Single reis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Single reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:35

Ik ben op zoek naar tips, aanraders, wat wel of juist niet te doen!

Ik zou graag een mooie reis willen maken ook om andere mensen te leren kennen en misschien nieuwe vriendschappen uit te halen.
Ik heb niet echt iemamd uit mijn omgeving waarmee ik op vakantie kan.
Ik ben geen ervaren reizerig, heb 2 keer gevlogen in mijn leven maar dit ging vaak met een hoop stress door waarschijnlijk onvoldoende ervaring.

Waar te beginnen en hoe aan te pakken? Ik wil wel gaan met een betrouwbare, nederlandse organisatie.
Laatst bijgewerkt door Yenni op 15-04-25 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:47

Sawadee

Dosjer

Fox

Tui

Zijn organisaties die singlereizen doen. Misschien kan je daar eens een kijkje opnemen?

xxxmh

Re: Single reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:49

Hier nu 3 keer ervaring met shoestring. Costa rica 2023, Jordanië 2023 en thailand 2024 gedaan. Met een paar van Jordanië nog contact en van de thailand reis nog heel veel contact en zien elkaar nog veel. Sri lanka staat voor dit jaar op de planning.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:51

Goede ervaringen met Fox - anwb.

Zowel in Zuid-Afrika geweest als Peru met een single reis. Zuid-Afrika was fantastisch. Peru vooral bijzonder maar erg zwaar door de vele lange reisdagen. Wel heel veel tofs kunnen zien en doen daardoor. Als je de recensies leest en het programma doorneemt dan krijg je al een goed beeld van de reis.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:20

Ik ben met xxmh in Costa Rica geweest, verder ook Jordanie, Zuid Afrika, Vietnam en dit jaar zou ik naar Sri Lanka gaan maar dat werd last minute Nepal.

Er zijn heel veel organisatie.
Wil je binnen of buiten europa, wil je luxe hotels of is een tentje ook goed.
Echt een rondreis of vanuit 1 locatie excursies? En hoe actief mag je reis zijn, of liever een stap en strand vakantie.
Leeftijd van je groepsgenoten is ook iets om rekening mee te houden.
Als je dat een beetje voor jezelf op een rijtje hebt kun je de organisatie kiezen die daar bij past.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:44

Ik ben via de fb pagina reismaatjes een paar keer met een reismaatje op vakantie geweest. Je spreekt eerst ergens in Nl af en kijkt of t klikt en zelfde ideeen hebt. Daarna samen iets boeken. 5 x gedaan, stuk goedkoper als een singlereis.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:59

Ik heb ervaring met Fox en Djoser en Tui. Tui heeft soms de optie om alleen te boeken, maar dan maak je echt geen contact met medereizigers, tenminste niet bij reizen waarbij je in 1 hotel verblijft. Met rondreizen valt dat nog wel mee. Bij Djoser met groepsreizen zeker wel en ook met Fox.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:05

Ik ben met Simi reizen naar Frankrijk geweest, een sportieve avontuurlijke groepsreis. Was echt ongelofelijk leuk! Aanrader

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:46

Ik lees graag even mee.
Normaal reis ik altijd met mijn beste vriend maar wil ook eens andere
mensen ontmoeten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:08

Goede ervaringen voor actieve reizen met Beyond borders

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:12

Ik ben twee keer met Shoestring geweest, goede ervaringen (al zijn er geen jarenlange vriendschappen uit gekomen oid).

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:57

Zelf net met travelbase (weadventures is hun groepsreistak) geweest. Was echt een aanrader om te doen :) Is wel een Belgische organisatie, maar taal is natuurlijk Nederlands en groep is 50-50 NL/BE

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:36

Badeendje schreef:
Ik ben met Simi reizen naar Frankrijk geweest, een sportieve avontuurlijke groepsreis. Was echt ongelofelijk leuk! Aanrader

Ik ben 2 keer met simi op reis geweest naar Costa Rica en Marokko. Super goede ervaringen mee. De reizen die ik heb gedaan waren wel redelijk intensief qua programma.

Ze hebben ook reizen die met de bus gaan, voor als je niet wil vliegen. Simi is wel voor de jongere reiziger. Ze hebben reizen voor 18-32 en 28-38. Ik weet niet hoe oud je bent TS. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:44

Hier 3x met Shoestring gegaan, Java/Bali, Nepal & Madagascar. Ik heb 2 leuke reizen gehad en 1x mindere reis omdat de groep beetje mwah was. Maar de reis zelf was mooi. Nu vind ik over het algemeen wel snel aansluiting dus ik vind het een top manier om toch te reizen als je niet alleen wil :)

Vanuit de Nepal reis heb ik nog met 3 mensen contact. Het verwaterd wel vaak omdat je toch vaak niet dicht bij elkaar woont of omdat levens veranderen. Ik zou gewoon orienteren wat wil je voor reis, wat is je budget, wat vind je belangrijk aan je reisgenoten? Wil je eigen leeftijd, of maakt dat juist niet uit? Wil je een actieve reis of juist wat rustiger?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:47

Zelf met NoSun 2x geweest, is goed bevallen!
Met 2 reisgenoten van de laaste reis ga ik dit jaar weer op vakantie.

Ben voor volgend jaar aan het kijken maar Beyond borders, hebben verschillende soorten reizen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:59

Eastpackers en NoSun. Allebei goede ervaringen mee. Leuke groep (ook qua contact voor en na de reis) en fijne reisleiders.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:58

Vorig jaar met shoestring 3 weken naar indonesie geweest.
Het enige wat mij enorm tegenviel is dat iedereen een andere vlucht had. Zowel op de heen als terug reis.
Ik heb zelf heel veel alleen gevlogen en had het leuk gevonden om samen te gaan...dat was ook de intentie van mijn single reis boeken.

Nog een tegenvaller was dat er op het vliegveld niemand stond om mij op te vangen. Dit is uiteindelijk via de groepsapp en bellen (in het engels) na een uur opgelost en werd ik opgehaald.
Nu heb ik de ervaring maar kan mij goed voorstellen als je dit voor de eerste keer doet en het zo loopt je niet zo'n leuke start hebt van je vakantie.

Dus mocht je bij Shoestring willen boeken vraag het vooral even na hoe de vluchten zijn en of je met meerdere op een vlucht zit. Verder is de reis mij goed bevallen en heb ik af en toe nog contact met mijn reisgenoot.