Ik zoek dus voor komende vakantie een leuke tas of rugzak. Nu zijn er wel een aantal te vinden op de welbekende websites (bol,travelbags,anwb enz) maar zijn ze vaak of ontzettend duur of heel saai. Mocht er nou geen andere optie zijn kan ik daar uiteraard wat vinden maar misschien hebben jullie nog tips.
Rugzak ben ik wel wat voorzichtiger mee omdat je die natuurlijk ook makkelijk open kan ritsen. Die rugzakken waar de rits aan de binnenkant zit heb ik gezien.
De tas moet iig veilig zijn om pasjes en telefoon in te kunnen stoppen. Mee mogen het vliegtuig in als extra handbagage En er een beetje leuk uit zien (printjes/kleuren enz) Max 45,-
cursebreaker
Geplaatst: 24-07-25 20:38
Is een slotje erop geen idee? Bij een rugzak bv. Ik doe m’n rits altijd met een slotje dichtmaken van bv m’n eastpak rugzak als ik een rugzak mee heb ergens naartoe. Die slotjes krijg je voor een paar euro bij de action.
En ik heb soms ook nog een klein schoudertasje mee die ik aan de voorkant hoog dwars over de borst heb hangen waar dan m’n pasjes enz zitten.
Eastpak heeft ook wel wat leuke designs maar ik weet niet of dat binnen budget valt. Decathlon heeft soms ook leuke.
Inderdaad met slotje of sleutelhanger ring hielp ook. Ook zag ik mensen met de rugtas op de borst in plaats de rug. Voor pasjes inderdaad klein schoudertas of pennybag. Die laatste heb je in meerdere prints en kan je ook onder een jas/vest doen.
Voor passen, paspoort en telefoon is een onder je t-shirt en aan de voorkant plat tasje een betere optie. Rugzak valt ook iets makkelijker te grijpen voor snel dievenduo op scooter. Daar wil je dus wel je fles water e.d. in hebben, maar niet je geld/paspoort.
moonsparkle
Geplaatst: 24-07-25 22:07
Als ze een slotje zien, zullen ze dan niet juist denken daar zit iets belangrijks in en dat ze je hele tas proberen te pikken
Je hebt ook reisheuptasjes. Dunne tasjes die je onder je shirt kunt dragen. Je kunt ook denken aan een pasjeshouder en dat je die in een broekzak of vestzak doet het liefst met rits.
Qerty
Geplaatst: 24-07-25 22:25
Ik heb een heupreistasje, niet groter en dikker dan een smalle lange envelop waar een nfc blokker in zit. Daar stop ik mijn pasje/cash en paspoort in. Ik neem me altijd voor die op drukke plekken of grote steden deze op mijn lijf te dragen, in praktijk functioneert hij meestal de hele reis als portemonnee en zit hij vrijwel altijd in mijn rugzak. Volgens mij heb ik daar 20,- voor betaald bij de Bever.
Verder altijd een eenvoudige rugzak, daar is nog nooit iets uit verdwenen.
higgins
Geplaatst: 24-07-25 22:33
Oude truc die ik ken is bij een rugzak de rits dichtmaken met een tyrab met nagellak bij de sluiting van de tyrab,wel in een bijzonder kleurtje uiteraard Als je tyrab vervangen is door een ander zie je het verschil en dan weet je dat er mee geknoeid is
Mondy
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-25 22:34
Bedankt voor alle tips tot nu toe ! Slotje om rugzak is handig als je m bijna niet open hoeft te doen maar verder lijkt me dat weer onhandig
Ik heb een rugzak van deuter waar een 'geheim' vak zit tegen het rugpand aan. Onderin de tas. Daar stop ik vaak waardevolle spullen in en kan ik zelf wel bij als ik de rugzak om heb. Maar ik stop alles zover mogelijk het vak in. Dan moet iemand al goed diep erin om het eruit te halen en dat voel je wel...
Met backpacken had ik een cijferslot aan mijn rugzak hangen. Inmiddels heb ik een waterdichte rugzak met een rits aan de rugkant. Dus daar kan vanaf de buitenkant helemaal niemand bij. Deze was alleen wel iets duurder.