Mijn man en ik zijn eigenlijk al sinds we elkaar kennen (nu 10 jaar alweer

Maar waar, dat was de grote vraag.
Uiteindelijk zijn het de Vogezen geworden.
Wat zochten we?
Rust, geen buren binnen 100 meter en geen herrie dingen zoals vliegvelden, honden of andere niet zo fijne dingen zoals een kerncentrale

Bos
Water
Minimaal 2 hectare
Mogelijkheden om dingen te maken en bouwen
Goede zon ligging
Niet te heet
Niet te koud
Relatief dicht bij NL zodat mijn man eventueel nog heen en weer kan
Sauna mogelijkheden op maximaal 1,5u afstand
Bereikbaar
Faciliteiten in de buurt als winkels, restaurants, dierenarts, ziekenhuis
Later kwam daar nog bij, daglicht, en viel Scandinavië af.
Ik wilde heel erg graag een houten huis bouwen en mijn man aast vooral op ruimte om dingen te doen, liefst in een oud industrieel gebouw.
Zie hier onze toekomstige droomlocatie. En ja, het is een 10-20 jaren plan

Wat zijn de plannen:
Een tiny house/chalet met verdieping bouwen van 20m2, om te kunnen verblijven als we daar zijn. Dit wordt volledig off grid.
Houten huis met een grote kelder, in de kelder komt mijn kantoor en verwerkings keuken.
Passieve kas van hopelijk 200m2, deze wordt verwarmd door de zon en geothermie. Hierin wil ik tropische vruchten kweken en in de winter ook gewoon lekker kunnen zitten
Voedselbos in bakken, net als in NL. De bodem is ronduit slecht en we hebben goede ervaringen met de bakken. Hierin kan dan goede teelaarde en het scheelt onkruid.
Molen: Hierin willen we een grote commerciële keuken maken met eetkamer.
Sauna ruimte
Werkplaats voor mijn man
Verder komen boven een bibliotheek, spelletjes kamer met pooltafel, airhockey etc. Mogelijk wat logeerkamers.
Een oranjerie aan op de zonkant en aan de zijkant bij het sauna gedeelte een wintertuin hebben we nu aangevraagd.
En dan is er nog een stuk bos met een voormalige zagerij. Hier mogen we waarschijnlijk niets van herbouwen, maar we gaan er uiteindelijk wel iets mee doen. Maar eerst maar eens die andere 'kleine' projecten

Qua voorzieningen ligt er electra, glasvezel en water aan de straat, maar we gaan ook kijken voor hydro Electro, zonnepanelen en een water bron. Er loopt een stroompje over ons terrein dat een deel van het jaar mogelijk droog staat maar dan nemen de zonnepanelen het over.
Zoals gebruikelijk zijn we met de burgemeester op pad gegaan

We hebben ook een tunnel ontdekt die waarschijnlijk naar bassins buiten Leiden, maar nog niet verder onderzocht. Het is nog niet van ons

We hopen in mei eigenaar te worden. Sleutels zijn er niet want geen deuren en ramen