Citytrip Geneve; tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Citytrip Geneve; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 12:20

Mijn zoon (22) heeft online met gamen een meisje leren kennen zo'n 1,5 jaar geleden.
Ze zouden elkaar heel graag eens live willen ontmoeten.
Nou heeft mijn zoon autisme en ik zie hem niet als eerste trip alleen naar Zwitserland gaan. Hij is pienter, maar ook wat naief.
Hij heeft al een hele (onaangename) preek gehad van zijn vader (mijn ex) en uiteraard heb ik wederom een gesprek gehad over gekken die er bestaan op het internet.

Inmiddels heb ik dit meisje zelf al een gesproken en heb ik mijn zoon voorgesteld dat we samen gaan. Dan kan hij vanuit een veilige omgeving afspreken en hoeft hij de reis niet alleen te ondernemen.
Ik heb familie in de buurt (Montreux) die ik ga opzoeken als het uitkomt.
We gaan in de herfstvakantie en mijn dochter vind het ook leuk om mee te gaan.

Heeft iemand tips voor een leuk hotel of B&B in het centrum van Geneve?
En wat is leuk om te doen voor mijn dochter (19) en voor mij, buiten shoppen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:29

Kwa overnachten geen tip (het is een grote stad, dus keuze zat), maar kwa uitstapjes uiteraard de bergen :D
Je zit op een uurtje van Chamonix met zijn gletcher grot.
De Nederlandse herfstvakantie is wellicht wat laat kwa seizoen voor de bergen dus wel goede kleren mee in dat geval.

Shoppen in Zwitserland zou ik enkel doen als je te veel geld hebt :P

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 12:46

Ja I know; het wordt ook windowshoppen heb ik mijn dochter al uitgelegd LOL
Ik kwam vroeger een aantal keren per jaar in Chateau d'Oex waar mijn omi een huis had. 2 Uur rijden, maar ik denk dat ik daar voor die paar dagen niet zoveel zin in heb.
De bergen voelen wat dat betreft als thuiskomen, dus wandelschoenen gaan mee! Chamonix stond nog niet op het lijstje, dat is een goede, dank!

Het plan was ook zomervakantie die kant op, maar ik was natuurlijk te laat voor het pension waar mijn 2 teckels graag naar toe gaan. Aangezien ik mijn zoon dit zo gun en hij in het onderwijs werkt, dan maar de herfstvakantie dan kunnen de honden ook naar hun favoriete stek.

germie

Re: Citytrip Geneve; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:11

Bezoek dan ook het Middeleeuwse dorpje Yvoire, dit ligt in Frankrijk aan het meer van Geneve.

En ook het geitendorpje 'Les Lindarets' op zo'n 70km van Geneve is leuk.

En natuurlijk Chateau de Chillon. Dit kasteel ligt ook aan het meer.

En vergeet niet om onder de fontein door te lopen :D

En je kunt er ook nog leuk duiken, er liggen een aantal vrij diepe wrakken voor technische duikers (60m). Wel is het water op die diepte altijd koud, 4 graden.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:20

Ik wilde ook Yvoire suggereren, geweldig dorpje!

Geneve vind ik echt een geweldige stad, heerlijk om lekker rond te struinen, windowshoppen (de Nespresso kost er wel hetzelfde als in NL :') ) en terrasjes te pakken. Dat moet ook in oktober nog wel lukken!

Skye93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:21

Ik ben dit jaar eind maart naar Genève geweest, ontzettend leuk. Met mijn broertje omdat we allebei graag eens bij het CERN wilden kijken, dat kan ik dan ook zeker aanraden (https://visit.cern/). Zou wel aanraden dan ook de (gratis) tour te doen, als je een beetje op tijd bent is dat prima te doen qua reserveren, dat moet ter plekke, maar dat was wel echt heel interessant en leuk gedaan, en van toegevoegde waarde.

Verder is Genève zelf ook erg leuk. Lekker bij het meer wandelen is erg tof. En wij kregen bij het hotel gratis kaartjes om binnen de stad gratis met het OV te kunnen, ik dacht dat je dat bij alle hotels krijgt.

Verder zijn we ook een dagje naar Chamonix en de Mont Blanc geweest, ook heel indrukwekkend en mooi! We zijn daar ook naar de cascade du Dard geweest, een mooie waterval.
Meer van Annecy zijn we ook bij geweest (dagje aan het roadtrippen geweest) en dat was ook mooi daar.

Heel veel plezier!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 13:24

Wat leuk al die tips!
Ik denk dat Cern zeker een aanrader is voor ons.

@Skye93 in welke hotel zaten jullie?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:29

Ik ben vorig jaar in Geneve geweest, voor een summer school.
Ik zat in een klein appartementje, vlakbij het ziekenhuis. Was helemaal prima, lekker rustig en zelf kunnen koken vond ik ook wel fijn.

Onze activiteiten waren natuurlijk allemaal al volgepland, maar het bezoek aan de VN (Palais des Nations) vond ik wel heel erg gaaf, het is echt heel bijzonder. Volgens mij kan je dat ook zelf boeken.