Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Freya6 schreef:Deelerwoud , al trekt het wild zich meer terug sinds de wolf. Veel sporen
nine1987 schreef:Sokje_6 schreef:Hier ook de vraag of het per se op de Veluwe moet zijn? Bij herten denk ik direct aan de Amsterdamse Waterleidingduinen. Je kunt daar niet wandelen zonder ze te zien. En vossen zitten er ook heel veel.
Tussen damhertjes en edelherten zit wel een wereld van verschil..
Sokje_6 schreef:Hier ook de vraag of het per se op de Veluwe moet zijn? Bij herten denk ik direct aan de Amsterdamse Waterleidingduinen. Je kunt daar niet wandelen zonder ze te zien. En vossen zitten er ook heel veel.
LaDonna75 schreef:Rustig is het jn NL nergens echt maar hoe verder van het westen, hoe minder druk. Aan de zuidkant van de Veluwe / Veluwezoom is het ook erg mooi en vaak wild te zien. Bij Rheden is een bezoekerscentrum vanwaar diverse wandelingen lopen. Op een doordeweekse dag is het niet druk. Evenzo op de Loenermark (schaapskooi, erevelden). En zo zijn er nog veel meer mooie maar minder bekende (en dus minder drukke) plekken.
SusanH schreef:Mijn ervaring, ga vooral juist op de stukken wandelen waar geen wandelroutes zijn uitgezet. Daar is vaak meer rust en dus ook grotere kans dat je iets gaat zien onderweg. Of ga wel op een plek zitten waar een uitzichtpunt/wildobservatieplaats is, in de vroege ochtend of een uurtje voor zonsondergang. Bij Alvenschoten, de Elsberg of bij Oud Reemst (Planken Wambuis) is de kans groot dat je iets gaat zien.