Tips gezocht: camping zweden met kids

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

Tips gezocht: camping zweden met kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 23:26

Hallo,

Deze zomer willen we met drie kinderen en de hond(8,6,3) naar Zweden.
De kofferbak is vol dus de tent blijft thuis dus zoeken we een fijn huisje om te verblijven.

We vinden het leuk als er een speelplek is voor de kinderen (schommel / glijbaan / trampoline oid) en de mogelijkheid om te zwemmen. Een eigen toilet en douche in het huisje is een must-have. Voel er weinig voor om 's nachts met een kind op de arm over de camping naar een wc te rennen :D

Verder hoeft het niet grootschalig of commercieel - liever niet zelfs - belangrijkste is dat de kinderen vriendjes kunnen maken en zich amuseren en wij van de Zweedse natuur kunnen genieten.

Wie o wie heeft er tips voor een leuk verblijf?
Ons zoekgebied is ongeveer de driehoek Karlstad - Orsa - Stockholm maar we zijn flexibel :)

karijn

Re: Tips gezocht: camping zweden met kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:33

Google is your best friend

Afbeelding

Hometogo heeft veel, västsverige is ook de moeite waard om te bekijken. Ik heb via airbnb een huis gevonden. Geen camping want mijn pubers zijn dan 17 en 14.

En via Pinterest kom je ook vaak nog op zweedse/ scandinavische sites die je niet op pagina 1 van google vindt.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:53

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:11

Upgrid experience :) ( naam van de camping)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:15

Dorith schreef:
https://bomstadbaden.se/en/ weet niet of dit al te groot is? Voldoet verder wel.
Deze is geweldig! <3
Ik ben absoluut geen camping-mens, ik hou überhaupt niet van vakantie, maar ik heb hier op doorreis enkele keren verbleven.
Echt een hele fijne camping.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 13:12

In België heb je de familie Coppens, 1 van hen heeft ook een camping in Zweden. Ziet er op de filmpjes van de serie altijd erg leuk uit!
https://campgrinsby.eu/

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 13:16

Yttermalungs camping! Hele leuke mensen die de camping runnen, en veel activiteiten aanbieden. Vlakbij de rivier Västerdalälven.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 16:49

Wat fijn al die tips! Ook per PB.

Helaas is het nog niet gelukt een plekje te vinden dus tips blijven zeer welkom!

De periode waarin we zoeken zijn veel campings vol helaas. We zoeken van 17/7 - 23/7 een plekje. We kunnen eventueel een dag langer blijven om de week vol te maken.

Yttermalung: geen beschikbaarheid met huisdieren
Grinsby: geen beschikbaarheid
Bomstadbaden: geen huisje beschikbaar voor ons als gezin, alleen als we ons opsplitsen en dat doe ik liever niet
Upgrid: hier zie ik geen huisjes op de site. Zijn deze er wel? Hoe zit het met toiletten?

Ik google mij suf maar tot nu toe zonder resultaat dus alle bokt- tips zijn welkom !

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:24

Op facebook heb je het 'Zweden Forum', 'Zweden Forum 2.0'en 'Zweden Forum 3.0'. Hier worden dergelijke vragen ook regelmatig gesteld en kun je met de zoekknop misschien nog wat tips vinden. :)
Huisjes op campings (Center Parcs idee) zul je in Zweden weinig vinden. Misschien is een airbnb huisje een optie? (je kunt dan ook selecteren op huisdier mee)
Groetjes uit Zweden. :)
P.s. Upgrid heeft twee tenten en camperplekken, geen (standaard) toilet / douche.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:28

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:29

Idre Fjäll misschien iets? Of is dat te ver?
Hebben heel veel mogelijkheden voor kinderen,hebben huisjes.
Wij zijn in 2022 daar geweest en hebben in een 5-onder-1 kap gezeten en dat was geweldig.

Wij hebben een rondreis van de anwb gedaan maar had hier makkelijk 2 wkn kunnen verblijven.

Even om een idee te krijgen, even een link van buroscandbrit erbij

https://www.buroscanbrit.nl/vakantie/zw ... dre-fjall#

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:31

Novasol ken je waarschijnlijk al wel. Heb alleen ervaring met ze in Denemarken en in Denemarken zie je best veel huisjes op een park (maar nog steeds niet a la Center Parcs). Denk dat Zweden ook iets meer rust en back to basic aanbod heeft wat dat betreft.