Overnachting met dinerarrangement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Overnachting met dinerarrangement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 10:15

Mijn vriend en ik willen graag een romantisch weekendje weg, of ergens bijzonder overnachten met een diner. Ik ben inmiddels 30 weken zwanger van ons tweede kindje. Toen ik zwanger was van ons eerste kindje, zijn we twee nachtjes naar de Veluwe geweest en hebben we overnacht in het Van der Valk Cantharel hotel, met een diner bij Huisje James. Dat is toen erg goed bevallen.

We zijn er nu vrij laat mee, maar we willen toch nog graag 1 of 2 nachtjes met z’n tweeën weg, ergens in de komende vier weken. Mijn vriend dacht eerst aan Parijs of Londen, maar eerlijk gezegd heb ik niet meer de energie om een hele dag door een grote stad te lopen. Een overnachting in Nederland of België lijkt me daarom een beter idee. Het liefst in een mooi hotel of bijzonder huisje met een dinerarrangement. Extra leuk als er een leuk stadje of een bezienswaardigheid in de buurt is. Toen we naar de Veluwe gingen, konden we ons weekendje combineren met fietsen en een bezoek aan Paleis Het Loo.

Hebben jullie misschien tips? Het hoeft niet heel exclusief of Michelin-waardig te zijn, want we gaan waarschijnlijk ook redelijk last minute boeken. Ik dacht zelf eventueel aan Texel, hoewel dat wel een stuk rijden is (we wonen in Brabant, aan de grens met België), maar ik sta eigenlijk open voor alles.

Emj_23

Re: Overnachting met dinerarrangement

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:16

Antwerpen? Genoeg leuke restaurantjes. En aangezien het dichtbij is hoef je niet per se alles te zien/doen.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 10:20

Antwerpen is inderdaad een hele leuke stad, maar daar komen we al wel erg vaak!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:26

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:26

De Uitkijk in Hellendoorn? Die hebben een heerlijke plek in het bos en een Bib Gourmand qua niveau van eten. Dus je betaald wel wat meer natuurlijk.

Hellendoorn zelf is een heerlijk dorpje om door heen te struinen, als je het kleine kan waarderen. Je zou de aankomst of vertrek bv ook nog prima kunnen combineren met het bezoeken van een andere stad op de route.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:01

Het Pelsertorentje in Zwolle in combinatie met restaurant Affect? Zwolle is een stad waar je je prima een dag kan vermaken maar wel erg compact, dus niet al te ver lopen. Ik ben nog nooit bij Affect geweest, maar hoor wel goede verhalen. Mocht je iets minder luxe willen, maar wel erg lekker dan is Bai Yok ook een goede optie. Dat is een Thais restaurant, zit ook dichtbij het Pelsertorentje.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:43

Hotel infinity bij Zwolle. Is een voormalige watertoren. Volgens mij hebben ze kamers met jacuzzi. En je kunt helemaal bovenin eten. Restaurant, die goed is, draait rond, dus mooi uitzicht op omgeving. Dit met bezoekje aan Zwolle.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 11:46

https://wittenburg.nl/restaurant/

Kasteel de Wittenburg met restaurant Sophie in Wassenaar?

Dan kun je naar het strand of naar Den Haag voor een dagje uit. Of naar Meijendel :-)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 14:04

Op Texel heb je Bij Jef, heeft wel een ster.
Je hebt ook Restaurant Floris met bijbehorend hotel. Ook is er Eilandhotel Texel, net helemaal nieuw gebouwd en geopend. Wat ik voorbij zag komen erg mooi en zeer goed eten. Ook is er Het Pakhuus, verhuren dacht ik ook kamers erboven. Op Texel is er genoeg in het wat luxere segment te vinden

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 14:17

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:10

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:13

Misschien niet helemaal waar je naar op zoek bent maar Restaurant VANE in Eindhoven heeft een combinatie arrangement met het onderliggende NH hotel.
Best leuk om eens te doen, maar het is geen mooi huisje in de natuur :Y) .

Ook iets chiquer, maar wel in de natuur is Chateau Gerlach in Valkenburg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:22

Als het Texel wordt kan ik Boutique Hotel Texel en bijbehorend restaurant Gusta enorm aanraden, dat is onze vaste stek als we naar Texel gaan.

https://www.hoteltexel.nl/

Enorm leuk restaurant, geen ster maar wel fine dining en werken bijna uitsluitend met lokale producten.
Leuke bijkomstigheid is de spa waar je eventueel met uitzicht over de landerijen in de jacuzzi kunt.

https://www.hoteltexel.nl/eten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:24

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 11:50

xPabloBokt schreef:
Als het Texel wordt kan ik Boutique Hotel Texel en bijbehorend restaurant Gusta enorm aanraden, dat is onze vaste stek als we naar Texel gaan.

Enorm leuk restaurant, geen ster maar wel fine dining en werken bijna uitsluitend met lokale producten.
Leuke bijkomstigheid is de spa waar je eventueel met uitzicht over de landerijen in de jacuzzi kunt.

Wat zijn de prijs suggesties voor 2 nachten in dit hotel? Ik zie dat nergens staan.
Lijkt me leuk daar

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:03

Popstra schreef:
xPabloBokt schreef:

Wat zijn de prijs suggesties voor 2 nachten in dit hotel? Ik zie dat nergens staan.
Lijkt me leuk daar

Ik heb even gekeken en een deluxe kamer met terras voor 2 nachten in een weekend in september incl. Ontbijt en gebruik van de spa is 450 euro.

Ik zie nu toevallig ook dat ze babymoon arrangementen aanbieden.

Wij hebben in 2023 iets meer dan 900 euro betaald voor zes nachten hoogseizoen (juli) in dezelfde kamer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 09:55

Dat zijn nette prijzen. Dankjewel

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:17

Noeps schreef:
Landgoed de Wilmersberg! https://wilmersberg.nl/

Helemaal mee eens! Prachtig hotel op een waanzinnige locatie, goed restaurant, en dichtbij leuke kleine stadjes als Ootmarsum en Delden (landgoed Twickel).