Bollenvelden/strand bezoeken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Bollenvelden/strand bezoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 14:53

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een locatie waar ik de bollenvelden kan bezoeken en fotograferen. Het liefst een plek waar ik veilig mijn auto kan parkeren. Ik hoef de velden niet persé op, want ik heb een goede lens waarmee ik kan inzoomen. Ik wil ook echt geen schade aanrichten natuurlijk! Wel zou ik heel graag eens een mooie foto (liefst bij zonsondergang) maken van de tulpen in bloei.

Ik heb echter geen idee waar dit goed kan, en wanneer de beste tijd is, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :D

Het zou helemaal mooi zijn als ik dit kan combineren met een bezoekje aan het strand :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 14:59

Hi Marjo, ik woon in het buitengebied van Almere, hier in de buurt zijn erg veel landweggetjes waar je prima kan genieten en fotograferen in betrekkelijke rust, neem bv de gruttoweg.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:00

Joehoe, je moet bij mij langskomen :D :D Bij ons op Flakkee staan er al flink wat volle velden, en aan strand geen gebrek. Mijn favoriete strand is het Noordzeestrand bij de Brouwersdam. :))

Wel een eindje bij jou uit de buurt vandaan, dus wellicht is Almere een betere optie. :D

nimbletje

Re: Bollenvelden/strand bezoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:19

In de bollenstreek rond Lisse en dan bij Noordwijk naar het strand. Of in de Noordoostpolder en dan het strandje bij Lemmer bezoeken. Flevopolder ook al veel tulpen in bloei.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:56

Rondom Sassenheim/Lisse is het prachtig! Je kunt het goed combineren met het strand van Noordwijk aan Zee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 16:12

Je zegt dat je de velden niet op hoeft. Nou, het mag niet eens. Dit zijn velden waar kwekers hun geld mee verdienen, het is een boeren akker, daar ga je niet op. Of je nou een foto wilt maken of niet. Dus er naast blijven staan en genieten.

AppleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 16:14

Bollenstreek inderdaad, Hillegom, Lisse, Noordwijkerhout, Noordwijk, Sassenheim.

Zo vanaf nu beginnen de velden goed in bloei te staan tot eind april.

Je kunt dan bijvoorbeeld bij Hillegom/Lisse fotograferen en dan vervolgens door naar het strand bij Langevelderslag.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:23

In Hillegom op grens van Bennebroek, auto neerzetten en foto schieten maar..Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:39

Apple schreef:
Bollenstreek inderdaad, Hillegom, Lisse, Noordwijkerhout, Noordwijk, Sassenheim.

Zo vanaf nu beginnen de velden goed in bloei te staan tot eind april.

Je kunt dan bijvoorbeeld bij Hillegom/Lisse fotograferen en dan vervolgens door naar het strand bij Langevelderslag.

Precies dit advies wilde ik als Bollenstreker ook geven. Houd er wel rekening mee dat het zeker in de weekenden ontzettend druk is. En zeker met mooi weer! Komend weekend is ook de bloemencorso. Dan is het helemaal druk en zijn sommige wegen tijdelijk afgesloten.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 18:38

In de bollenstreek inderdaad. In Lisse zit het tulpenmuseum, daar kan je dus wel op de foto met de tulpen!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 18:47

Rondom Vogelenzang staan er ook genoeg velden met bloeiende bollen. Daarna naar de Langevelderslag.
Foto rechtsboven is inderdaad op de grens van Bennebroek en Hillegom.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 18:59

Qua logistiek is mijn advies om de bollenstreek met paard / trailer te mijden. Dit weekend corso, dus van af vrijdag veel plekken enorme volgepakte wegen. En tot einde bollentijd gewoon ongezellig druk.
Daarnaast zijn er bv in de polder mooiere plaatjes te schieten zonder ruis (allerlei gespuis aan de randen van alle velden)

Veel plezier met de bollenjacht en ik kijk nieuwsgierig uit naar de resultaten in het fototopic!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:06

Hier in de omgeving velden vol (Alkmaar/Uitgeest/Castricum) ook strand zat hier

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 19:22

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 07:01

Vanaf 18 april start bij ons in Noordoostpolder de tulpenroute maar de velden beginnen nu al te kleuren en met deze 2 warme dagen zal het wel hard gaan. In Marknesse zit een tulpen pluktuin entree 2,50 kun je volop foto's maken. En in Creil het tulpenbelevingsveld.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:35

nimbletje schreef:
Vanaf 18 april start bij ons in Noordoostpolder de tulpenroute maar de velden beginnen nu al te kleuren en met deze 2 warme dagen zal het wel hard gaan. In Marknesse zit een tulpen pluktuin entree 2,50 kun je volop foto's maken. En in Creil het tulpenbelevingsveld.

Inderdaad. Meer info vind je hier:

https://tulpenfestival.nl/