen samen die je dan ontmoet!

Vriendin van mij gaat regelmatig alleen naar Spanje om een deel van de Camino te lopen. Ze is er vrijdag weer heen gegaan. Ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over. Ze heeft maar één keer een moment gehad dat ze het even wat lastiger vond om hem alleen te lopen. Toen liep ze in de middle of nowhere een route waar een oudere man op dat moment ook liep. Toen is ze flink vlotter gaan lopen om hem flink voor te blijven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 13:52

Bedankt voor alle tips al! Ben het allemaal aan het opzoeken. Pradis zit vol :)
Workawaydingen zijn heel leuk, maar mijn tijd is te kort. Is normaal wel mijn ideale vakantie, een werkvakantie.

Ik geloof inderdaad zo dat de Camino lopen in je eentje vaak goed kan, maar zeker als ik het niet heel goed ken vind ik het risico wat te groot om relaxed te wandelen. Ik loop met een vriendin ook langeafstandsroutes, maar daar kom je vaak urenlang geen mens tegen. Er zal je maar iets overkomen :)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:55

Paardrijvakantie op IJsland?
Bijv. bij Hekluhestar of Oddstadir.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:58

Er zullen vast ook groepsreizen zijn als wandelvakantie? Dan heb je ook makkelijker wat aanspraak.

juuljb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:43

Ingrid_92 schreef:
Paardrijvakantie op IJsland?
Bijv. bij Hekluhestar of Oddstadir.

Ik wou ook zeggen IJsland, ben daar twee keer alleen naartoe gereisd en kan het zeker aanraden als je in je eentje gaat. Heb me geen moment onveilig gevoeld daar.

Ik kom zelf net terug van een weekendje Schiermonnikoog, was voor mij de eerste keer op een waddeneiland en het heeft echt al mijn verwachtingen overtroffen! Ik vond een weekend net te kort dus ik zou 4-5 dagen aanraden voor een perfecte chill en actie ratio. Genoeg te doen ook in je eentje naar mijn mening, ook een aantal activiteiten met paarden (strandrit, tour met de koets, excursie vissen te paard).