Bedankt voor alle reacties al! Heel fijn
Echwel schreef:[BEU] Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?Wij gaan ook naar Tsjechië, denk aan je vignet voor de auto
Betalen met pinpas of creditcard, ook voor geld uit de muur halen
Anwb geeft veel.tips
Handig! Ik ga het topic en de anwb eens doorlezen
rien10 schreef:Doen: mooi land, aardige mensen. Met Duits en Engels en handen-en-voeten kom je een eind. Alles betalen met je pinpas, lekker makkelijk. Heerlijke limonade en fantastisch bier.
Het eten in een restaurant is vaak simpel, maar prima.
Klinkt goed
JustMe8484 schreef:Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Tsjechië (en Slowakije) we hebben in beide landen een camping gereserveerd met Nederlandse eigenaren. Dat leek ons wel prettig. Wel gereserveerd en zag ook op veel websites staan dat ze dat in de zomer graag willen...
Verder lees ik lekker mee voor tips
Wij zijn niet zo van het reserveren, zijn graag flexibel. Maar als het wel aan te raden is, misschien wel even doen dan.
Bnet schreef:Tsjechië is echt heel goed te doen.
De meesten spreken wel Duits en ook wordt er steeds meer Engels gesproken. En met handen en voeten of Google Translate kom je ook een heel eind.
Die Tsjechische kronen haal je gewoon uit de geldautomaat met een Nederlandse bankpas indien nodig, maar je kunt tegenwoordig op de meeste plaatsen ook gewoon met je bankpas (of telefoon) betalen. In dat geval is het vaak het gunstigst om in CZK af te rekenen, want je eigen bank hanteert vaak een wat vriendelijkere koers.
Ook euro's worden heel vaak geaccepteerd, maar niet altijd tegen een even gunstige wisselkoers.
Je moet wel een vignet voor de auto hebben in het grootste deel van het land, maar die kun je ook gewoon digitaal aanschaffen. Die heb je voor 1 dag, 10 dagen, 30 dagen of een jaar.
Camping reserveren is op sommige plaatsen gewenst, maar is lang niet altijd nodig, zeker niet als je niet midden in het hoogseizoen zit.
Verder is Mapy.cz een aanrader voor fiets- en wandelroutes (niet alleen voor Tsjechië trouwens).
Het is een schitterend land, veel plezier!
Bedankt voor de tips! Gewoon maar kronen betalen dan haha.
Vignet ga ik me in verdiepen wat handig is
Mapy ga ik eens op kijken dat klinkt interessant.