Afgelopen vrijdag ben ik met een vriend op pad geweest om wat jonge dieren in de buurt te bezoeken. Hij is vanuit de gemeente betrokken bij het beheer van deze kuddes, dus hij weet de beste plekjes te vinden. Ideaal!
Ondanks wat grauwig weer was het een super geslaagde middag. We hebben een ontzettend schattig Schots Hooglander kalfje gezien en een boel lammetjes. Ik was heel blij dat ik mijn camera bij me had! Ik hoop dat jullie ook zo kunnen genieten van deze lieve snoetjes.
Het eerste kalfje, deze staat in een kleine kudde in een redelijk afgelegen park. Ze hadden een ideaal plekje gevonden om met z'n allen uitgebreid te dutten terwijl papa de wacht houdt.

De volgende stop met een andere kleine kudde. Hier was ook een kalfje, maar vooral de stier vond ik erg aansprekend. Ik heb begrepen dat deze kerel bij sommigen bekend staat als Herman.

En dan door naar de schaapjes! Er waren hier echt véél lammetjes. Een beetje schuw, maar toch ook wel nieuwsgierig. Ze renden het liefst met z'n allen al bokkensprongend tussen de bomen door, maar jammer genoeg was er niet genoeg licht om dat echt goed op de foto te krijgen. Gelukkig wilden ze zich later ook wel lenen voor wat portretfoto's.
Door de witte vlek leek het net of deze een toupetje op had.

Vooral tussen de bomen was het dus donker. Ik doe niet zo heel vaak fotografiedingen, dus het duurt even voor ik tevreden ben met de (nabewerking van de) foto's. In deze twee heb ik was zitten rommelen met de kleuren, het contrast, schaduwen en lichten... Nog niet helemaal tevreden, zeker niet als je ze zo bij elkaar ziet, maar ach. Voor de sfeer zijn ze wel leuk.

Zoals ze klommen en klauterden langs de boomstammen en -stronken, deden ze me bijna meer denken aan geitjes dan aan schaapjes.

De mama's waren ook in de buurt maar hadden duidelijk de hoop opgegeven om al het kroost in bedwang te houden. Gelukkig bleef deze kleine nog wel in de buurt.

Deze wilde liever veilig achter dit sprietje blijven. Dat is goed, zei ik, maar dan moet je wel poseren met het sprietje. En dat deed 'ie