Narya schreef:Ik vind het wel een verschil om alleen naar Spanje te gaan of alleen naar Turkije of Egypte te gaan. Ben je al eerder in het Midden-Oosten geweest en voel je je daar ook prettig onder om daar alleen te zijn? Zeker Egypte kan best intens zijn in je eentje.
Ik ben meerdere keren (met familie of naar een bokker, totaal 5x) naar Egypte gegaan. Verder ook geweest in Tunesië (ook naar bokker). Nog nooit naar Turkije of Spanje ofzo gegaan.
germie schreef:In juli wordt dat lastig voor 700 euro vrees ik, tenminste als je wilt vliegen. Met eigen auto naar Duitsland of Frankrijk zal wel te doen zijn.
Egypte in je eentje is niet eng hoor. Je hebt vaak een transfer naar je hotel inbegrepen en excursies voor toeristen zijn ook niet eng alleen.
Ik ben bekend met Egypte gelukkig, al heb ik nog niet eerder alleen in een resort gezeten daar. Vind het een leuk land, alleen er kan verschil zijn in omgang naar vrouwen. Nou scheelt het dat ik donker ben qua haren dus ik val wat minder op haha.
Ik wil niet dichtbij huis zitten, Frankrijk trekt mij niet en in Duitsland kom ik te vaak en vind het voor een zon vakantie niet echt mijn ding. Ik wil het liefst bij de zee zitten. Vliegtuig scheelt vaak ontzettend veel tijd, dus dat heeft ook wel echt mijn voorkeur. Ik zag dat bijvoorbeeld Malaga retour rond de 150 euro zit, dat is best te doen.
Nyaleti schreef:In Turkije en Egypte zou ik kiezen voor een all inclusive. Zeker als vrouw alleen kun je op de meeste toeristische plekken aan zee niet alleen over straat.
Uitjes worden geregeld vanaf het hotel incl pick up dus dat kun je wel ondernemen.
Spanje kun je wel lekker ergens een hotelletje pakken en zelf savonds wat te eten zoeken of het strand op.
Voor het idee zou ik dan wel iets kiezen aan de boulevard of daar vlakbij. Vaak is het zodra je van de boulevard afwijkt en een straatje in gaat, dat het plots rustig en uitgestorven is.
Neem een klein tasje mee waar je telefoon en Hotel pas in kan en begraaf die in het zand onder je handdoek. Dan jatten ze het niet zomaar als je even in de zee zwemt.
Dankjewel voor de tips! Ik heb nog niet eerder een zonvakantie alleen gedaan, wel naar Amerika alleen gereisd maar dat is toch anders.
Douce schreef:Ik ben, niet alleen maar toch, naar Málaga geweest en heb me daar niet onveilig gevoeld. Dat wil wat zeggen omdat ik een angsthaas ben

. Kan wel heel warm zijn in de zomer... Dus weet niet wat je wat dat betreft zoekt?
Voor dat budget moet het begin juli lukken zie ik.
Het gaat in mijn geval om half/eind juli. Ik kan wel redelijk met hitte omgaan, al verschilt de hitte per land. Heb in de zomer in Egypte gezeten en ook in Kansas (USA, 45 graden was daar niet gek) maar het wisselt echt.
Alvast heel erg bedankt voor alle tips en advies! Ik heb altijd naar mensen toe gereisd, alleen in Amerika even alleen geweest. Dus toch anders om dan echt alleen ergens heen te gaan wat je niemand kent. Ik ben dan vorig jaar alleen in Budapest geweest wat ik ook best spannend vond, eerste X Airbnb enzo haha. Maar het viel mij best mee, alleen van het vliegveld naar de stad gaan vond ik minder, uiteindelijk met mensen een taxi gedeelt.