Parkeren vliegveld Zaventem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Parkeren vliegveld Zaventem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 09:23

Over 2,5 week vliegen we van vliegveld Zaventem (Brussel) naar Rome.

Nu zien we door de bomen het bos niet meer qua parkeren.
Heel veel verschillende sites en kosten.
Veel ook waar je je autosleutel achter moet laten wat ik niet zo'n prettig idee vindt.

We vliegen al om 930 dus moeten we moeten er vroeg zijn. Mijn grootste "angst" is dat we zo lang op shuttle moeten wachten dat we vliegtuig missen.

Iemand ervaring met parkeerplaats in de omgeving?

Lukasje

Re: Parkeren vliegveld Zaventem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:31

Wij boeken altijd via de site van de vlieghaven zelf:

https://www.brusselsairport.be/nl/passengers

Wanneer je op de hoofdpagina even naar beneden scrolt, zie je meteen “parkeren”.

Je hebt verschillende mogelijkheden, van dichtbij de terminal, tot overdekt, bewaakt, … Kies je voor de goedkoopste parking, dan is die wat verderop gelegen en heb je een shuttle busje. Wij boeken steeds op loopafstand van de terminal.

Aja, bij de boeking wordt er gevraagd naar nummerplaat, aankomst/vertrekdatum en -uur en vluchtnummer. Handig indien je dat bij de hand hebt.

Fijne vakantie!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:53

Ik parkeer altijd op 'Cargo'. Dan moet je met de pendelbus (of een gewone OV bus die dan gratis is) verder. Werkt prima. Is de goedkoopste parkeerplaats van Zaventem en geen sleutel afgeven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:54

Wij hebben vorig jaar via de luchthaven zelf geboekt en op P1 geparkeerd, dan sta je zowat in de terminal en je doet het zelf, dus je houdt je sleutel bij je.
Het was duur (bijna 200 euro voor 2 weken vakantie), maar m'n gemoedsrust is me veel waard.
Zo'n variant waar zij je sleutel houden en/of met een shuttle zou ik niet doen, want ook ik ben een enorme stresskip en doemdenker.

Edit: ik zie nu op de site dat wij op Lock parking stonden, die is nog extra beveiligd en goed verzekerd. Het kan zijn dat de gewone P1 goedkoper is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:59

Wij hebben ook geboekt via het vliegveld zelf. Vond ik ook met de kinderen het minste gedoe eigenlijk. Vanwege ditzelfde kinderen ook gekozen voor P1.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:22

Ik zou ook kiezen voor een parking op de luchthaven en niet die op afstand met shuttlebus.
Met dat laatste hebben wij slechte ervaringen.

Misschien ook een (goedkoper) idee. De trein komt in de luchthaven toe. Dus misschien ook een optie om te parkeren bij een station en het laatste stuk met de trein te doen. Je hebt er wel een 'speciaal' treinticket voor nodig.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:22

Ik zou ten aller tijden alleen boeken bij officiele parkings, dus via de luchthaven zelf. Je leest genoeg spookverhalen van parkeercowboys die via google en actiewebsites te vinden zijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:50

Ik boek altijd of via het vliegveld zelf, of een park sleep and fly arrangement bij een hotel in de directe omgeving van het vliegveld. Sleutel afgeven zou ik nooit doen, er zijn ook zat verhalen over te vinden dat er dan bijzonder veel km’s met je auto worden gemaakt.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:26

Ik heb vlakbij de luchthaven in Zaventem gewoond, tot vorig jaar. Ik zou de auto neerzetten bij de Decathlon in Evere (is gratis parkeren daar) en de bus nemen naar de luchthaven. Is geen filegevoelig stuk wat de bus moet rijden dan. Je kan dan lekker gratis parkeren! Je zou ook vanaf daar de taxi kunnen pakken, ook een optie.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:02

als wij zo vroeg vliegen vanuit Duitsland, dan pakken we een hotel dichtbij, zodat we in de ochtend geen stress hebben.
En vaak kunnen daar de auto’s blijven staan en zijn er speciale airport taxi’s.