Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Welke schoentjes heb jij en waarom?
vierhoef schreef:Wellicht een beetje off-topic, maar vanaf welke leeftijd zouden jullie een hond voor het eerst meenemen naar de heuvels/bergen? over twee maanden krijgen we een golden retriever pup en het doel is om hem/haar over een x aantal jaar mee te nemen naar dit soort gebieden om te hiken enzo. Ik verwacht pas met een jaar of twee / drie? of wellicht eerder maar dan natuurlijk enkel hele korte stukjes en niet te intensief?
SusanH schreef:Heel eerlijk, Duitsland is prachtig. Maar sinds ik in Oostenrijk geweest bent vind ik de bergen in Duitsland geen bergen. Je kan ook een klein stukje doorrijden en naar Oostenrijk gaan. Bijvoorbeeld de Zugspitz regio, dat is net de grens over. Mijn hond was ook geen bergen gewend, wij wandelen alleen op de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe normaal gesproken. Maar nergens problemen gehad ze vindt het zo leuk. Nou heb ik een hond die van zichzelf al houdt van klimmen en klauteren en er ook erg goed in is dat scheelt misschien.
Wil je toch in Duitsland gaan, Zwarte Woud is erg mooi. Maar ook minder bekende plekjes. Wij zitten als we richting Oostenrijk gaan vaak 1 of 2 nachtjes bij Bad Urach in de buurt. Dat is ook heel mooi.