Tips gezocht: met de camper naar polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Tips gezocht: met de camper naar polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 12:33

Van de zomer neem ik m'n ouders 7 dagen mee met hun camper. Als bedankje voor hun hulp toen m'n auto met oud en nieuw in de fik gezet is.

Nu is het idee om naar Polen te gaan en Auschwitz te gaan bezoeken. Nu ben ik op zoek naar tips voor mooie camperplaatsen en campings en andere dingen die de moeite waard zijn om te bekijken of te doen in die omgeving of onderweg

Echwel

Re: Tips gezocht: met de camper naar polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:57

Park4night app
Of campercontact

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 15:29

M'n pa heeft campercontact. Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen ook

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:48

Vraag Ania hier op bokt eens of zij wat weet

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:06

Ik ben 11 jaar geleden in Krakau geweest, onder andere om Auschwitz te bezoeken. Ik ben toen naar de Wieliczka zoutmijn geweest en ook naar de fabriek van Schindler. Krakau zelf is ook prachtig.

De fabriek van Schindler hebben we zeer vluchtig moeten bezoeken omdat we op tijd op het vliegveld moesten zijn, maar het was erg mooi en indrukwekkend. De zoutmijn is een staaltje ondergrondse kunst, heel erg mooi om te zien.

Voor camperplaatsen in de buurt zou ik inderdaad Park4Night, campercontact of Google gebruiken. Als ik op P4N kijk zie ik sowieso 2/3 camperplaatsen in de buurt van Auschwitz.
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 16:14

Ik ben er enkele jaren geleden geweest en campings kun je prima op de bonnefooi op. Ik weet niet meer precies waar ik gestaan heb.
Auschwitz zou ik van tevoren reserveren, het kan erg druk zijn.
In die omgeving zijn de zoutmijnen wel een aanrader. Erg toeristisch, maar wel de moeite waard. De Tatras zijn dat ook, daar is het echt prachtig, dus die zou ik zeker opzoeken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:09

capopjekop schreef:
M'n pa heeft campercontact. Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen ook

Als je denkt dat de wegen in België slecht zijn, dan heb je nog niet met Polen gerekend.

Beha bandjes extra vast, en dubbele portie kukident als je een kunstgebit hebt... :D

De mensen vond ik vriendelijk, ik moest wennen aan werkelijk geen bal begrijpen van de taal (in de rest van Europa heb ik daar tot op heden minder last van, met basiskennis (of meer) van 5 talen) ik twijfel nog steeds of de paté die ik kocht voor op brood geen kattenvoer was :+

En geld is er uiteraard ook niet de euro, dus ook daar, houd rekening met omrekenen enzo :D

Oh, en 7 dagen voor een retourtje van en naar Polen èn nog wat zien ook, houdt rekening met veel uren achter het stuur.
Voor mij zou het teveel zijn, qua kilometers in 7 dagen. Maar ik heb ook wat beperkingen wat dat aangaat.