Binnenkort willen mijn vriend en ik weer een leuk dagje uit doen. We willen graag richting het noorden want daar hebben we nog niet zoveel bezocht (Leeuwarden en Groningen al wel). Wie weet leuke suggesties. Ik zoek iets wat een beetje hetzelfde sfeertje geeft als Deventer.
Waar we van houden: - 2ehands/vintage (kleding)winkeltjes - boetiekjes - concept stores met handgemaakte spullen - knusse eettentjes - boekenwinkels - wandelen door leuke straatjes - eventueel een poolcafé
Het moet bereikbaar zijn met het OV. En we zoeken iets in de provincies Overijssel, Drenthe, Groningen, Friesland.
Sneek vond ik erg tegenvallen, maar Dokkum vind ikzelf wel leuk. Wel stukken kleiner dan Deventer, maar goed, dat is al snel in het Noorden. OV wel een dingetje, je zal de bus moeten nemen.
Dan is Harlingen of Franeker leuker, en eigenlijk is Heerenveen ook best sfeervol. Steenwijk ook een schattig stadje overigens
Appingedam zou ik niet aanraden als je een dag uit wilt. Appingedam heeft ooit stadsrechten gekregen maar een stad is het absoluut niet. Na een uurtje of 2/3 heb je de leuke straatjes en winkels wel gezien.
SnuitjeLove
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-25 13:27
Elburg en Kampen al wel geweest. Harlingen leek mij ook leuk, maar zag dat dat toch nog best wel ver is met het OV. Steenwijk ga ik ook even naar kijken!