Ik ga in de zomer (22-29 juli) met mijn puberdochters (14 en 11) een weekje naar Londen. Ze zijn fan van Harry Potter en ik wil met ze naar de studio’s…… ik zie echter door de bomen het bos niet meer: wat een aanbod in tours etc. En wat een enorme prijzen.
Is er iemand toevallig ook geweest en zijn er tips voor het boeken? Waar boekten jullie?
En misschien voor de rest van de week, wat zijn must-sees?
Wij vonden de Tower of London erg interessant. Bij Buckingham palace kijjken, tijdens de wisseling van de wacht, shoppen, Natural History Museum, Hyde park, enorm veel te doen daar
Konstantine
Geplaatst: 01-06-25 22:08
Ben je daar nog op tijd voor? Wij hebben vorig jaar geprobeerd een rit met die trein te boeken, maar dat moet je een jaar van tevoren doen, bleek
Hopelijk heb je met de studio's meer geluk!
Skye93
Geplaatst: 01-06-25 22:13
Wij zijn eind april een weekje geweest. We wilden ook naar de Harry Potter studio's en wilden eigenlijk met de trein en dan de shuttlebus (goed te doen), maar toen we begin februari gewone tickets bij de Harry Potter studios wilden boeken waren deze al uitverkocht. Dus uiteindelijk voor een tour gegaan. Wij hebben deze gedaan: https://www.getyourguide.nl/london-l57/ ... rd-t61450/
Kostte wel wat, maar was ook erg fijn geregeld. Een nette bus die je overal naartoe bracht en leuke gidsen. Oxford was ook echt wel leuk en interessant, en wat ook heel leuk was, was dat ze ook echt de koppeling met Harry Potter hadden gemaakt. In Oxford zijn ook een aantal scenes opgenomen, dus daar werd ook over verteld. De tijd in de Harry Potter studio's was ook voldoende. De audio/videogids tijdens de Harry Potter tour vonden wij ook erg leuk.
Verder in Londen zelf zijn we ook naar het toneelstuk Harry Potter en the Cursed Child geweest, wat ook erg tof was. Sowieso is een musical meepakken erg aan te raden, wij zijn ook nog naar Wicked geweest, alhoewel ik niet weet of dat qua niveau Engels fijn te volgen is natuurlijk voor je dochters.
De usual dingen om in Londen te zien zijn we ook langs geweest en was erg leuk. Naast de sightseeing dingen vond ik rondlopen in de Lego store en in de grote speelgoedzaak Hamley's ook tof. En natuurlijk de Harry Potter store op Kings Cross!
Verdere aanraders qua eten: Via "The fork" zijn er regelmatig restaurants waar je met 50% korting kan reserveren, daar een beetje voor zoeken loont wel. Er zit ook een leuke Italiaan waar wij 2x hebben gegeten, Prezzo heet het, wij zijn bij die bij Trafalgar Square geweest. Voor een wat makkelijkere hap vonden wij Chipotle (mexicaans) ook heel fijn.
Londen is een erg leuke stad, ik heb me er erg vermaakt en ben niet altijd van de steden. Niet de goedkoopste stad maar wel erg leuk.
Reizen met de metro gaat trouwens super makkelijk en het in- en uitchecken kan gewoon met je pinpas/creditcard.
Ik ben er vorig jaar geweest samen met mij man. Wij zijn met de trein naar Watford gegaan en daar de shuttlebus gepakt naar de studio's. Kaartjes zijn heel snel uitverkocht en prijzig maar wij vonden het echt de moeite waard. Hebben daar ruim 5 uur gelopen. De scènes zijn ook heel mooi opgezet en tegen een klein bedrag kan je ook vliegen op een bezemsteel en foto's laten maken in de toverkrant. Ook kan je uiteraard boterbier proeven
Ik ben al verschillende keren naar de studio’s geweest, meestal wel maar telkens voor 1 dag. Wij kopen gewoon onze tickets voor het uur dat we willen gaan en rijden er zelf met de auto naartoe (auto gaat mee op de eurotunnel). Veel plezier, voor de Harry Potter fan is het echt prachtig daar .