Boot te water op Ameland,wie heeft dat meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeBuurvrouw

Boot te water op Ameland,wie heeft dat meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 13:30

Op de voorpagina staat het artikel van de paarden die de boot te water brengen op Ameland.

Nu lijkt mij dat mooi om dat eens in het echt te zien.

Nu las ik op de website het volgende;

"Stap aan boord van de m.s. Zeehond en krijg een uniek uitzicht op deze bijzondere traditie. Vanaf het water zie je de kracht van de paarden en de reddingboot nog beter in actie. Het is een ervaring die je echt nergens anders kunt krijgen."

Heeft iemand dit toevallig al eens meegemaakt?

Is dit een aanrader of zie je op het strand meer?

Mijn reisgenoot zal iemand zijn van 80jaar maar nog wel vitaal en fit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:33

Dan is de boot echt wel een optie, ze drijven er echt heel vlak bij.

Ik ben op het strandgeweest niet op de boot. Maar ze hadden echt wel dichtbij zicht erop.

Op het strand moet je achter een touw staan. Veiligheid je ziet het wel goed.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:47

Omdat dit topic beter op BEU past ga ik het daarheen verplaatsen.

VMR --> BEU

mriek1990

Re: Boot te water op Ameland,wie heeft dat meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 15:35

Heb het een paar keer gezien, meestal vanaf het strand. Één keer vanaf de boot.
Bij beide heb je goed zicht er op, maar wel vanaf een andere hoek.
Vanaf de boot zie je de paarden van voren de reddingsboot de zee in trekken.
Vanaf het strand zie je beter alle voorbereidingen én dat ze de reddingsboot weer op het onderstel trekken.
Beide is wel heel gaaf!
Op het strand moet je wel een stuk door het (mulle) zand om het goed te zien bij de vloedlijn.
Hopelijk heb je hier iets aan. :)

Belle_Siem

Re: Boot te water op Ameland,wie heeft dat meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:51

Ik heb het een keer gezien, vanaf het strand. Helemaal meegefietst vanaf de start in het dorp naar het strand. Daar alles gevolgd. Het was vreselijk weer, storm en regen. Door de wind liep de toeristenboot vast op het strand. Die hebben ze later met een andere boot weer vlot moeten trekken. Maar ik vond het zo indrukwekkend. Nu ik dit typ schiet ik weer vol. Zeker met de gedachte dat het in 1979 zo verschrikkelijk is misgegaan. Ik weet niet hoe mobiel je reisgenoot is, maar het is een hele ervaring om mee te maken. Het samenspel tussen mens en dier en de elementen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:42

Ik vind het geen leuk uitje. Op de een of andere manier kan ik het niet los zien van het ongeluk. Ook al zijn de omstandigheden nu niet extreem je blijft het gewoon doen terwijl je weet dat het heel erg mis kan gaan. En waarom? Om toeristen te vermaken

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 19:52

Jennyj01 schreef:
Ik vind het geen leuk uitje. Op de een of andere manier kan ik het niet los zien van het ongeluk. Ook al zijn de omstandigheden nu niet extreem je blijft het gewoon doen terwijl je weet dat het heel erg mis kan gaan. En waarom? Om toeristen te vermaken

We rijden ook met koets en trailers en daar zijn nog meer ongelukken mee,zie de afgelopen paar dagen alleen al.

Maar goed, terug naar de vraag.

Bedankt voor de informatie en delen van de ervaringen. :)

Idee is om het beiden eens mee te maken. Even afwachten of de medereiziger dat ook wil.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:18

Jennyj01 schreef:

Ik begrijp opzich wel wat je zegt.
Maar een groot verschil met vroeger en nu is dat het een demonstratie is. Er hoeft geen schip meer gered te worden, dus is er geen druk.
Als ze het nu niet vertrouwen, gaat de demonstratie niet door.
Ook is de boot geloof ik aangepast waardoor de paarden in een eventuele nood situatie meteen los gemaakt kunnen worden.
Een risico zal er altijd zijn natuurlijk, maar deze is echt heel klein. :)