Ik heb er weer veel te lang mee gewacht, maar ook dit jaar komt er een volgtopic van mijn vakantie. Ik ga voor het derde opeenvolgende jaar naar Noord-Europa.
De route loopt als volgt. Zondag vertrekken we (mijn broertje gaat ook dit jaar het eerste stuk weer mee) met de trein naar Berlijn, maandag met de bus naar Danzig/Gdańsk. Daar beginnen we dinsdag met fietsen. De reis brengt ons naar Litouwen en Letland. We stoppen onder meer in Kaunas (de tweede stad van Litouwen) en Riga, en willen tijdens een rustdag ook Vilnius aandoen.
In Riga scheiden onze wegen weer: daar ga ik alleen verder. Dan wil ik door Estland naar Tallinn, waar ik de boot neem naar Helsinki. Ik wil dan een slingertje door Zuid-Finland maken en dan in de buurt van Turku/Åbo de boot nemen naar Åland, de autonome Zweedstalige provincie van Finland. Vandaar ga ik naar Zweden: Uppsala, Stockholm, Göteborg. Uiteindelijk wil ik in Denemarken weer op de trein stappen. (Ik had ook wel het hele stuk willen fietsen, maar op een gegeven moment verwacht men mij weer in Nederland.)
Kortom: ik sta aan de vooravond van weer vijf weken vol groen heuvelland, meertjes, prachtige historische steden en dichte bossen. En hopelijk weer een hoop mooie ervaringen. Ik heb er deze keer zelfs speciaal Zweeds voor geleerd, javisst! En hopelijk dit keer geen gedoe met mijn fiets, want waar ik kom heb je lang niet overal fietsenmakers...
O ja, dit was toch een fototopic? Ja, maar nu nog niet. Van mijn training heb ik helaas geen foto's gemaakt. Verwacht die bij mijn eerste updates...
Leuk! Ik volg ook. Het is tot nu toe een vrij koude zomer in Zweden, dus ik zou een extra trui of jas meenemen. Ben benieuwd naar de foto's en de precieze route!
Het klinkt echt als een fantastische vakantie! Ben heel benieuwd naar je foto’s en hoe je het gaat hebben. En leuk dat je Zweeds leert, ben ik ook al enige tijd mee bezig. Hoe ben je het gaan leren?
Wat tof! Wij zijn onderweg terug van een fietstocht naar de Noordkaap.
Heen via Berlijn en zouden we doorgaan naar Baltische Staten, maar door slecht weer richting Kopenhagen gegaan. Daarna zouden we van zweden naar Litouwen gaan, ging de boot kapot. Dus zijn we richting Stockholm gefietst langs de Zweedse kust. Toen wilden we via Baltische staten terug, maar bleek de Noordkaap zo ‘dichtbij’ dat we daarvoor gekozen hebben.
Wat avontuurlijk weer! Ik volg. Kan me je reis door IJsland nog goed herinneren, maar een ander volgtopic van een fietsvakantie heb ik blijkbaar gemist. Heel veel plezier in ieder geval.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.